Page 127 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 127
b. n. brečko ■ merjenje učinkov ikt na nivoju učiteljev
kažemo, da je med uporabo IKT pri poučevanju in odnosom šole do IKT
pozitivna povezanost.
Prav tako z analizami lahko pokažemo, da imajo dejavniki, kot so na
primer sodobni pedagoški pristop, kompetence in izobraževanje, precej
šen vpliv na to, ali bodo učenci pri pouku uporabljali IKT ali ne.
Kot rečeno, je merjenje učinkov kompleksna naloga – izobraževan
je je kompleksno področje, ki zahteva merjenje procesov poučevanja in
učenja, ki so težko merljivi, saj nanje vpliva množica dejavnikov, ki jih je
težko vključiti v eno samo raziskavo. Pričujoča študija nam sicer poda ne
katere odgovore, kljub temu pa ima tudi omejitve. Bistvena omejitev je,
da je veliko dejavnikov izmerjenih le posredno, poleg tega so vprašanja v
vprašalniku zelo splošna in večinoma ne dajejo dovolj natančnega podat
ka, kako poteka poučevanje z IKT niti kako poteka učenje z IKT. Vse to
onemogoča natančne ocene in bolj poglobljene analize tako med nivoji
kot tudi znotraj njih.
Literatura
Bilbao-Osorio, B., in Pedró, F. (2009) A conceptual framework for bench
marking the use and assessing
the impact of digital learning resourc
es in school education. V Scheuermann, F., in Pedró, F. (ur.). Assess-
ing the effects of ICT in education Indicators, criteria and benchmarks
for international comparisons, str. 107–120. Luxembourg: European
Commission, Joint Research Centre.
Brečko, B. (2015) Metodološki pristop k merjenju učinkov rabe informacij-
sko- komunikacijske tehnologije v izobraževanju. Doktorska disretaci
ja. UL, Fakulteta za družbene vede. Ljubljana.
Cox, M. J., in Gail, M. (2007) Effects of ICT: Do We Know What We
Should Know? Education and Information Technologies 12 (2), str.
59–70.
Demirci, A. (2009) How Do Teachers Approach New Technologies: Ge
ography Teachers’ Attitudes towards Geographic Information Sy
stems (GIS). European Journal of Educational Studies 1 (1). https://
www.researchgate.net/publication/228343724_How_do_teachers_
approach_new_technologies_ geography _teachers‘_attitudes_to
wards_geographic_information_systems_GIS (5.7. 2016)
Erstad, O. (2009) Addressing the complexity of impact — A multilevel
approach towards ICT in education. V Scheuermann, F., in Pedró,
F. (ur.). Assessing the effects of ICT in education Indicators, criteria and
benchmarks for international comparisons, str. 21–40. Luxembourg:
European Commission, Joint Research Centre.
125
kažemo, da je med uporabo IKT pri poučevanju in odnosom šole do IKT
pozitivna povezanost.
Prav tako z analizami lahko pokažemo, da imajo dejavniki, kot so na
primer sodobni pedagoški pristop, kompetence in izobraževanje, precej
šen vpliv na to, ali bodo učenci pri pouku uporabljali IKT ali ne.
Kot rečeno, je merjenje učinkov kompleksna naloga – izobraževan
je je kompleksno področje, ki zahteva merjenje procesov poučevanja in
učenja, ki so težko merljivi, saj nanje vpliva množica dejavnikov, ki jih je
težko vključiti v eno samo raziskavo. Pričujoča študija nam sicer poda ne
katere odgovore, kljub temu pa ima tudi omejitve. Bistvena omejitev je,
da je veliko dejavnikov izmerjenih le posredno, poleg tega so vprašanja v
vprašalniku zelo splošna in večinoma ne dajejo dovolj natančnega podat
ka, kako poteka poučevanje z IKT niti kako poteka učenje z IKT. Vse to
onemogoča natančne ocene in bolj poglobljene analize tako med nivoji
kot tudi znotraj njih.
Literatura
Bilbao-Osorio, B., in Pedró, F. (2009) A conceptual framework for bench
marking the use and assessing
the impact of digital learning resourc
es in school education. V Scheuermann, F., in Pedró, F. (ur.). Assess-
ing the effects of ICT in education Indicators, criteria and benchmarks
for international comparisons, str. 107–120. Luxembourg: European
Commission, Joint Research Centre.
Brečko, B. (2015) Metodološki pristop k merjenju učinkov rabe informacij-
sko- komunikacijske tehnologije v izobraževanju. Doktorska disretaci
ja. UL, Fakulteta za družbene vede. Ljubljana.
Cox, M. J., in Gail, M. (2007) Effects of ICT: Do We Know What We
Should Know? Education and Information Technologies 12 (2), str.
59–70.
Demirci, A. (2009) How Do Teachers Approach New Technologies: Ge
ography Teachers’ Attitudes towards Geographic Information Sy
stems (GIS). European Journal of Educational Studies 1 (1). https://
www.researchgate.net/publication/228343724_How_do_teachers_
approach_new_technologies_ geography _teachers‘_attitudes_to
wards_geographic_information_systems_GIS (5.7. 2016)
Erstad, O. (2009) Addressing the complexity of impact — A multilevel
approach towards ICT in education. V Scheuermann, F., in Pedró,
F. (ur.). Assessing the effects of ICT in education Indicators, criteria and
benchmarks for international comparisons, str. 21–40. Luxembourg:
European Commission, Joint Research Centre.
125