Page 188 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 188
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4
Preglednica 3: Končna statistika v programu DSP.
Spremenljivke Komunali- Faktor Lastna % pojasnje- % kumula-
teta vrednost ne vari- tivne vari-
1 ance
Domači viri ,658 2 4,922 28,950 ance
Individualizirana metoda dela ,431 3 2,657 15,629 28,950
Večnivojska participacija ,831 4 1,671 9,832 44,579
Spodbude učitelja ,717 5 1,396 8,209 54,411
Zahtevne naloge ,673 6 1,204 7,081 62,620
Razgovori o delu z učiteljem ,836 1,130 6,644 69,701
Dajanje pobud, idej ,718 76,345
Dajanje odgovorov ,835
Učenec je odločal, soodločal ,762
Sošolci opazili izdelke,
rezultate ,841
Učitelj upošteva pobude,
ideje učenca ,854
Učenec sprejet, dober položaj
Medsebojna naklonjenost ,830
učencev
Ocena pri slovenščini ,787
Šolske interesne dejavnosti
Domače interesne dejavnosti ,835
Spoštovanje učenca ,798
,896
,675
Iz Preglednice 3 so razvidne tudi komunalitete, ki kažejo količino
skupne variance posamezne spremenljivke, pojasnjene z vsemi šestimi fak
torji. Njihova vrednost je pri vseh spremenljivkah razen pri individualizi-
ranem načinu dela višja od 0,658, pri osmih pa je višja od 0,8. Najvišja ko
munaliteta je pri spremenljivki domače interesne dejavnosti (0,896).
Iz Preglednice 4 je razvidno, da je faktorizacija spremenljivk dala 6
faktorjev dobrega pripoznanja.
S prvim faktorjem (Faktor 1) je pojasnjeno 28,950 % variance celot
nega sistema. Faktor ima visoke projekcije s šestimi spremenljivkami:
spodbude učitelja, razgovori o delu z učiteljem, dajanje kakršnih koli pobud
oz. idej, dajanje odgovorov, učitelj upošteva pobude oz. ideje učenca ter indi-
vidualizirana metoda dela. Faktor se je pokazal kot najbolj raznolik izmed
vseh. Vključuje vse tri dimenzije pripoznanja. Redistribucija je zastopa
na s spremenljivkama spodbude učitelja in individualizirana metoda dela,
ta opisuje delo učitelja, ki spodbuja participacijo učencev ter prikaz njego
vih sposobnosti. Reprezentacijska dimenzija je zastopana s tremi spremen
ljivkami (razgovori o delu z učiteljem, dajanje kakršnih koli pobud ali idej
učenca in dajanje odgovorov učenca). Vse tri kažejo na govorno dejavnost
186
Preglednica 3: Končna statistika v programu DSP.
Spremenljivke Komunali- Faktor Lastna % pojasnje- % kumula-
teta vrednost ne vari- tivne vari-
1 ance
Domači viri ,658 2 4,922 28,950 ance
Individualizirana metoda dela ,431 3 2,657 15,629 28,950
Večnivojska participacija ,831 4 1,671 9,832 44,579
Spodbude učitelja ,717 5 1,396 8,209 54,411
Zahtevne naloge ,673 6 1,204 7,081 62,620
Razgovori o delu z učiteljem ,836 1,130 6,644 69,701
Dajanje pobud, idej ,718 76,345
Dajanje odgovorov ,835
Učenec je odločal, soodločal ,762
Sošolci opazili izdelke,
rezultate ,841
Učitelj upošteva pobude,
ideje učenca ,854
Učenec sprejet, dober položaj
Medsebojna naklonjenost ,830
učencev
Ocena pri slovenščini ,787
Šolske interesne dejavnosti
Domače interesne dejavnosti ,835
Spoštovanje učenca ,798
,896
,675
Iz Preglednice 3 so razvidne tudi komunalitete, ki kažejo količino
skupne variance posamezne spremenljivke, pojasnjene z vsemi šestimi fak
torji. Njihova vrednost je pri vseh spremenljivkah razen pri individualizi-
ranem načinu dela višja od 0,658, pri osmih pa je višja od 0,8. Najvišja ko
munaliteta je pri spremenljivki domače interesne dejavnosti (0,896).
Iz Preglednice 4 je razvidno, da je faktorizacija spremenljivk dala 6
faktorjev dobrega pripoznanja.
S prvim faktorjem (Faktor 1) je pojasnjeno 28,950 % variance celot
nega sistema. Faktor ima visoke projekcije s šestimi spremenljivkami:
spodbude učitelja, razgovori o delu z učiteljem, dajanje kakršnih koli pobud
oz. idej, dajanje odgovorov, učitelj upošteva pobude oz. ideje učenca ter indi-
vidualizirana metoda dela. Faktor se je pokazal kot najbolj raznolik izmed
vseh. Vključuje vse tri dimenzije pripoznanja. Redistribucija je zastopa
na s spremenljivkama spodbude učitelja in individualizirana metoda dela,
ta opisuje delo učitelja, ki spodbuja participacijo učencev ter prikaz njego
vih sposobnosti. Reprezentacijska dimenzija je zastopana s tremi spremen
ljivkami (razgovori o delu z učiteljem, dajanje kakršnih koli pobud ali idej
učenca in dajanje odgovorov učenca). Vse tri kažejo na govorno dejavnost
186