Page 124 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 124
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

Tabela 7: Faktorska analiza rotirane faktorske uteži – uporaba IKT
pri pouku.

Faktor 1 Faktor 2
Sodobno usmerjena Tradicionalno usmerjena

pedagogika pedagogika

Pri predstavljanju informacij s frontalnim ,518
poučevanjem
Pri izvedbi dopolnilnega ali dodatnega ,422
pouka za posamezne učence ali majhne
skupine učencev ,426
Pri omogočanju razprav in predstavitev,
ki jih učenci vodijo pred vsem razredom

Pri ocenjevanju dela učencev ,423
s preizkusi znanja

Pri utrjevanju naučenih veščin ,565
s ponavljanjem primerov

Pri podpori sodelovanja med učenci ,567

Pri usmerjanju komunikacije med učenci ,724
in strokovnjaki ali zunanjimi mentorji

Pri omogočanju sodelovanja med učenci ,780
(znotraj šole ali izven nje)

Pri sodelovanju s starši ali skrbniki ,530
pri podpori učenčevega učenja

Pri podpori na raziskovanju ,526
temelječega učenja

Metoda glavnih osi, rotacija Varimax.

Vir: Baza ICILS (2013).
Spremenjene oziroma sodobne pedagoške prakse so definirane kot
eden ključnih ciljev uporabe IKT in naj bi vplivale tudi na dosežke učen­
cev (Cabrol in Severin, 2009). Zato v nadaljevanju preučimo, kateri so tisti
dejavniki, ki pomembno vplivajo na to, ali bodo učenci pri pouku deležni
sodobnih pedagoških pristopov in uporabe IKT pri pouku. Spremenljiv­
ka »uporaba IKT pri pouku« je sestavljena spremenljivka, ki jo sestavlja
13 spremenljivk, ki opisujejo različno uporabo IKT pri pouku – npr. delo
na projektih, samostojno delo ... Da bi ugotovili, kateri dejavniki so tisti,

122
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129