Page 113 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 113
Merjenje učinkov IKT na nivoju učiteljev
z uporabo podatkov ICILS 2013

Barbara Neža Brečko

Spodbujanje rabe informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT)
v izobraževanju je zapisano v večini evropskih strateških dokumen­
tov (npr. Strateški okvir za evropsko sodelovanje v izobraževanju in
usposabljanju (ET 2020), Evropska digitalna agenda, Vnovični razmislek
o izobraževanju, iniciativa Odpiranje izobraževanja, Smernice za uspešni
razvoj in implementacijo 1:1, Evropski okvir digitalnih kompetenc za dr­
žavljane ...). Pregled evropskih in nacionalnih dokumentov ter strategij
kaže na zavedanje odločevalcev o pomembnosti prehoda v intenzivnejšo
rabo IKT v izobraževanju, kljub temu lahko opazimo, da ni sistematične­
ga in kontinuiranega evalviranja tega procesa. Težava, s katero se soočamo,
je namreč ta, da kljub priporočilom o vključevanju IKT v izobraževalni
proces še vedno ne vemo natančno, kakšni so učinki IKT na izobraževan­
je in kako te učinke meriti. Kot pravi Pedro (2012), države in tudi širše
(Evropska skupnost) pripravljajo strategije in načrte za čim večjo vključe­
nost tehnologije v izobraževanje, kljub temu da o učinku uporabe tehno­
logije vemo relativno malo.

Ena od omejitev, na katere naletimo, ko preučujemo učinke IKT v
izobraževanju, so metodološke ovire. Merjenje učinkov uporabe IKT v
izo­braževanju je kompleksna naloga, ker se procesi odvijajo na več nivojih,
in sicer na makro- (nacionalno), mezo- (institucionalnem) in mikro- (in­
dividualnem) nivoju. Učinki IKT se kažejo na vseh treh nivojih, nivoji pa
so obenem soodvisni. Poleg tega je treba za analizo učinkov IKT na izo­
braževalni proces upoštevati tudi prepletenost povezav med uporabo IKT
in drugimi dejavniki, ki tudi vplivajo tako na izobraževanje kot tudi upo­

111
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118