Page 120 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 120
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

Na osnovi predlaganega konceptualnega okvira in pregleda vprašal­
nika (ICILS 2013) predlagamo kazalnike in merila, ki so zapisani v Tabe­
li 3 in jih uporabimo v študiji.

Tabela 3: Kazalniki in merila na nivoju učitelja.

Kazalnik Merila Cilji/Učinki IKT
Raba IKT pri poučevanju Pogostost uporabe, uporaba Spremenjene pedagoške prakse
Izobraževanje IKT (namenskih programov)
Pedagoške prakse za poučevanje, uporaba IKT
učencev
Kompetence in odnos do IKT Udeležba na seminarjih
Sodelovanje Uporaba IKT pri različnih
pedagoških praksah
(usmerjenost)
IKT-kompetence (splošne
in specifične), pozitivni odnos
do IKT
Sodelovalno delo

V študiji tako preučujemo, ali navedeni kazalniki omogočajo merjen­
je učinkov IKT z uporabo podatkov ICILS 2013.

Rezultati

Uvodoma izvedemo nekaj univariatnih in bivariatnih analiz, s čimer si
ustvarimo sliko uporabe IKT med učitelji v slovenskih osnovnih šolah.
Med učitelji je 35,6 % takih, ki IKT pri poučevanju uporabljajo vsak dan,
30,7 % takih, ki IKT uporabljajo vsaj enkrat na teden, 15,9 % vsaj enkrat
na mesec in 17,9 % jih IKT uporablja manj kot enkrat na mesec oziroma
nikoli.

Kot smo že izpostavili, se uporaba tehnologije močno povezuje tudi
s strategijo in politiko, ki jo ima na tem področju šola. V nadaljevanju zato
uporabimo spremenljivko, ki je posredno merila usmeritev šole pri rabi
IKT v poučevanju. Trditev, ki so jo ocenjevali učitelji, se je glasila: »Na
naši šoli IKT ni prioriteta za rabo pri poučevanju«, ocenjevali so jo na
lest­vici od 1 do 4, pri čemer je 1 pomenila »popolnoma se strinjam« in 4
»sploh se ne strinjam«. Gre sicer za nenatančen kazalnik usmeritve šole,
zato ga poimenujemo percepcija učiteljev glede usmeritve šole in ga obrav­
navamo kot grobi kazalnik odnosa šole do IKT pri poučevanju.

Ugotavljamo, da se s trditvijo strinja 54,3 % oziroma popolnoma
strin­ja 14,4 % vprašanih učiteljev, kar pomeni, da skoraj sedem desetin
vprašanih učiteljev meni, da na njihovi šoli uporaba IKT pri poučevanju
ni prioritetna. Percepcija učitelja o prioriteti za rabo IKT pri poučevanju
se statistično značilno povezuje z njegovo uporabo IKT pri poučevanju –

118
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125