Page 117 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 117
b. n. brečko ■ merjenje učinkov ikt na nivoju učiteljev
Model Elementi/področja Nivo Učinki IKT
spremljanja
Nacionalno, lokalno, Definirani učinki za vsako podro-
institucionalno, učno čje (npr. za učence: izidi, grajenje
Erstad 2009 okolje, izobraževanje Makro, mezo, mi- znanja, reševanje problemov, IKT-
učiteljev, kolektivno, kro -kompetence učencev)
individualno (učenci)
Bilbao-Osorio in Infrastruktura, di- Makro, mezo, mi- Učni dosežki, digitalne kompe-
Pedró 2009 gitalni učni viri, kro tence učencev, izboljšano zado-
IKT-kompeten- voljstvo v procesu učenja in pou-
ce učiteljev, socio- čevanja
-ekonomski dejavni-
ki, učiteljeva stališča,
vodstvo šole, kuri-
kulum, nacionalno
stanje
Vir. Brečko 2015.
Kot rečeno, pa ima vsak od omenjenih okvirov določene omejit
ve, zato predlagamo nov okvir, ki konceptualno sicer izhaja iz omenje
nih okvirov, vendar ga dopolnimo z obstoječimi študijami, ki obravnavajo
IKT v izobraževanju (ICILS 2013, PISA 2012, SITES 2006, ESSIE 2011).
Na ta način izdelamo nov okvir, ki nam omogoča, da uporabimo kazal
nike, ki jih je mogoče meriti z obstoječimi merskimi inštrumenti. Ključ
ne cilje uporabe IKT določimo na osnovi predhodnih študij, obstoječih
okvirov, pregleda literature in strategij ter opravljenega intervjuja s sekre
tarjem za področje IKT v izobraževanju na MIZŠ.1 Ključni cilji uporabe
IKT v izobraževanju so tako v konceptualnem okviru: 1) uporaba sodob
nih pedagoških praks, 2) razvoj digitalnih kompetenc za učence in 3) iz
boljšani dosežki učencev.
Konceptualni okvir merjenja učinkov je predstavljen v Tabeli 2.
Tabela 2: Konceptualni okvir merjenja učinkov IKT v izobraževanju.
Nivo Področje spremljanja Pričakovani učinki
Nacionalno Nacionalne strategije (spremenjene) Pedagoške prakse
(Makro) Kurikulum
Institucionalno Infrastruktura
(Mezo) Digitalni učni viri
Strategije šole
Šolska kultura
Podpora
Infrastruktura in viri
1 Intervju je bil opravljen junija 2015, namen intervjuja pa je bil ugotoviti, kateri so glavni cilji
in pričakovani učinki uporabe IKT pri poučevanju.
115
Model Elementi/področja Nivo Učinki IKT
spremljanja
Nacionalno, lokalno, Definirani učinki za vsako podro-
institucionalno, učno čje (npr. za učence: izidi, grajenje
Erstad 2009 okolje, izobraževanje Makro, mezo, mi- znanja, reševanje problemov, IKT-
učiteljev, kolektivno, kro -kompetence učencev)
individualno (učenci)
Bilbao-Osorio in Infrastruktura, di- Makro, mezo, mi- Učni dosežki, digitalne kompe-
Pedró 2009 gitalni učni viri, kro tence učencev, izboljšano zado-
IKT-kompeten- voljstvo v procesu učenja in pou-
ce učiteljev, socio- čevanja
-ekonomski dejavni-
ki, učiteljeva stališča,
vodstvo šole, kuri-
kulum, nacionalno
stanje
Vir. Brečko 2015.
Kot rečeno, pa ima vsak od omenjenih okvirov določene omejit
ve, zato predlagamo nov okvir, ki konceptualno sicer izhaja iz omenje
nih okvirov, vendar ga dopolnimo z obstoječimi študijami, ki obravnavajo
IKT v izobraževanju (ICILS 2013, PISA 2012, SITES 2006, ESSIE 2011).
Na ta način izdelamo nov okvir, ki nam omogoča, da uporabimo kazal
nike, ki jih je mogoče meriti z obstoječimi merskimi inštrumenti. Ključ
ne cilje uporabe IKT določimo na osnovi predhodnih študij, obstoječih
okvirov, pregleda literature in strategij ter opravljenega intervjuja s sekre
tarjem za področje IKT v izobraževanju na MIZŠ.1 Ključni cilji uporabe
IKT v izobraževanju so tako v konceptualnem okviru: 1) uporaba sodob
nih pedagoških praks, 2) razvoj digitalnih kompetenc za učence in 3) iz
boljšani dosežki učencev.
Konceptualni okvir merjenja učinkov je predstavljen v Tabeli 2.
Tabela 2: Konceptualni okvir merjenja učinkov IKT v izobraževanju.
Nivo Področje spremljanja Pričakovani učinki
Nacionalno Nacionalne strategije (spremenjene) Pedagoške prakse
(Makro) Kurikulum
Institucionalno Infrastruktura
(Mezo) Digitalni učni viri
Strategije šole
Šolska kultura
Podpora
Infrastruktura in viri
1 Intervju je bil opravljen junija 2015, namen intervjuja pa je bil ugotoviti, kateri so glavni cilji
in pričakovani učinki uporabe IKT pri poučevanju.
115