Page 193 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 193
šmid, m. ozbič ■ latentna struktura pripoznanja ...

Preglednica 6: Rotirana faktorska matrika po Kaiserjevi normalizaciji
v programu NIS.

Ime faktorja Ime spremenljivke Faktor 1 Faktor 2 Faktor 3 Faktor 4 Faktor 5 Faktor 6
Verbalna Dajanje pobud, ,842
participacija idej učenca
učenca Postavljanje ,800
vprašanj učenca
Zagotavljanje Učitelj upošte- ,778 ,314
pogojev va pobude, ideje
Zastopstvo učenca ,600 -,461 ,537
učenca Razgovori o delu
Stopnja pripozna- z učiteljem ,791
nja v medsebojnih Domači viri -,560
odnosih Spodbude učitelja
Domače interesne Ocena ,815
dejavnosti pri slovenščini
Zagotavljanje Učenec je odločal, ,708
pogojev s strani soodločal
ustanove/učitelja Sošolci opazili ,325 -,496 -,372
izdelke, rezultate
Šolske interesne ,846
dejavnosti -,806
Medosebni stiki -,963
Medsebojna
naklonjenost -,958
Učenec sprejet,
ima dober položaj ,920
Domače interesne
dejavnosti ,333 ,612
Individualizirana
metoda ,678
Večnivojska ,893
participacija
Zahtevne naloge

Poševnokotna rotacija Oblimin (delta -0,1) je dala najbolj enostavno faktorsko
strukturo. Preglednica 6 prikazuje faktorske nasičenosti šestih faktorjev.

Drugi faktor (Faktor 2) je pretežno ekonomski dejavnik in pojasnju­
je 13,707 % variance. V povezavi je z domačimi viri, z učnim uspehom pri
slovenščini in s spodbudami učitelja. Pomembnost učnega uspeha, ki naj
bo zagotovljen vnaprej, kar kot pogoj za dobro inkluzijo navajajo Mitchell
(2008) ali Higgins et al. (2009), kaže na to, da ima učni uspeh distribucij­
ske lastnosti, ne rekognicijskih. Tako vse tri spremenljivke kažejo na za­
gotavljanje različnih ekonomskih elementov, zato se drugi faktor imenuje
ZAGOTAVLJANJE POGOJEV.

191
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198