Page 99 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 99
markelj, v. sember ■ povezanost šolske klime z zaznavanjem zadovoljstva ...
Preglednica 2: Rezultati multiple regresije izbranih kazalnikov šolske
klime kot napovednikov zadovoljstva z življenjem 15-letnikov.
pojasnjena varianca
R R2 R2 SE
(Wherryjev napovedi
povzetek modela popravek)
,349 ,122 ,121 2,651
regresijski koeficienti
nestandardizirani standardizirani
koeficienti koeficienti
Izbrani dejavniki šolske t
klime
B SE β
(konstanta) 7,118 ,046 153,698 **
**
indeks zaznave učiteljeve opore ,162 ,048 ,060 3,397 *
pri pouku slovenščine ,126 ,049 ,045 2,580 **
indeks usmerjenega poučevanja ,227 ,044 ,077 5,124
med poukom slovenščine ,007 ,046 ,003 ,159 **
indeks zaznave povratne ,032 ,036 ,013 ,888 **
informacije
indeks navdušenja učitelja pri
pouku slovenščine
indeks discipline med poukom
slovenščine
indeks občutka pripadnosti šoli ,904 ,046 ,278 19,611
indeks medvrstniškega nasilja -,188 ,041 -,066 -4,596
Opombe: * – t-vrednost je značilna pri p < 0,05; ** t-vrednost je značilna
pri p < 0,01.
koeficienti ni bilo zaznati, saj obstajajo šibke povezanosti med regresijski
mi koeficienti (med 0,837 in 0,912; VIF < 1,2). Indeks ESCS se je v mode
lu napovednikov izkazal kot statistično nepomemben napovednik, zato
ni bil vključen v glavno regresijsko analizo. Indeks čustvene opore staršev se
je izkazal kot nizko, a značilno povezan z zadovoljstvom z življenjem (r =
0,241, p = 0,000), prav tako se je tudi v modelu napovednikov izkazal kot
značilno pomemben napovednik (0,17 < β < 0,23; p = 0,000). V glavno re
gresijsko analizo ni bil vključen, ker analiza zaradi prevelikega števila na
povednikov ni zdržala, glede na vsebinski problem prispevka pa smo pre
sodili, da je manj pomemben.
97
Preglednica 2: Rezultati multiple regresije izbranih kazalnikov šolske
klime kot napovednikov zadovoljstva z življenjem 15-letnikov.
pojasnjena varianca
R R2 R2 SE
(Wherryjev napovedi
povzetek modela popravek)
,349 ,122 ,121 2,651
regresijski koeficienti
nestandardizirani standardizirani
koeficienti koeficienti
Izbrani dejavniki šolske t
klime
B SE β
(konstanta) 7,118 ,046 153,698 **
**
indeks zaznave učiteljeve opore ,162 ,048 ,060 3,397 *
pri pouku slovenščine ,126 ,049 ,045 2,580 **
indeks usmerjenega poučevanja ,227 ,044 ,077 5,124
med poukom slovenščine ,007 ,046 ,003 ,159 **
indeks zaznave povratne ,032 ,036 ,013 ,888 **
informacije
indeks navdušenja učitelja pri
pouku slovenščine
indeks discipline med poukom
slovenščine
indeks občutka pripadnosti šoli ,904 ,046 ,278 19,611
indeks medvrstniškega nasilja -,188 ,041 -,066 -4,596
Opombe: * – t-vrednost je značilna pri p < 0,05; ** t-vrednost je značilna
pri p < 0,01.
koeficienti ni bilo zaznati, saj obstajajo šibke povezanosti med regresijski
mi koeficienti (med 0,837 in 0,912; VIF < 1,2). Indeks ESCS se je v mode
lu napovednikov izkazal kot statistično nepomemben napovednik, zato
ni bil vključen v glavno regresijsko analizo. Indeks čustvene opore staršev se
je izkazal kot nizko, a značilno povezan z zadovoljstvom z življenjem (r =
0,241, p = 0,000), prav tako se je tudi v modelu napovednikov izkazal kot
značilno pomemben napovednik (0,17 < β < 0,23; p = 0,000). V glavno re
gresijsko analizo ni bil vključen, ker analiza zaradi prevelikega števila na
povednikov ni zdržala, glede na vsebinski problem prispevka pa smo pre
sodili, da je manj pomemben.
97