Page 185 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 185
m. šmid, m. ozbič ■ latentna struktura pripoznanja ...
smo dosegli dobro stopnjo skladnosti, koeficient konkordance je bil v pov­
prečju W = 0,75. Izbranih je bilo 17 najpomembnejših pojavov oz. spre­
menljivk za vsa tri področja pripoznanja.

Pridobivanje podatkov: Večina podatkov je bila pridobljena z opa­
zovanjem učencev pri pouku ene učne ure. V programu DSP je bil opa­
zovan vsak učenec posebej, v programu NIS pa naenkrat 4–5 učencev.
Opazovan­je pouka je s predhodnimi navodili izvedlo 11 strokovnjakov za
poučevanje v programih (učitelji DSP) in 2 ravnatelja na osnovi opazoval­
nega lista. Opazovalni list se je kot merski instrument približal Likerto­
vemu tipu lestvice. Uporabljen je pri neposrednem opazovanju pogostosti
nekega dejanja pri učencih, pri katerih so se dejanja merila, in sicer pri po­
uku, zaradi česar je omogočena večja objektivnosti opazovanja. Podatke o
ocenah, domačih virih (mera je stopnja subvencionirane prehrane) ter po­
datke o vključenosti v dejavnosti šole smo pridobili s pomočjo dokumen­
tacije šole ter obvestil o sodelovanju v razširjenih dejavnostih šole, ki ga
predpisuje Pravilnik o dokumentaciji v osnovni šoli (2007, 2012, razdelek
7.1.) (v nadaljevanju obvestila). Identične podatke o vključenosti učencev v
popoldanske dejavnosti (oz. dejavnosti doma) smo z vprašalnikom prido­
bili od staršev v raziskavi udeleženih učencev.

Vrednotenje pojavov/spremenljivk: Pojave smo opazovali s pomočjo
petstopenjske lestvice (1 – neopazen, odsoten, 2 – malokrat prisoten, 3 –
srednje prisoten, 4 – velikokrat prisoten, 5 – prisoten ves čas oz. prisoten v
zelo zadovoljivi meri). Opazovalci so obkrožili številko, za katero so meni­
li, da se najbolj približa količini/pogostosti pojava. Številčne spremenljiv­
ke so bile ponderirane (domači viri, ocena, število interesnih dejavnosti).

Spremenljivke treh dimenzij redistribucije, rekognicije in reprezen­
tacije so podrobno opisane pri analizi faktorjev pri faktorskih analizah.

Karakteristike instrumentarija: Instrument je dosegel dobre merske
karakteristike. Iz Preglednice 1 je razvidno, da je bila zanesljivost (Cron­
bachov koeficient alfa) dobra, v programu DSP α = 0,806, v programu
NIS pa α=0,826. Odstotek pojasnjene variance s prvim faktorjem v DSP
je 28,950 %, v NIS pa 30,530 %. Tudi odstotek pojasnjene variance z vsemi
faktorji v obeh programih je dokaj dober (76,345 % in 79,270 %). Na pod­
lagi navedenega je mogoče sklepati, da rezultati omogočajo dobre zaključ­
ke o dejavnikih pripoznanja oz. partnerskega sodelovanja učencev s poseb­
nimi potrebami za dobro inkluzijo.

183
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190