Page 86 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 86
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

Primerjave med spoloma glede latentnih rezultatov
Drugo raziskovalno vprašanje naslavlja razlike med spoloma glede zazna­
ne samoučinkovitosti pri osnovnih in pri zahtevnejših nalogah ter glede
zanimanja in veselja do dela z računalnikom. Rezultati analize so v Pre­
glednici 2.

Preglednica 2: Latentni rezultati na področju RI pismenosti za učence
in učenke.

Učenci Učenke Razlika
učenci – učenke
povprečje s.e. povprečje s.e. razlika s.e.
-0,05 0,04
Zaznana samo-učinko- 0,01 0,03 0,05 0,03
vitost pri osnovnih 0,53 0,04 *
nalogah 0,55 0,05 *

Zaznana samo-učinko-
vitost pri zahtevnejših 0,26 0,04 -0,27 0,03
nalogah

Zanimanje in veselje 0,28 0,04 -0,27 0,03
do dela z računalnikom

Dosežek RI pismenosti -0,16 0,04 0,24 0,04 -0,39 0,06 *

* Razlika je statistično pomembna pri stopnji tveganja 5 odstotkov.
Vir: ICILS 2013.
Iz preglednice je razvidno, da se učenci in učenke v Sloveniji približ­
no podobno ocenjujejo glede zaznane samoučinkovitosti pri osnovnih na­
logah RI pismenosti. To pomeni, da v povprečju približno podobno od­
govarjajo glede tega, ali bi znali na svojem računalniku poiskati datoteko,
urediti digitalne fotografije ali druge slike, ustvariti ali urejati dokumen­
te, na internetu poiskati informacije, ustvariti večpredstavnostno predsta­
vitev ali naložiti besedilo, slike ali videe na internetni profil. Glede zazna­
ne samoučinkovitosti pri zahtevnejših nalogah pa se precej višje ocenjujejo
učenci. O zaznani samoučinkovitosti pri zahtevnejših nalogah so učenke
in učenci odgovarjali glede na to, ali bi znali poiskati in odstraniti viruse
s pomočjo programa, ustvariti bazo podatkov, postaviti ali urediti splet­
no stran, spremeniti nastavitve računalnika tako, da deluje bolje ali da od­
praviš napake, opraviti izračune, shraniti podatke ali narisati graf s po­
močjo preglednic, napisati računalniški program ali makro ali postaviti
računalniško omrežje. Podobno učenci v primerjavi z učenkami izraža­
jo precej višje ravni zanimanja in veselja do dela z računalnikom. Velikost
razlik med spoloma v teh latentnih rezultatih lahko opišemo v primerja­
vi z razpršenostjo (standardnim odklonom) vrednosti podatkov v celotni

84
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91