Page 105 - Šolsko polje, XXVII, 2016, no. 3-4: IEA ICILS in druge sodobne teme, ur. Eva Klemenčič
P. 105
m. štraus ■ povezanost pogostosti in namenov rabe računalnika ...
upo­rablja, in izobraževanje bo moralo oblikovati svojo vlogo pri soočanju
z le-temi (ibid.).

Tretje pričakovanje o učinkovitosti izobraževanja pa je že na začetku
obarvano s problematičnostjo samega koncepta učinkovitosti. Uporaba
tehnologije ne pomeni, da se iste funkcije kot prej izvajajo bolj učinkovi­
to, ampak, da se izvajajo nove funkcije, ki odražajo spremembe v procesih,
ki jih je omogočila tehnologija. Če z uporabo tehnologije ne spremeni­
mo tudi procesov, je tehnologija lahko prej ovira kot pomoč pri učinko­
vitosti. Za izobraževanje tako velja, da je učinek tehnologij odvisen pred­
vsem od izboljšav v procesih, kar pa seveda zahteva tudi ustrezno tehnično
in pedagoško podporo. Med glavnimi dejavniki pozitivnih učinkov upo­
rabe IKT v šoli so torej profesionalno razmišljanje in motivacija učiteljev
(ibid.). Ugotovitve naše analize puščajo prostor razmisleku, da bi lahko v
tej smeri nadaljevali z iskanjem odgovorov tudi glede (še vedno) obstoje­
čih razlik med spoloma na področju IKT v Sloveniji.

Literatura

Viri
Arhiv visokošolske prijavno-informacijske službe (2016) http://www.vpis.

uni-lj.si/ (14. 3. 2016)
Australian Curriculum, Assessment and Reporting Authority (ACARA).

(2012) National Assessment Program: ICT literacy Years 6 & 10 re­
port 2011. Sydney, NSW, Australia: Author. http://www.nap.edu.
au/ verve/_resources/nap_ictl_2011_public_report_final.pdf
Bandura, A. (1997) Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H.
Freeman and Company.
Bandura, A., Barbaranelli, C., Caprara, G. V., in Pastorelli, C. (2001) Self­
-efficacy beliefs as shapers of children’s aspirations and career trajec­
tories. Child Development 72 (1), str. 187–206.
Bleeker, M. M., in Jacobs, J. E. (2004) Achievement in math and scien­
ce: Do mothers’ beliefs matter 12 years later? Journal of Educational
Psychology 96 (1), str. 97–109.
Bovee, C., Voogt, J., in Meelissen, M. (2007) Computer attitudes of pri­
mary and secondary students in South Africa. Computers in Human
Behavior 23 (4), str. 1762–1776.
Broos, A. R. (2005) Gender and information and communication Tech­
nologies (ICT) anxiety: male self-Assurance and female Hesitation.
CyberPsychology and Behavior 8, str. 21–32.
Carr, D. (2005) Contexts, Gaming Pleasures, and Gendered Preferences.
Simulation and Gaming 36 (4), str. 464–482.

103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110