Page 57 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 57
t. rutar leban, m. štraus ■ razlike v pismenosti ...

primerjavi z mednarodnim povprečjem 500 točk. Vendar ta rezultat sam
po sebi ne pove veliko. Za boljše razumevanje prednosti in šibkosti v RI
pismenosti slovenskih učencev je zato treba rezultate podrobneje raziska­
ti tudi na nacionalni ravni. Z analizo dosežkov po slovenskih regijah in v
povezavi s podatki o socialno-ekonomskem ozadju učencev bomo ugotav­
ljali, kako je z razpršenostjo dosežkov na področju RI pismenosti znotraj
Slovenije.

Raziskovalna vprašanja, ki jih v članku naslavljamo, so naslednja:
1) Ali obstajajo razlike med slovenskimi regijami glede ravni RI pismeno-

sti učencev v raziskavi ICILS 2013?
2) Ali obstajajo razlike med slovenskimi regijami glede socialno-ekonom-

skega statusa učencev v raziskavi ICILS 2013?
3) Ali obstajajo razlike med slovenskimi regijami glede povezanosti social-

no-ekonomskega statusa z RI pismenostjo slovenskih učencev v raziska-
vi ICILS 2013?
Glede na to, da so ravni dosežkov in spremljajočih podatkov RI pis­
menosti na ravni splošne populacije znane iz mednarodnega poročila,
zgornja raziskovalna vprašanja odpirajo pogled na to, ali so v teh ravneh
razlike med regijami znotraj Slovenije in kako se te ravni ohranjajo, ko
upoštevamo socialno-ekonomsko ozadje učencev. Odgovor na to vprašan­
je ni samoumeven, četudi iz predhodno omenjenih virov poznamo po­
vezanost med socialno-ekonomskim ozadjem in dosežki na nekaterih
drugih področjih. Rezultati regijskih primerjav RI pismenosti so lahko
drugačni kot za druga področja (npr. Nasah, DaCosta, Kinsell in Seok,
2010; Warschauer in Matuchniak, 2010; iz Fraillon in dr., 2014). V član­
ku regije v Sloveniji opredelimo v skladu z definicijo dvanajstih statistič­
nih regij. Čeprav takšna opredelitev regij ni neposredno povezana z raz­
poreditvijo mreže osnovnih šol v Sloveniji, ki celo poskuša nevtralizirati
gravitacijski učinek regijskih središč, v odsotnosti drugačne standardizira­
ne opredelitve regij ponuja smiselni okvir ugotavljanja raznolikosti v Slo­
veniji tudi v povezavi z drugimi statističnimi indikatorji o družbenih in
gospodarskih značilnostih.

Dosedanje mednarodne primerjave RI pismenosti
slovenskih učencev

ICILS seveda ni prva mednarodna raziskava o računalnikih v izobraže­
vanju, niti prva z udeležbo Slovenije. Slovenija je v letih 1987–1993 sodelo­
vala v raziskavi COMPED za srednješolce (Pelgrum in dr., 1993), ki je ob
pregledu kakovosti, dostopnosti in načina uporabe računalniške opreme v
šolah ugotavljala dosežke ter stališča učencev na področju uporabe raču­

55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62