Page 186 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 186
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

Preglednica 1: Cronbachov koeficient alfa (α), odstotek pojasnjene
variance s prvim faktorjem in odstotek pojasnjene variance z vsemi
faktorji v programu DSP in NIS za 17 spremenljivk.

Vzorec Cronbachov koeficient % pojasnjene variance % pojasnjene variance
alfa (α) s 1. faktorjem z vsemi faktorji
DSP 0,806 28,950 76,345
NIS 0,826 30,530 79,270

Verodostojnost in objektivnost raziskave opiramo na poleg opisano
metodologijo pri operacionalizaciji spremenljivk in doseženi koeficient
zanesljivosti še na naslednja dejstva:
– opazovani učenci so bili izbrani s strani vsake posamezne šole (13 šol),

ki so izbrane naključno, starši so se prostovoljno odločili za sodelo­
vanje,
– opazovanje je izvedlo več neodvisnih opazovalcev,
– opazovanje je potekalo neposredno v učni situaciji, opazovalec je
imel za opazovanje na razpolago dovolj časa (1 uro),
– podatki so bili pridobljeni tudi od staršev opazovanih učencev s po­
močjo vprašalnika,
– podatki so bili pridobljeni tudi iz dokumentacije šole oziroma iz po­
govora z učitelji,
– pokazala se je dobra umeščenost spremenljivk, ki so bile pridobljene
»izven« opazovanja v razredu, v faktorske strukture, zaradi česar je
raziskava zanesljivejša,
– v ekspertni analizi so sodelovali teoretiki in praktiki, spremenljivke
so bile izbrane z visoko mero koeficienta skladnosti (W=0,75).
Statistične metode: Uporabili smo statistični programski paket
SPSS, opravljena je bila frekvenčna analiza, preverjanje normalnosti s koe­
ficientoma simetričnosti in sploščenosti, KMO preskus, opravljeni sta bili
faktorski analizi, ločeno za program DSP in za program NIS.
Iz Preglednice 2, kjer so prikazani koeficienti asimetričnosti in
splošč­ enosti, je razvidno, da spremenljivke težijo k normalni porazdelit­
vi, zato sklepamo, da se pojavi v osnovni populaciji porazdeljujejo v nor­
malni obliki, sploščenost in asimetričnost pa sta posledica manjšega števi­
la udeleženih učencev in dejstva, da so vsi OPP. Raziskave, ki vključujejo
OPP, imajo navadno majhne vzorce, saj je populacija teh učencev manjša.

184
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191