Page 121 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 121
n. brečko ■ merjenje učinkov ikt na nivoju učiteljev

učitelji, ki menijo, da IKT na njihovi šoli ni prioritetna, uporabljajo teh­
nologijo pri poučevanju manj pogosto (r = 0,19, p < 0,05). Med učitelji, ki
menijo, da je IKT na njihovi šoli prioritetna, je kar 63 % takih, ki pri po­
učevanju IKT uporabljajo vsak dan, medtem ko je med učitelji, ki menijo,
da IKT ni prioritetna, takih le 27 %.

Tabela 4: IKT kot prioriteta pri poučevanju.

Popolnoma se strinjam n %
Se strinjam 958 14,4
Se ne strinjam 3620 54,3
Sploh se ne strinjam 1785 26,8
Skupaj 301 4,5
6664 100,0

Na naši šoli IKT ni prioriteta za rabo pri poučevanju.
Vir: Baza ICILS (2013).
Percepcija odnosa šole do IKT pri poučevanju se povezuje tudi z
drugimi spremenljivkami, ki kažejo strategije in pričakovanja šole ter na­
čin dela učitelja. Učitelji so ocenjevali sklop spremenljvk, ki je meril stra­
tegije šole pri uporabi IKT (»V sodelovanju z drugimi učitelji/-cami iz­
boljšujemo rabo IKT pri poučevanju v razredu.«, »Na šoli veljajo skupna
pravila o načinu rabe IKT v razredu.«, »Sistematično sodelujem s kole­
gi pri razvoju šolskih ur, ki temeljijo na IKT in so v skladu z učnim na­
črtom.«, »Opazujem, kako drugi/-e učitelji/-ice uporabljajo IKT pri po­
učevanju.«, »Na šoli obstaja skupen nabor pričakovanj o tem, kaj naj bi se
učenci naučili o IKT.«) Spremenljivke so bile izmerjene na lestvici od 1 do
4, pri čemer 1 pomeni »sploh se ne strinjam« in 4 »popolnoma se strin­
jam«. Pri tem se osredotočamo na dve skupini, in sicer nas je zanimalo,
kako trditve ocenjujejo učitelji, ki se popolnoma strinjajo s tem, da IKT na
njihovi šoli ni prioritetna (IKT ni prioriteta), in kako skupina, ki se s tem
sploh ne strinja (IKT je prioriteta).
Ugotavljamo, da se učitelji, kjer raba IKT pri poučevanju ne velja za
prioritetno, v povprečju v manjši meri strinjajo z vsemi trditvami, ki so
merile strategije šole in sodelovalno delo pri rabi IKT. Oziroma, na šolah,
kjer IKT ni ocenjena kot prioritetna, učitelji v manjši meri sodelujejo z
drugimi učitelji pri uporabi IKT, šole imajo v manjši meri definirana pra­
vila in pričakovanja, kar se sklada s predpostavko konceptualnega modela,
da se dejavniki institucije povezujejo z učiteljevo uporabo IKT.
Vprašalnik je vključeval tudi sklope spremenljivk, ki so merile upo­
rabo IKT z učenci, uporabo IKT za poučevanje, učiteljeva stališča do

119
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126