Page 83 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 83
m. štraus ■ povezanost pogostosti in namenov rabe računalnika ...

menljivk kot napovednikov v regresijski analizi bi pri tem lahko nastopil
problem multikolinearnosti. S korelacijsko analizo smo preverili medse­
bojno koreliranje napovednikov in pokazalo se je, da so absolutne korela­
cije večinoma v rangu do 0,50, najvišja korelacija pa je med indeksoma rabe
za komuniciranje na socialnih omrežjih in rabe za objavljanje vsebin na fo­
rumih, spletnih straneh in blogih (za učence je korelacija 0,67 in za učen­
ke 0,65). Na osnovi teh podatkov ocenjujemo, da v regresijski analizi ne bo
težav z multikolinearnostjo napovednikov. Za vsak spol in za vsak latentni
rezultat posebej smo uporabili naslednji regresijski model:
Y = α + β_1 * NISB + β_2 * USEAPP + β_3 * USECOM + β_4 * USE­
REC + β_5 * USELRN + β_6 * USEINF + β_7 * USESTD + e
kjer so:
Y – posamezni latentni rezultat izmed:
BASEFF – zaznana samoučinkovitost pri osnovnih nalogah
ADVEFF – zaznana samoučinkovitost pri zahtevnejših nalogah
INTRST – zanimanje in veselje do dela z računalnikom
PVCIL – dosežek v RI pismenosti,
Napovedniki
NISB – socialno-ekonomski status
USEAPP – delo z namenskimi aplikacijami
USECOM – komuniciranje na socialnih omrežjih
USEREC – objavljanje vsebin na forumih, spletnih straneh in blogih
USELRN – uporaba pri pouku v šoli
USEINF – dostopanje do informacij, novic, glasbe in videov
USESTD – domače delo za šolo
Koeficienti
α in β_1, β_2, β_3, β_4, β_5, β_6, β_7 – koeficienti v regresijskem modelu,
pričakovani rezultat in nakloni pri posameznem napovedniku
Člen napake
e – prosti člen napake zaradi odstopanja od regresijske premice

Regresijske analize smo izvedli za vse latentne rezultate z enako za­
snovanimi modeli s celotnim naborom napovednikov, četudi se nekate­
ri med njimi pri posameznih latentnih rezultatih niso pokazali pomemb­
ni. Statistično neznačilne napovednike smo v modelih ohranili za to, da
smo lahko primerjali ugotovitve med latentnimi rezultati in napovedniki.

81
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88