Page 187 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 187
m. šmid, m. ozbič ■ latentna struktura pripoznanja ...
Preglednica 2: Deskriptivna statistika spremenljivk.
Program DSP NIS SD
KA KS M SD KA KS M
,663
Ekonomske spremenljivke 1,402
1,341
Domači viri 1,328 -,257 2,23 ,430 ,308 -,659 2,76 ,876
,924
Individualizirana metoda dela 1,077 -,055 2,00 1,313 ,489 -1,109 2,82
1,173
Večnivojska participacija 2,010 4,074 1,60 1,003 1,394 ,687 1,88 1,173
1,365
Spodbude učitelja ,106 -1,285 3,13 1,106 ,230 -,924 3,73 1,104
1,062
Zahtevne naloge 1,405 1,397 1,90 1,185 -,272 -,628 3,67 ,659
,659
Politične spremenljivke
1,176
Razgovori o delu z učiteljem ,691 ,433 2,27 1,015 -,011 -,781 3,24 ,960
1,093
Dajanje pobud, idej učenca 1,117 ,004 1,87 1,224 ,743 -,511 2,00 1,069
1,121
Postavljanje vprašanj – za NIS ,938 -,330 2,07 1,230 ,384 -1,247 2,36 ,893
1,132
Dajanje odgovorov – za DSP ,664 -,266 2,20 1,126 -,207 -,396 3,30
Učenec je odločal, soodločal 1,160 -,310 1,73 1,143 1,187 ,098 1,76
Šolske interesne dejavnosti ,261 -1,332 1,20 1,243 ,517 -,158 2,76
Domače interesne dejavnosti ,864 -,150 2,20 1,243 ,631 -,533 1,61
Kulturne spremenljivke
Medosebni stiki – za NIS ,104 -,922 3,00 1,287 ,180 -1,221 3,15
Mesebojno spoštovanje - za DSP ,471 -,892 3,03 1,273 ,447 -,606 3,21
Učenec sprejet, dober položaj ,103 -,398 2,87 1,074 -,117 -,629 3,52
Medsebojna naklonjenost ,479 -,358 2,70 1,088 ,230 -,490 3,27
Sošolci opazili rezultate 1,220 ,985 1,83 1,085 ,404 -,705 2,45
Učitelj upošteva pobude, ideje ,894 -,433 2,20 1,375 ,311 -,664 2,12
Ocena pri slovenščini ,050 -,954 2,97 ,718 ,318 -1,271 3,30
Legenda: KA – koeficient asimetričnosti; KS – koeficient sploščenosti;
M – aritmetična sredina, SD – standardni odklon.
Rezultati
Dejavniki pripoznanja v programu DSP
Dejavniki pripoznanja so bili pridobljeni s faktorsko analizo z metodo
glavnih komponent. V postopek faktorizacije je bilo vključenih 17 spre
menljivk. Kaiser-Mayer-Oklinova mera (KMO = 0,518) kaže na poveza
nost spremenljivk, Bartlettov test sferičnosti (vrednost hi kvadrat: 271,550;
stopnja tveganja < 0,000) pa, da med spremenljivkami obstaja odvisnost.
Korelacije med pari spremenljivk je še mogoče izraziti z novimi spremen
ljivkami. Iz Preglednice 3 je razvidno, da je po Kaiser-Guttmanovem kri
teriju identificiranih 6 faktorjev, ki skupaj pojasnjujejo 76,345 % variance.
Opravljena je bila Oblimin rotacija – ta metoda je dala najbolj enostavno
faktorsko strukturo, zato je bila najprimernejša za interpretacijo.
185
Preglednica 2: Deskriptivna statistika spremenljivk.
Program DSP NIS SD
KA KS M SD KA KS M
,663
Ekonomske spremenljivke 1,402
1,341
Domači viri 1,328 -,257 2,23 ,430 ,308 -,659 2,76 ,876
,924
Individualizirana metoda dela 1,077 -,055 2,00 1,313 ,489 -1,109 2,82
1,173
Večnivojska participacija 2,010 4,074 1,60 1,003 1,394 ,687 1,88 1,173
1,365
Spodbude učitelja ,106 -1,285 3,13 1,106 ,230 -,924 3,73 1,104
1,062
Zahtevne naloge 1,405 1,397 1,90 1,185 -,272 -,628 3,67 ,659
,659
Politične spremenljivke
1,176
Razgovori o delu z učiteljem ,691 ,433 2,27 1,015 -,011 -,781 3,24 ,960
1,093
Dajanje pobud, idej učenca 1,117 ,004 1,87 1,224 ,743 -,511 2,00 1,069
1,121
Postavljanje vprašanj – za NIS ,938 -,330 2,07 1,230 ,384 -1,247 2,36 ,893
1,132
Dajanje odgovorov – za DSP ,664 -,266 2,20 1,126 -,207 -,396 3,30
Učenec je odločal, soodločal 1,160 -,310 1,73 1,143 1,187 ,098 1,76
Šolske interesne dejavnosti ,261 -1,332 1,20 1,243 ,517 -,158 2,76
Domače interesne dejavnosti ,864 -,150 2,20 1,243 ,631 -,533 1,61
Kulturne spremenljivke
Medosebni stiki – za NIS ,104 -,922 3,00 1,287 ,180 -1,221 3,15
Mesebojno spoštovanje - za DSP ,471 -,892 3,03 1,273 ,447 -,606 3,21
Učenec sprejet, dober položaj ,103 -,398 2,87 1,074 -,117 -,629 3,52
Medsebojna naklonjenost ,479 -,358 2,70 1,088 ,230 -,490 3,27
Sošolci opazili rezultate 1,220 ,985 1,83 1,085 ,404 -,705 2,45
Učitelj upošteva pobude, ideje ,894 -,433 2,20 1,375 ,311 -,664 2,12
Ocena pri slovenščini ,050 -,954 2,97 ,718 ,318 -1,271 3,30
Legenda: KA – koeficient asimetričnosti; KS – koeficient sploščenosti;
M – aritmetična sredina, SD – standardni odklon.
Rezultati
Dejavniki pripoznanja v programu DSP
Dejavniki pripoznanja so bili pridobljeni s faktorsko analizo z metodo
glavnih komponent. V postopek faktorizacije je bilo vključenih 17 spre
menljivk. Kaiser-Mayer-Oklinova mera (KMO = 0,518) kaže na poveza
nost spremenljivk, Bartlettov test sferičnosti (vrednost hi kvadrat: 271,550;
stopnja tveganja < 0,000) pa, da med spremenljivkami obstaja odvisnost.
Korelacije med pari spremenljivk je še mogoče izraziti z novimi spremen
ljivkami. Iz Preglednice 3 je razvidno, da je po Kaiser-Guttmanovem kri
teriju identificiranih 6 faktorjev, ki skupaj pojasnjujejo 76,345 % variance.
Opravljena je bila Oblimin rotacija – ta metoda je dala najbolj enostavno
faktorsko strukturo, zato je bila najprimernejša za interpretacijo.
185