Page 189 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 189
šmid, m. ozbič ■ latentna struktura pripoznanja ...

učencev, kar pritrdi ugotovitvam avtorjev, ki poudarjajo pomembnost ver­
balne participacije v pripoznanju (Higgins et al., 2009; Bingham, 2006).
Rekognicijska dimenzija je zastopana s spremenljivko učitelj upošteva pre-
dloge in ideje učenca, kar pomeni, da je učenec dejansko tudi slišan, upošte­
van. Vse spremenljivke se navezujejo na vlogo učitelja, ki je delo organiziral
tako, da je učenec verbalno participiral po svojih sposobnostih, bil slišan
in upoštevan, zato je prvi faktor mešani in se imenuje VLOGA UČITEL­
JA ZA VERBALNO PARTICIPACIJO UČENCA.

Preglednica 4: Rotirana faktorska matrika po Kaiserjevi normalizaci-
ji za program DSP.

Ime faktorja Ime Faktor 1 Faktor 2 Faktor 3 Faktor 4 Faktor 5 Faktor 6
spremenljivke ,827 ,397
Vloga učite- Razgovori o delu ,851 ,891 -,505 ,331
lja za verbalno z učiteljem ,859 ,859 -,693 ,527
participacijo Dajanje pobud, ,866 ,851 ,420 ,848 ,905
učenca idej učenca ,791 ,392
Učitelj upošte- ,491 ,319
Vidnost učen- va pobude, ideje ,780
ca v medseboj- učenca ,575 ,338
nih odnosih Individualizirana
Participacija metoda
učenca Spodbude
Vidnost učitelja
učenca Dajanje odgovo-
Zagotavljanje rov učenca
pogojev Spoštovanje
učenca v razredu
Učenec sprejet,
ima dober
položaj
Medsebojna
naklonjenost
Sošolci opazi-
li izdelke, rezul-
tate
Zahtevne naloge
Domače intere-
sne dejavnosti
Učenec je odlo-
čal, soodločal
Ocena
pri slovenščini
Domači viri
Večnivojska
participacija

187
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194