Page 84 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 84
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4
Pri interpretaciji rezultatov korelacijske in regresijske analize je treba
razumeti, da v primeru pomembnega napovednika ne gre nujno za nepo
sredno vzročno-posledično povezavo med napovednikom in rezultatom,
ampak lahko na primer povezava posredno izhaja iz tretjega dejavnika,
ki se v ozadju povezuje tako z obravnavanim napovednikom kot z rezul
tatom, ali pa gre za obratno kavzalnost, ko sam rezultat učinkuje na na
povednik. Obenem regresijska analiza predpostavlja linearno povezanost.
Ostale oblike povezanosti (npr. kvadratna, kubična) smo na izbranih po
datkih pregledali, vendar se niso pokazale toliko izrazite, da bi jih podrob
neje obravnavali. Kljub temu je treba pri interpretacijah rezultatov upošte
vati, da je v ozadju lahko v posameznih primerih bolj izrazita katera druga
oblika povezanosti.
Omenimo še, da so indeksi izpeljani iz lastnih odgovorov učencev na
vprašanja v vprašalniku in ne iz neodvisnih opazovanj ali drugih vrst me
ritev. To pomeni, da so odgovori in s tem tudi zaznave o povezavah z do
sežki odvisne od učenčevega razumevanja vprašanj in posledično izbrane
ga odgovora, kar lahko vpliva na možnosti interpretacije in posploševanja
ugotovitev.
Rezultati primerjalne analize med spoloma
Primerjave med spoloma o rabi računalnika
V uvodu smo napovedali, da nas kot prvo zanima raziskovalno vprašanje
o razlikah med spoloma v pogostosti rabe računalnikov za različne name
ne. Pregled rezultatov analize, ki smo jo v ta namen izvedli na podatkih
ICILS 2013, je v Preglednici 1.
Preglednica 1: Pogostost rabe računalnika za učenke in učence.
Učenci Učenke Razlika
učenci – učenke
povprečje s.e. povprečje s.e. razlika s.e.
delo z namenskimi 0,02 0,04 -0,03 0,03 0,06 0,05
aplikacijami
komuniciranje -0,02 0,03 0,02 0,03 -0,03 0,04
na socialnih omrežjih
objavljanje vsebin na 0,01 0,03 -0,04 0,04 0,05 0,05
forumih, spletnih
straneh in blogih
uporaba pri pouku 0,04 0,05 -0,03 0,04 0,06 0,06
v šoli
82
Pri interpretaciji rezultatov korelacijske in regresijske analize je treba
razumeti, da v primeru pomembnega napovednika ne gre nujno za nepo
sredno vzročno-posledično povezavo med napovednikom in rezultatom,
ampak lahko na primer povezava posredno izhaja iz tretjega dejavnika,
ki se v ozadju povezuje tako z obravnavanim napovednikom kot z rezul
tatom, ali pa gre za obratno kavzalnost, ko sam rezultat učinkuje na na
povednik. Obenem regresijska analiza predpostavlja linearno povezanost.
Ostale oblike povezanosti (npr. kvadratna, kubična) smo na izbranih po
datkih pregledali, vendar se niso pokazale toliko izrazite, da bi jih podrob
neje obravnavali. Kljub temu je treba pri interpretacijah rezultatov upošte
vati, da je v ozadju lahko v posameznih primerih bolj izrazita katera druga
oblika povezanosti.
Omenimo še, da so indeksi izpeljani iz lastnih odgovorov učencev na
vprašanja v vprašalniku in ne iz neodvisnih opazovanj ali drugih vrst me
ritev. To pomeni, da so odgovori in s tem tudi zaznave o povezavah z do
sežki odvisne od učenčevega razumevanja vprašanj in posledično izbrane
ga odgovora, kar lahko vpliva na možnosti interpretacije in posploševanja
ugotovitev.
Rezultati primerjalne analize med spoloma
Primerjave med spoloma o rabi računalnika
V uvodu smo napovedali, da nas kot prvo zanima raziskovalno vprašanje
o razlikah med spoloma v pogostosti rabe računalnikov za različne name
ne. Pregled rezultatov analize, ki smo jo v ta namen izvedli na podatkih
ICILS 2013, je v Preglednici 1.
Preglednica 1: Pogostost rabe računalnika za učenke in učence.
Učenci Učenke Razlika
učenci – učenke
povprečje s.e. povprečje s.e. razlika s.e.
delo z namenskimi 0,02 0,04 -0,03 0,03 0,06 0,05
aplikacijami
komuniciranje -0,02 0,03 0,02 0,03 -0,03 0,04
na socialnih omrežjih
objavljanje vsebin na 0,01 0,03 -0,04 0,04 0,05 0,05
forumih, spletnih
straneh in blogih
uporaba pri pouku 0,04 0,05 -0,03 0,04 0,06 0,06
v šoli
82