Page 216 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 216
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

Kvantitativna analiza

Na glasoslovni ravnini se je kumulativno pojavilo 1010 napak, njihova
kvantitativna analiza pa je razkrila, da se jih po pogostnosti največ pojavlja
pri rabi naglasov (36 %), natančneje njihovem izpuščanju, manj pa je doda­
janja in najmanj mešanja med krativcem in ostrivcem. Na drugem mestu
je podvojitev soglasnikov (30 %), na tretjem in četrtem mestu pisanje črke
h (6,6 %) in raba vejice (6,4 %), ki pa sta po odstotkih bistveno nižje kot
prvi dve kategoriji. Ostale kategorije so se na seznam uvrstile z naslednjim
vrstnim redom in pripadajočim deležem: tihi i (4,7 %), raba opuščaja (4,4
%), pisanje q (3,4 %), pisanje skupaj (1,8 %), zapisovanje glasov [ts] in [z] (1,7
%), raba velike začetnice (0,49 %), zapisovanje fonemov [ʎ] in [ŋ] (0,2 %),
pisanje k (0,1 %) in ostalo (1,9 %).

Grafični prikaz 1: Statistična analiza glasoslovne ravnine.
Na področju oblikoslovja in skladnje se je izkazalo, da se med 392 na­
pakami te najpogosteje dotikajo različnih vidikov rabe člena (34 %), saj se
pogosto izpušča, meša med določno in nedoločno obliko in dodaja v kon­
tekstih, ki ga ne zahtevajo. Na drugem mestu po pogostosti se znajdejo na­
pake, vezane na rabo predlogov (17 %), vendar za polovico manj po številu
glede na člen, in na tretjem najdemo besedni red (16 %), ki pa le za odsto­
tek presega različne napake, vezane na rabo zaimkov (15 %), na četrtem
mestu. Nadalje se uvrščajo sosledica časov s 6,6 %, ujemanje znotraj besed­
ne zveze ali povedi s 3,5 %, glagolska oblika s 3,3 %, tvorba množine samo­
stalnikov z 1,2 %, določanje spola samostalnikom z 1 %, dvojno zanikanje
z 0,5 % ter ostale težave z 2,5 %.

214
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221