Page 99 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 99
markelj, v. sember ■ povezanost šolske klime z zaznavanjem zadovoljstva ...

Preglednica 2: Rezultati multiple regresije izbranih kazalnikov šolske
klime kot napovednikov zadovoljstva z življenjem 15-letnikov.

pojasnjena varianca

R R2 R2 SE
(Wherryjev napovedi
povzetek modela popravek)

,349 ,122 ,121 2,651

regresijski koeficienti

nestandardizirani standardizirani
koeficienti koeficienti
Izbrani dejavniki šolske t
klime
B SE β

(konstanta) 7,118 ,046 153,698 **
**
indeks zaznave učiteljeve opore ,162 ,048 ,060 3,397 *
pri pouku slovenščine ,126 ,049 ,045 2,580 **
indeks usmerjenega poučevanja ,227 ,044 ,077 5,124
med poukom slovenščine ,007 ,046 ,003 ,159 **
indeks zaznave povratne ,032 ,036 ,013 ,888 **
informacije
indeks navdušenja učitelja pri
pouku slovenščine
indeks discipline med poukom
slovenščine

indeks občutka pripadnosti šoli ,904 ,046 ,278 19,611

indeks medvrstniškega nasilja -,188 ,041 -,066 -4,596

Opombe: * – t-vrednost je značilna pri p < 0,05; ** t-vrednost je značilna
pri p < 0,01.

koeficienti ni bilo zaznati, saj obstajajo šibke povezanosti med regresijski­
mi koeficienti (med 0,837 in 0,912; VIF < 1,2). Indeks ESCS se je v mode­
lu napovednikov izkazal kot statistično nepomemben napovednik, zato
ni bil vključen v glavno regresijsko analizo. Indeks čustvene opore staršev se
je izkazal kot nizko, a značilno povezan z zadovoljstvom z življenjem (r =
0,241, p = 0,000), prav tako se je tudi v modelu napovednikov izkazal kot
značilno pomemben napovednik (0,17 < β < 0,23; p = 0,000). V glavno re­
gresijsko analizo ni bil vključen, ker analiza zaradi prevelikega števila na­
povednikov ni zdržala, glede na vsebinski problem prispevka pa smo pre­
sodili, da je manj pomemben.

97
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104