Page 127 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 127
b. n. brečko ■ merjenje učinkov ikt na nivoju učiteljev
kažemo, da je med uporabo IKT pri poučevanju in odnosom šole do IKT
pozitivna povezanost.

Prav tako z analizami lahko pokažemo, da imajo dejavniki, kot so na
primer sodobni pedagoški pristop, kompetence in izobraževanje, precej­
šen vpliv na to, ali bodo učenci pri pouku uporabljali IKT ali ne.

Kot rečeno, je merjenje učinkov kompleksna naloga – izobraževan­
je je kompleksno področje, ki zahteva merjenje procesov poučevanja in
učenja, ki so težko merljivi, saj nanje vpliva množica dejavnikov, ki jih je
težko vključiti v eno samo raziskavo. Pričujoča študija nam sicer poda ne­
katere odgovore, kljub temu pa ima tudi omejitve. Bistvena omejitev je,
da je veliko dejavnikov izmerjenih le posredno, poleg tega so vprašanja v
vprašalniku zelo splošna in večinoma ne dajejo dovolj natančnega podat­
ka, kako poteka poučevanje z IKT niti kako poteka učenje z IKT. Vse to
onemogoča natančne ocene in bolj poglobljene analize tako med nivoji
kot tudi znotraj njih.

Literatura

Bilbao-Osorio, B., in Pedró, F. (2009) A conceptual framework for bench­
marking the use and assessing
the impact of digital learning resourc­
es in school education. V Scheuermann, F., in Pedró, F. (ur.). Assess-
ing the effects of ICT in education Indicators, criteria and benchmarks
for international comparisons, str. 107–120. Luxembourg: European
Commission, Joint Research Centre.

Brečko, B. (2015) Metodološki pristop k merjenju učinkov rabe informacij-
sko- komunikacijske tehnologije v izobraževanju. Doktorska disretaci­
ja. UL, Fakulteta za družbene vede. Ljubljana.

Cox, M. J., in Gail, M. (2007) Effects of ICT: Do We Know What We
Should Know? Education and Information Technologies 12 (2), str.
59–70.

Demirci, A. (2009) How Do Teachers Approach New Technologies: Ge­
ography Teachers’ Attitudes towards Geographic Information Sy­
stems (GIS). European Journal of Educational Studies 1 (1). https://
www.researchgate.net/publication/228343724_How_do_teachers_
approach_new_technologies_ geography _teachers‘_attitudes_to­
wards_geographic_information_systems_GIS (5.7. 2016)

Erstad, O. (2009) Addressing the complexity of impact — A multilevel
approach towards ICT in education. V Scheuermann, F., in Pedró,
F. (ur.). Assessing the effects of ICT in education Indicators, criteria and
benchmarks for international comparisons, str. 21–40. Luxembourg:
European Commission, Joint Research Centre.

125
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132