Page 84 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 84
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

Pri interpretaciji rezultatov korelacijske in regresijske analize je treba
razumeti, da v primeru pomembnega napovednika ne gre nujno za nepo­
sredno vzročno-posledično povezavo med napovednikom in rezultatom,
ampak lahko na primer povezava posredno izhaja iz tretjega dejavnika,
ki se v ozadju povezuje tako z obravnavanim napovednikom kot z rezul­
tatom, ali pa gre za obratno kavzalnost, ko sam rezultat učinkuje na na­
povednik. Obenem regresijska analiza predpostavlja linearno povezanost.
Ostale oblike povezanosti (npr. kvadratna, kubična) smo na izbranih po­
datkih pregledali, vendar se niso pokazale toliko izrazite, da bi jih podrob­
neje obravnavali. Kljub temu je treba pri interpretacijah rezultatov upošte­
vati, da je v ozadju lahko v posameznih primerih bolj izrazita katera druga
oblika povezanosti.

Omenimo še, da so indeksi izpeljani iz lastnih odgovorov učencev na
vprašanja v vprašalniku in ne iz neodvisnih opazovanj ali drugih vrst me­
ritev. To pomeni, da so odgovori in s tem tudi zaznave o povezavah z do­
sežki odvisne od učenčevega razumevanja vprašanj in posledično izbrane­
ga odgovora, kar lahko vpliva na možnosti interpretacije in posploševanja
ugotovitev.

Rezultati primerjalne analize med spoloma

Primerjave med spoloma o rabi računalnika
V uvodu smo napovedali, da nas kot prvo zanima raziskovalno vprašanje
o razlikah med spoloma v pogostosti rabe računalnikov za različne name­
ne. Pregled rezultatov analize, ki smo jo v ta namen izvedli na podatkih
ICILS 2013, je v Preglednici 1.

Preglednica 1: Pogostost rabe računalnika za učenke in učence.

Učenci Učenke Razlika
učenci – učenke

povprečje s.e. povprečje s.e. razlika s.e.

delo z namenskimi 0,02 0,04 -0,03 0,03 0,06 0,05
aplikacijami

komuniciranje -0,02 0,03 0,02 0,03 -0,03 0,04
na socialnih omrežjih

objavljanje vsebin na 0,01 0,03 -0,04 0,04 0,05 0,05
forumih, spletnih
straneh in blogih

uporaba pri pouku 0,04 0,05 -0,03 0,04 0,06 0,06
v šoli

82
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89