Page 124 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 124
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4
Tabela 7: Faktorska analiza rotirane faktorske uteži – uporaba IKT
pri pouku.
Faktor 1 Faktor 2
Sodobno usmerjena Tradicionalno usmerjena
pedagogika pedagogika
Pri predstavljanju informacij s frontalnim ,518
poučevanjem
Pri izvedbi dopolnilnega ali dodatnega ,422
pouka za posamezne učence ali majhne
skupine učencev ,426
Pri omogočanju razprav in predstavitev,
ki jih učenci vodijo pred vsem razredom
Pri ocenjevanju dela učencev ,423
s preizkusi znanja
Pri utrjevanju naučenih veščin ,565
s ponavljanjem primerov
Pri podpori sodelovanja med učenci ,567
Pri usmerjanju komunikacije med učenci ,724
in strokovnjaki ali zunanjimi mentorji
Pri omogočanju sodelovanja med učenci ,780
(znotraj šole ali izven nje)
Pri sodelovanju s starši ali skrbniki ,530
pri podpori učenčevega učenja
Pri podpori na raziskovanju ,526
temelječega učenja
Metoda glavnih osi, rotacija Varimax.
Vir: Baza ICILS (2013).
Spremenjene oziroma sodobne pedagoške prakse so definirane kot
eden ključnih ciljev uporabe IKT in naj bi vplivale tudi na dosežke učen
cev (Cabrol in Severin, 2009). Zato v nadaljevanju preučimo, kateri so tisti
dejavniki, ki pomembno vplivajo na to, ali bodo učenci pri pouku deležni
sodobnih pedagoških pristopov in uporabe IKT pri pouku. Spremenljiv
ka »uporaba IKT pri pouku« je sestavljena spremenljivka, ki jo sestavlja
13 spremenljivk, ki opisujejo različno uporabo IKT pri pouku – npr. delo
na projektih, samostojno delo ... Da bi ugotovili, kateri dejavniki so tisti,
122
Tabela 7: Faktorska analiza rotirane faktorske uteži – uporaba IKT
pri pouku.
Faktor 1 Faktor 2
Sodobno usmerjena Tradicionalno usmerjena
pedagogika pedagogika
Pri predstavljanju informacij s frontalnim ,518
poučevanjem
Pri izvedbi dopolnilnega ali dodatnega ,422
pouka za posamezne učence ali majhne
skupine učencev ,426
Pri omogočanju razprav in predstavitev,
ki jih učenci vodijo pred vsem razredom
Pri ocenjevanju dela učencev ,423
s preizkusi znanja
Pri utrjevanju naučenih veščin ,565
s ponavljanjem primerov
Pri podpori sodelovanja med učenci ,567
Pri usmerjanju komunikacije med učenci ,724
in strokovnjaki ali zunanjimi mentorji
Pri omogočanju sodelovanja med učenci ,780
(znotraj šole ali izven nje)
Pri sodelovanju s starši ali skrbniki ,530
pri podpori učenčevega učenja
Pri podpori na raziskovanju ,526
temelječega učenja
Metoda glavnih osi, rotacija Varimax.
Vir: Baza ICILS (2013).
Spremenjene oziroma sodobne pedagoške prakse so definirane kot
eden ključnih ciljev uporabe IKT in naj bi vplivale tudi na dosežke učen
cev (Cabrol in Severin, 2009). Zato v nadaljevanju preučimo, kateri so tisti
dejavniki, ki pomembno vplivajo na to, ali bodo učenci pri pouku deležni
sodobnih pedagoških pristopov in uporabe IKT pri pouku. Spremenljiv
ka »uporaba IKT pri pouku« je sestavljena spremenljivka, ki jo sestavlja
13 spremenljivk, ki opisujejo različno uporabo IKT pri pouku – npr. delo
na projektih, samostojno delo ... Da bi ugotovili, kateri dejavniki so tisti,
122