Page 98 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 98
lsko polje, letnik xxxi, številka 1–2
Preglednica 1: Opisna statistika za življenjsko zadovoljstvo in izbrane
kazalnike šolske klime z izračunanimi korelacijskimi koeficienti.
nM indeks1 za r
4810 6,84 SD Slovenijo (z življenjskim
(OECD, 2019) zadovoljstvom)
zadovoljstvo z življenjem 2,83 -- --
indeks zaznave učiteljeve opore pri 4810 -0,58 1,05 -0,61 0,15*
pouku slovenščine 4810 -0,16 1,01 N.P. 0,13*
indeks usmerjenega poučevanja
med poukom slovenščine
indeks zaznave povratne informacije 4810 -0,37 0,96 -0,41 0,12*
indeks navdušenja učitelja pri pouku 4810 -0,09 0,98 -0,10 0,11*
slovenščine 1,12 -0,01 0,08*
indeks discipline med poukom 4810 -0,08
slovenščine
indeks občutka pripadnosti šoli 4810 -0,10 0,87 -0,11 0,31*
indeks medvrstniškega nasilja 4810 -0,07 0,99 -0,11 -0,15*
Opombe: 1 – indeks za Slovenijo v primerjavi s povprečnim rezultatom
OECD (negativni indeks pomeni nižjo izraženost glede na povprečje
OECD); N. P: – ni podatka; * – korelacije so značilne pri p = 0,000.
pouku slovenščine (–0,61) in indeks zaznave povratne informacije (–0,41),
indeks discipline med poukom slovenščine (–0,01) pa najmanj.
Vsi izbrani dejavniki šolske klime so se izkazali kot pomembno kore
lirani (p = 0,000) z zadovoljstvom z življenjem 15-letnikov (Preglednica 1),
pri čemer se tudi vsi pozitivno povezujejo z zadovoljstvom z življenjem, ra
zen indeksa medvrstniškega nasilja, ki se z zadovoljstvom z življenjem po
vezuje negativno. Korelacije so večinoma neznatne do nizke (0,08 ≤ r ≤
0,31), najvišjo pa opazimo z indeksom občutka pripadnosti šoli.
V nadaljevanju sva s pomočjo multiple regresijske analize preverja
li, kateri izmed izbranih dejavnikov šolske klime so statistično pomemb
ni napovedniki zadovoljstva z življenjem pri 15-letnikih (Preglednica 2).
Drubin-Watson test je pokazal, da ne obstajajo povezanosti med neod
visnostjo napak (Durbin-Watson test: 1.833). Normalnost porazdelitve
smo preverili grafično (Q-Q plot) in multikolinearnosti med regresijskimi
96
Preglednica 1: Opisna statistika za življenjsko zadovoljstvo in izbrane
kazalnike šolske klime z izračunanimi korelacijskimi koeficienti.
nM indeks1 za r
4810 6,84 SD Slovenijo (z življenjskim
(OECD, 2019) zadovoljstvom)
zadovoljstvo z življenjem 2,83 -- --
indeks zaznave učiteljeve opore pri 4810 -0,58 1,05 -0,61 0,15*
pouku slovenščine 4810 -0,16 1,01 N.P. 0,13*
indeks usmerjenega poučevanja
med poukom slovenščine
indeks zaznave povratne informacije 4810 -0,37 0,96 -0,41 0,12*
indeks navdušenja učitelja pri pouku 4810 -0,09 0,98 -0,10 0,11*
slovenščine 1,12 -0,01 0,08*
indeks discipline med poukom 4810 -0,08
slovenščine
indeks občutka pripadnosti šoli 4810 -0,10 0,87 -0,11 0,31*
indeks medvrstniškega nasilja 4810 -0,07 0,99 -0,11 -0,15*
Opombe: 1 – indeks za Slovenijo v primerjavi s povprečnim rezultatom
OECD (negativni indeks pomeni nižjo izraženost glede na povprečje
OECD); N. P: – ni podatka; * – korelacije so značilne pri p = 0,000.
pouku slovenščine (–0,61) in indeks zaznave povratne informacije (–0,41),
indeks discipline med poukom slovenščine (–0,01) pa najmanj.
Vsi izbrani dejavniki šolske klime so se izkazali kot pomembno kore
lirani (p = 0,000) z zadovoljstvom z življenjem 15-letnikov (Preglednica 1),
pri čemer se tudi vsi pozitivno povezujejo z zadovoljstvom z življenjem, ra
zen indeksa medvrstniškega nasilja, ki se z zadovoljstvom z življenjem po
vezuje negativno. Korelacije so večinoma neznatne do nizke (0,08 ≤ r ≤
0,31), najvišjo pa opazimo z indeksom občutka pripadnosti šoli.
V nadaljevanju sva s pomočjo multiple regresijske analize preverja
li, kateri izmed izbranih dejavnikov šolske klime so statistično pomemb
ni napovedniki zadovoljstva z življenjem pri 15-letnikih (Preglednica 2).
Drubin-Watson test je pokazal, da ne obstajajo povezanosti med neod
visnostjo napak (Durbin-Watson test: 1.833). Normalnost porazdelitve
smo preverili grafično (Q-Q plot) in multikolinearnosti med regresijskimi
96