Page 184 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 184
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

nih in življenjskih okoliščinah, to je v dveh programih za otroke s po­
sebnimi potrebami (v nadaljevanju OPP): v izobraževalnem programu s
prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo (v nadaljevan­
ju DSP), v prilagojenem programu osnovne šole z nižjim izobrazbenem
standardom (v nadaljevanju NIS). Utemeljujemo, da se skozi analizo 3R­
-jev lahko določi, kateri dejavniki pripoznanja so za uspešno inkluzijo po­
membni za tem, ko je učenec že vključen v program.

Raziskovalna vprašanja

1. Kakšna je latentna struktura dejavnikov pripoznanja v programu
DSP in v programu NIS?

2. Katere so razlike v latentni strukturi programov DSP in NIS?
3. Katerim vplivom za uspešno vključenost v dveh programih naj v pra­

ksi - glede na latentni prostor pripoznanja - namenjamo pozornost?

Metodologija

Vzorec: V raziskavi je sodelovalo 10 rednih osnovnih šol ter 3 OŠPP iz Go­
renjske, Ljubljanske, Štajerske in Primorske regije. Pri pouku je bilo opa­
zovanih 63 učencev, 30 učencev programa DSP, 33 učencev programa NIS.
Izbrani so bili naključno. Vsi učenci so bili v programe usmerjeni z odloč­
bo o usmeritvi. Učenec in učna ura, pri kateri je bil opazovan, sta bila iz­
brana s strani vsake posamezne šole. Število deklic in dečkov se sklada s
podatkom o deležu deklic (od 30 % do 40 %) in dečkov (od 60 % do 70 %)
celotne populacije OPP (Osnovnošolsko izobraževanje …, 2013).

Etičnost raziskave: Izpeljava raziskave je zasnovana na etičnih nače­
lih Vodnika etike za raziskave v izobraževanju, Kodeksa etike in ravnanja
angleškega združenja za psihologijo (Code of Ethics and Conduct, 2009),
Kodeksa specialno rehabilitacijskih pedagogov Slovenije ter COREC do­
kumenta (Central Office of Research Ethics Committees). V raziskavi so
bili udeleženci varovani, podatki anonimni, raziskavo je odobrila Komi­
sija Republike Slovenje za medicinsko etiko in ne posega v človekovo in­
tegriteto.

Izbor najpomembnejših pojavov za instrumentarij: Pri izdelavi in­
strumentarija je bila uporabljena metodologija, ki jo je razvila Evropska
agencija v projektu Razvoj niza kazalnikov – za razvoj inkluzivnega izo­
braževanja v Evropi (Kyriazopoulou in Weber, 2009). Celoten nabor poja­
vov, določenih za opazovanje, je bil izbran s pomočjo literature in je obse­
gal 60 spremenljivk. Za odločitev, katere najpomembnejše pojave vključiti
v faktorsko analizo, smo izdelali ekspertno analizo. V presojo petim ne­
odvisnim ocenjevalcem (dvema strokovnjakoma in trem praktikom s pod­
ročja OPP) je bil tako dan celoten nabor spremenljivk. Za izbrane pojave

182
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189