Page 191 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 191
šmid, m. ozbič ■ latentna struktura pripoznanja ...
načini dela dosežemo pozitivno soodvisnost (tudi pozitivno vidnost učen
ca) različnih članov, vsak član skupine ima določeno vlogo in nalogo, ki
sta pomembni za končni uspeh skupine (Peklaj, 2001; Peklaj et al., 2009).
Učenec dejavno participira glede na lastne sposobnosti. Večnivojsko parti
cipacijo zagotovi učitelj, torej jo zagotovi šola, domače vire pa starši. Uvr
stitev domačih virov in večnivojske participacije v skupni faktor kaže na po
membnost zagotavljanja redistribucijskih pogojev (z različnih strani), zato
se peti faktor imenuje ZAGOTAVLJANJE POGOJEV
Šesti faktor predstavlja šolske interesne dejavnosti. Spremenljivka se
vsebinsko nanaša na količino interesnih dejavnosti, ki jih organizira šola.
Predstavlja reprezentacijsko dimenzijo. Izkazalo se je, da je nevključenost
učencev v interesne dejavnosti šole splošen pojav. Ta spremenljivka je pri
bližno enako močno povezana oz. nepovezana z ostalimi spremenljiv
kami, kar pomeni, da nobena značilnost, zajeta v sistemu spremenljivk,
vključenih v faktorsko analizo, bistveno ne posega v njeno pojavnost. Po
jasnjuje 6,644 % variance. Šesti faktor se imenuje ŠOLSKE INTERES
NE DEJAVNOSTI.
Dejavniki pripoznanja v programu NIS
Preglednica 5: Končna statistika v programu NIS.
Spremenljivke Komunaliteta Faktor Lastna % pojasnjene % kumulativne
vrednost variance variance
Domači viri
Individualizirana ,696 1 5,190 30,530 30,530
metoda dela
Večnivojska participacija ,773 2 2,330 13,707 44,237
Spodbude učitelja ,789 3 1,892 11,131 55,368
Zahtevne naloge ,807 4 1,713 10,076 65,444
Razgovori o delu
z učiteljem ,819 5 1,316 7,740 73,184
Dajanje pobud, idej
Postavljanje vprašanj ,689 6 1,035 6,086 79,270
Učenec je odločal,
soodločal ,849
Sošolci opazili izdelke, ,753
rezultate
Učitelj upošteva pobude, ,665
ideje učenca
Medosebni stiki ,795
Učenec sprejet,
dober položaj ,808
,753
,917
189
načini dela dosežemo pozitivno soodvisnost (tudi pozitivno vidnost učen
ca) različnih članov, vsak član skupine ima določeno vlogo in nalogo, ki
sta pomembni za končni uspeh skupine (Peklaj, 2001; Peklaj et al., 2009).
Učenec dejavno participira glede na lastne sposobnosti. Večnivojsko parti
cipacijo zagotovi učitelj, torej jo zagotovi šola, domače vire pa starši. Uvr
stitev domačih virov in večnivojske participacije v skupni faktor kaže na po
membnost zagotavljanja redistribucijskih pogojev (z različnih strani), zato
se peti faktor imenuje ZAGOTAVLJANJE POGOJEV
Šesti faktor predstavlja šolske interesne dejavnosti. Spremenljivka se
vsebinsko nanaša na količino interesnih dejavnosti, ki jih organizira šola.
Predstavlja reprezentacijsko dimenzijo. Izkazalo se je, da je nevključenost
učencev v interesne dejavnosti šole splošen pojav. Ta spremenljivka je pri
bližno enako močno povezana oz. nepovezana z ostalimi spremenljiv
kami, kar pomeni, da nobena značilnost, zajeta v sistemu spremenljivk,
vključenih v faktorsko analizo, bistveno ne posega v njeno pojavnost. Po
jasnjuje 6,644 % variance. Šesti faktor se imenuje ŠOLSKE INTERES
NE DEJAVNOSTI.
Dejavniki pripoznanja v programu NIS
Preglednica 5: Končna statistika v programu NIS.
Spremenljivke Komunaliteta Faktor Lastna % pojasnjene % kumulativne
vrednost variance variance
Domači viri
Individualizirana ,696 1 5,190 30,530 30,530
metoda dela
Večnivojska participacija ,773 2 2,330 13,707 44,237
Spodbude učitelja ,789 3 1,892 11,131 55,368
Zahtevne naloge ,807 4 1,713 10,076 65,444
Razgovori o delu
z učiteljem ,819 5 1,316 7,740 73,184
Dajanje pobud, idej
Postavljanje vprašanj ,689 6 1,035 6,086 79,270
Učenec je odločal,
soodločal ,849
Sošolci opazili izdelke, ,753
rezultate
Učitelj upošteva pobude, ,665
ideje učenca
Medosebni stiki ,795
Učenec sprejet,
dober položaj ,808
,753
,917
189