Page 81 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 81
m. štraus ■ povezanost pogostosti in namenov rabe računalnika ...

stavk skupaj povzemajo informacijo o določenem dejavniku. Za analizo
v tem članku potrebujemo indekse o pogostosti rabe računalnikov izven
šole za: 1) delo z namenskimi aplikacijami (za urejanje dokumentov, pri­
pravo prezentacij ipd.), 2) komuniciranje na socialnih omrežjih, 3) objav­
ljanje vsebin na forumih, spletnih straneh in blogih, 4) dostopanje do in­
formacij, novic, glasbe in videov, 5) domače delo za šolo3 ter 6) o pogostosti
rabe računalnikov pri pouku v šoli.4

Kot latentne rezultate rabe računalnika bomo uporabili indekse: 1)
zaznana samoučinkovitost pri osnovnih nalogah na računalniku, 2) za­
znana samoučinkovitost pri zahtevnejših nalogah na računalniku5 ter 3)

3 Vprašanja so bila zastavljena z uvodom »Kako pogosto izven šole uporabljaš računalnik
za vsako od navedenih dejavnosti? Označi po en odgovor v vsaki vrstici.« z izbirami za
odgovore »Nikoli«, »Manj kot enkrat na mesec«, »Vsaj enkrat na mesec, vendar ne
vsak teden«, »Vsaj enkrat na teden, vendar ne vsak dan« in »Vsak dan« ter z naslednji-
mi postavkami za posamezne indekse: 1) delo z namenskimi aplikacijami: ustvarjanje ali
urejanje dokumentov (npr. pisanje spisa ali naloge); računanje, shranjevanje podatkov ali
risanje grafov s preglednicami (npr. z Microsoft Excelom R); priprava preproste prezen­
tacije z »diaprojekcijo« (npr. z Microsoft PowerPointom R); priprava večpredstavnostne
predstavitve (z zvokom, s sliko ali z videom); delo z izobraževalnimi računalniškimi pro-
grami, ki so pripravljeni tako, da ti pomagajo pri učenju (npr. programi za matematiko ali
branje); pisanje računalniških programov (npr. v Logu, Basicu ali HTML-ju); uporaba
programov za risanje, slikanje ali grafiko; 2) komuniciranje na socialnih omrežjih: komuni-
ciranje z drugimi v klepetalnicah ali preko družabnih omrežij (npr. z »messengerjem« ali s
posodabljanjem profila); objavljanje komentarjev na spletnih profilih ali blogih; nalaganje
slik ali video posnetkov na spletni profil oziroma socialno omrežje (npr. Facebook ali You-
tube); govorni klepet s prijatelji ali sorodniki preko internetne telefonije (npr. Skype); 3)
objavljanje vsebin na forumih, spletnih straneh in blogih: zastavljanje vprašanj na spletnih
forumih ali straneh z vprašanji in odgovori; odgovarjanje na vprašanja drugih ljudi na fo-
rumih ali spletnih straneh; pisanje objav na svojem blogu; postavljanje ali urejanje spletne
strani; 4) dostopanje do informacij, novic, glasbe in videov: dostopanje do interneta, da
bi izvedel, kam lahko greš in kaj lahko počneš; prebiranje ocen/recenzij izdelkov, ki bi jih
morebiti želel/-a kupiti; poslušanje glasbe; gledanje videa, naloženega ali predvajanega pre-
ko interneta (npr. filmov, TV oddaj oziroma spotov); iskanje novic na internetu o stvareh,
ki te zanimajo; 5) domače delo za šolo: pisanje poročil ali esejev; pripravljanje predstavitev;
sodelovanje z drugimi učenci na vaši šoli; sodelovanje z drugimi učenci na drugih šolah;
izpolnjevanje delovnih listov ali reševanje nalog; organiziranje tvojega časa in dela; pisanje
o tvojem učenju; reševanje preizkusov znanja.

4 Vprašanje je bilo zastavljeno z uvodom »Kako pogosto pri pouku v šoli uporabljate
računalnike pri navedenih predmetih oziroma predmetnih področjih? Označi po en
odgovor v vsaki vrstici.« z izbirami za odgovore »Nikoli«, »Pri nekaterih urah«, »Pri
večini ur«, »Pri vsaki ali skoraj vsaki uri«, »Tega predmeta ali teh predmetov nimam« in
z naslednjimi postavkami: Slovenščina; Tuji jezik ali manjšinski jezik; Matematika; Nara-
voslovje (naravoslovje nasploh in/ali fizika, kemija, biologija, vede o Zemlji); Družboslov-
je/Humanistika (zgodovina, geografija, državljanska vzgoja, pravo, ekonomija, itd.);
Umetnost (likovna vzgoja, glasbena vzgoja, ples, gledališče itd.); Računalništvo; Drugo
(praktični predmeti, etika, telesna vzgoja, gospodinjstvo).

5 Vprašanje je bilo zastavljeno z uvodom »Kako dobro znaš opraviti navedene naloge na
računalniku? Označi po en odgovor v vsaki vrstici.« z izbirami za odgovore »To znam
narediti«, »Lahko bi sam/-a ugotovil/-a, kako se to naredi«, »Mislim, da tega ne bi znal/-a
79
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86