Page 118 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 118
šolsko polje, letnik xxvii, številka 3–4
Učitelji Raba IKT pri poučevanju Dosežki
(Mikro) Izobraževanje Kompetence
Učenci Pedagoške prakse
(Mikro) Sodelovanje
Raba IKT doma
Raba IKT v šoli
Stališča do IKT
Socialno ozadje
Vir: Brečko 2015.
Na nacionalnem nivoju predvideva okvir preučevanje štirih področij
in štiri kazalnike. S kazalnikom »strategija« merimo, ali obstajajo na na
cionalnem nivoju strategije, spodbude in smernice uporabe IKT v šolstvu.
Na nacionalnem nivoju spremljamo kurikulum – na kakšen način je IKT
vpeta v kurikulum, ali so definirani cilji, predlagana uporaba ter predvi
dene pridobljene kompetence učencev ob uporabi IKT. Kazalnik »infra
struktura« kaže splošno opremljenost šol z IKT na nacionalnem nivoju,
poleg tega pa merimo tudi rabo IKT na nacionalnem nivoju.
Jasno definirani cilji na nacionalnem (makro) nivoju vplivajo na in
stitucionalni (mezo) nivo – ali obstajajo na šolah strategije, cilji in priorite
te glede IKT. Kakšna je šolska kultura – ali spodbuja sodobne pedagoške
pristope ali zagotavlja podporo – tako tehnično kot pedagoško, za upora
bo IKT pri poučevanju. Kakšna je infrastruktura na šoli – oprema, dostop
do interneta, saj je bilo že večkrat pokazano, da so podpora šole, infra
struktura ter obstoj politik in strategij ključnega pomena za to, ali bo IKT
integrirana v pedagoške prakse oziroma kako bo IKT uporabljena med
učitelji (Owston, 2003; Ghavifekr et al., 2013). Uporaba IKT za ustvarja
nje sodobnih pedagoških pristopov in s tem doseganje kompetenc in uč
nih dosežkov je v veliki meri odvisna od institucije.
Kazalniki, s katerimi lahko spremljamo nivo učiteljev, so naslednji:
raba IKT pri poučevanju, pri tem pa ni toliko pomembna pogostost, tem
več način dela, prav tako je pomembno, katere pedagoške pristope upora
blja učitelj (bolj tradicionalne ali bolj sodobne), ali uporablja in ustvarja
digitalne učne vire, ali sodeluje z drugimi učitelji in zunanjimi deležni
ki. Poleg tega je pomembno izobraževanje učiteljev in pridobivanje njiho
ve IKT kompetence.
Ključni cilj, ki ga želimo doseči, je s sodobnimi pedagoškimi pristo
pi opremiti učence za življenje in trg dela. Za to potrebujejo ključne kom
petence, veščine in kompetence 21. stoletja ter znanje. Ali bodo učenci za
izobraževanje uporabljali IKT, je seveda odvisno od več dejavnikov. Po
glavitni dejavnik je dostop do tehnologije, drugi dejavnik je učitelj – ka
kšne so njegove zahteve in pričakovanja (oziroma kakšen pedagoški pri
116
Učitelji Raba IKT pri poučevanju Dosežki
(Mikro) Izobraževanje Kompetence
Učenci Pedagoške prakse
(Mikro) Sodelovanje
Raba IKT doma
Raba IKT v šoli
Stališča do IKT
Socialno ozadje
Vir: Brečko 2015.
Na nacionalnem nivoju predvideva okvir preučevanje štirih področij
in štiri kazalnike. S kazalnikom »strategija« merimo, ali obstajajo na na
cionalnem nivoju strategije, spodbude in smernice uporabe IKT v šolstvu.
Na nacionalnem nivoju spremljamo kurikulum – na kakšen način je IKT
vpeta v kurikulum, ali so definirani cilji, predlagana uporaba ter predvi
dene pridobljene kompetence učencev ob uporabi IKT. Kazalnik »infra
struktura« kaže splošno opremljenost šol z IKT na nacionalnem nivoju,
poleg tega pa merimo tudi rabo IKT na nacionalnem nivoju.
Jasno definirani cilji na nacionalnem (makro) nivoju vplivajo na in
stitucionalni (mezo) nivo – ali obstajajo na šolah strategije, cilji in priorite
te glede IKT. Kakšna je šolska kultura – ali spodbuja sodobne pedagoške
pristope ali zagotavlja podporo – tako tehnično kot pedagoško, za upora
bo IKT pri poučevanju. Kakšna je infrastruktura na šoli – oprema, dostop
do interneta, saj je bilo že večkrat pokazano, da so podpora šole, infra
struktura ter obstoj politik in strategij ključnega pomena za to, ali bo IKT
integrirana v pedagoške prakse oziroma kako bo IKT uporabljena med
učitelji (Owston, 2003; Ghavifekr et al., 2013). Uporaba IKT za ustvarja
nje sodobnih pedagoških pristopov in s tem doseganje kompetenc in uč
nih dosežkov je v veliki meri odvisna od institucije.
Kazalniki, s katerimi lahko spremljamo nivo učiteljev, so naslednji:
raba IKT pri poučevanju, pri tem pa ni toliko pomembna pogostost, tem
več način dela, prav tako je pomembno, katere pedagoške pristope upora
blja učitelj (bolj tradicionalne ali bolj sodobne), ali uporablja in ustvarja
digitalne učne vire, ali sodeluje z drugimi učitelji in zunanjimi deležni
ki. Poleg tega je pomembno izobraževanje učiteljev in pridobivanje njiho
ve IKT kompetence.
Ključni cilj, ki ga želimo doseči, je s sodobnimi pedagoškimi pristo
pi opremiti učence za življenje in trg dela. Za to potrebujejo ključne kom
petence, veščine in kompetence 21. stoletja ter znanje. Ali bodo učenci za
izobraževanje uporabljali IKT, je seveda odvisno od več dejavnikov. Po
glavitni dejavnik je dostop do tehnologije, drugi dejavnik je učitelj – ka
kšne so njegove zahteve in pričakovanja (oziroma kakšen pedagoški pri
116