Page 118 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 118
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4

Učitelji Raba IKT pri poučevanju Dosežki
(Mikro) Izobraževanje Kompetence
Učenci Pedagoške prakse
(Mikro) Sodelovanje
Raba IKT doma
Raba IKT v šoli
Stališča do IKT
Socialno ozadje

Vir: Brečko 2015.

Na nacionalnem nivoju predvideva okvir preučevanje štirih področij
in štiri kazalnike. S kazalnikom »strategija« merimo, ali obstajajo na na­
cionalnem nivoju strategije, spodbude in smernice uporabe IKT v šolstvu.
Na nacionalnem nivoju spremljamo kurikulum – na kakšen način je IKT
vpeta v kurikulum, ali so definirani cilji, predlagana uporaba ter predvi­
dene pridobljene kompetence učencev ob uporabi IKT. Kazalnik »infra­
struktura« kaže splošno opremljenost šol z IKT na nacionalnem nivoju,
poleg tega pa merimo tudi rabo IKT na nacionalnem nivoju.

Jasno definirani cilji na nacionalnem (makro) nivoju vplivajo na in­
stitucionalni (mezo) nivo – ali obstajajo na šolah strategije, cilji in priorite­
te glede IKT. Kakšna je šolska kultura – ali spodbuja sodobne pedagoške
pristope ali zagotavlja podporo – tako tehnično kot pedagoško, za upora­
bo IKT pri poučevanju. Kakšna je infrastruktura na šoli – oprema, dostop
do interneta, saj je bilo že večkrat pokazano, da so podpora šole, infra­
struktura ter obstoj politik in strategij ključnega pomena za to, ali bo IKT
integrirana v pedagoške prakse oziroma kako bo IKT uporabljena med
učitelji (Owston, 2003; Ghavifekr et al., 2013). Uporaba IKT za ustvarja­
nje sodobnih pedagoških pristopov in s tem doseganje kompetenc in uč­
nih dosežkov je v veliki meri odvisna od institucije.

Kazalniki, s katerimi lahko spremljamo nivo učiteljev, so naslednji:
raba IKT pri poučevanju, pri tem pa ni toliko pomembna pogostost, tem­
več način dela, prav tako je pomembno, katere pedagoške pristope upora­
blja učitelj (bolj tradicionalne ali bolj sodobne), ali uporablja in ustvarja
digitalne učne vire, ali sodeluje z drugimi učitelji in zunanjimi deležni­
ki. Poleg tega je pomembno izobraževanje učiteljev in pridobivanje njiho­
ve IKT kompetence.

Ključni cilj, ki ga želimo doseči, je s sodobnimi pedagoškimi pristo­
pi opremiti učence za življenje in trg dela. Za to potrebujejo ključne kom­
petence, veščine in kompetence 21. stoletja ter znanje. Ali bodo učenci za
izobraževanje uporabljali IKT, je seveda odvisno od več dejavnikov. Po­
glavitni dejavnik je dostop do tehnologije, drugi dejavnik je učitelj – ka­
kšne so njegove zahteve in pričakovanja (oziroma kakšen pedagoški pri­

116
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123