Page 125 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 125
n. brečko ■ merjenje učinkov ikt na nivoju učiteljev
ki vplivajo na to, ali bodo učenci uporabljali IKT pri učenju pri pouku,
uporabimo linearno regresijsko analizo. V regresijski model kot neodvisne
spremenljivke vključimo naslednje spremenljivke: binarno kodirani spre
menljivki kompetenca za poučevanje z IKT (0 – ne zna uporabljati IKT
pri pouku z učencem, 1 – zna uporabljati IKT pri pouku z učencem), izo
braževanje o namenskih programih (0 – se ni udeležil izobraževanja, 1 –
se je udeležil izobraževanja), faktorja sodobno in tradicionalno usmerje
na pedagogika ter predhodno izračunane indekse sodelovanje učiteljev pri
rabi IKT, stališča učiteljev – pozitivni vidiki na rabo IKT, izobraževanje
(uporaba specifične programske opreme) in IKT viri v šoli.
Tabela 8: Regresijska analiza– vpliv IKT-dejavnikov na učenčevo
uporabo IKT pri pouku.
Konstanta B SE B β
Kompetenca 28,757 ,611
Sodobno usmerjena pedagogika 1,165 ,186 ,065
Tradicionalno usmerjena pedagogika 7,201 ,176 ,505
Sodelovanje učiteljev pri rabi IKT 2,467 ,168 ,173
Pozitivni vidiki na rabo IKT ,038 ,008 ,053
Izobraževanje - uporaba specifične programske opreme ,054 ,008 ,075
IKT-viri v šoli ,128 ,046
,559 ,007 ,036
,025
R2 = 0,468; P < 0,01.
Odvisna spremenljivka: uporaba IKT učencev pri pouku.
Vir: Baza ICILS (2013).
Z modelom lahko pojasnimo kar 47 % variance odvisne spremen
ljivke in ugotovimo, da imajo vse neodvisne spremenljivke statistično zna
čilen vpliv na odvisno spremenljivko. To pomeni, da z danimi spremenljiv
kami ob nespremenjenih pogojih lahko pojasnimo 47 % variance uporabe
IKT učencev pri pouku. Največji vpliv lahko pripišemo uporabi sodob
no usmerjenih pedagoških praks, prav tako z modelom lahko potrdimo
pomembnost učiteljeve kompetence (zna uporabljati IKT pri pouku z
učencem). Kot pomemben dejavnik se pokaže tudi izobraževanje učitel
jev, čeprav ima statistično značilen, pa vendarle manjši vpliv sodelovanje
učiteljev pri rabi IKT, in IKT viri v šoli. Iz modela razberemo, da ima
najmanjši vpliv na to, ali bodo učenci uporabljali IKT pri pouku, tehnič
na opremljenost šole. Bolj kot ta dejavnik je pomemben odnos učitelja do
tehnologije v procesu izobraževanja.
123
ki vplivajo na to, ali bodo učenci uporabljali IKT pri učenju pri pouku,
uporabimo linearno regresijsko analizo. V regresijski model kot neodvisne
spremenljivke vključimo naslednje spremenljivke: binarno kodirani spre
menljivki kompetenca za poučevanje z IKT (0 – ne zna uporabljati IKT
pri pouku z učencem, 1 – zna uporabljati IKT pri pouku z učencem), izo
braževanje o namenskih programih (0 – se ni udeležil izobraževanja, 1 –
se je udeležil izobraževanja), faktorja sodobno in tradicionalno usmerje
na pedagogika ter predhodno izračunane indekse sodelovanje učiteljev pri
rabi IKT, stališča učiteljev – pozitivni vidiki na rabo IKT, izobraževanje
(uporaba specifične programske opreme) in IKT viri v šoli.
Tabela 8: Regresijska analiza– vpliv IKT-dejavnikov na učenčevo
uporabo IKT pri pouku.
Konstanta B SE B β
Kompetenca 28,757 ,611
Sodobno usmerjena pedagogika 1,165 ,186 ,065
Tradicionalno usmerjena pedagogika 7,201 ,176 ,505
Sodelovanje učiteljev pri rabi IKT 2,467 ,168 ,173
Pozitivni vidiki na rabo IKT ,038 ,008 ,053
Izobraževanje - uporaba specifične programske opreme ,054 ,008 ,075
IKT-viri v šoli ,128 ,046
,559 ,007 ,036
,025
R2 = 0,468; P < 0,01.
Odvisna spremenljivka: uporaba IKT učencev pri pouku.
Vir: Baza ICILS (2013).
Z modelom lahko pojasnimo kar 47 % variance odvisne spremen
ljivke in ugotovimo, da imajo vse neodvisne spremenljivke statistično zna
čilen vpliv na odvisno spremenljivko. To pomeni, da z danimi spremenljiv
kami ob nespremenjenih pogojih lahko pojasnimo 47 % variance uporabe
IKT učencev pri pouku. Največji vpliv lahko pripišemo uporabi sodob
no usmerjenih pedagoških praks, prav tako z modelom lahko potrdimo
pomembnost učiteljeve kompetence (zna uporabljati IKT pri pouku z
učencem). Kot pomemben dejavnik se pokaže tudi izobraževanje učitel
jev, čeprav ima statistično značilen, pa vendarle manjši vpliv sodelovanje
učiteljev pri rabi IKT, in IKT viri v šoli. Iz modela razberemo, da ima
najmanjši vpliv na to, ali bodo učenci uporabljali IKT pri pouku, tehnič
na opremljenost šole. Bolj kot ta dejavnik je pomemben odnos učitelja do
tehnologije v procesu izobraževanja.
123