Page 96 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 96
šolsko polje, letnik xxxi, številka 1–2

Indeks discipline med poukom slovenščine (DISCLIMA) so v raziska­
vi PISA 2018 ugotavljali s petimi postavkami, ki so jih 15-letniki ocenili na
4-stopenjski lestvici Likartovega tipa (pri vseh urah, pri večini ur, pri neka-
terih urah, nikoli ali zelo redko). Te postavke so: »Dijaki ne poslušajo pro­
fesorja«, »V učilnici sta hrup in nered«, »Profesor mora dolgo čakati, da
se dijaki umirijo«, »Dijaki ne morejo dobro delati«, »Dijaki še dolgo po
tem, ko se je pouk začel, ne začnejo delati«.

Indeks navdušenja učitelja pri pouku slovenščine (TEACHINT) so
v raziskavi PISA 2018 ugotavljali s štirimi postavkami, ki so jih 15-letni­
ki ocenili na 4-stopenjski lestvici Likartovega tipa (pri vseh urah, pri veči-
ni ur, pri nekaterih urah, nikoli ali zelo redko). Te postavke so: »Jasno mi
je bilo, da nas profesor rad poučuje«, »Profesorjevo navdušenje me je nav­
dihnilo«, »Jasno je bilo, da profesor rad obravnava učno snov«, »Vidi se,
da profesor z veseljem poučuje«.

Indeks zaznave učiteljeve opore pri pouku slovenščine (TEACHSUP)
so v raziskavi PISA 2018 ugotavljali s štirimi postavkami, ki so jih 15-letni­
ki ocenili na 4-stopenjski lestvici Likartovega tipa (pri vseh urah, pri veči-
ni ur, pri nekaterih urah, nikoli ali zelo redko). Te postavke so: »Profesor
se zanima za vsakega dijaka«, »Profesor ponudi dodatno pomoč, kadar jo
dijaki potrebujejo«, »Profesor pomaga dijakom pri učenju«.

Indeks usmerjenega poučevanja med poukom slovenščine (DIRINS)
so v raziskavi PISA 2018 ugotavljali s štirimi postavkami, ki so jih 15-letni­
ki ocenili na 4-stopenjski lestvici Likartovega tipa (pri vseh urah, pri veči-
ni ur, pri nekaterih urah, nikoli ali zelo redko). Te postavke so: »Profesor
zastavi jasne cilje učenja«, »Profesor zastavlja vprašanja, da preveri, če
smo razumeli, kar je razložil«, »Profesor na začetku vsake ure na kratko
obnovi snov prejšnje ure«, »Profesor nam pove, kaj se moramo naučiti«.

Indeks zaznave povratne informacije (PERFEED) so v raziskavi
PISA 2018 ugotavljali s tremi postavkami, ki so jih 15-letniki ocenili na
4-stopenjski lestvici Likartovega tipa (pri vseh urah, pri večini ur, pri ne-
katerih urah, nikoli ali zelo redko). Te postavke so: »Profesor me obvešča o
mojih prednostih pri tem predmetu«, »Profesor mi pove, na katerih po­
dročjih se lahko še izboljšam«, »Profesor mi pove, kako lahko izboljšam
svoj uspeh«.

Vsi uporabljeni kazalniki šolske klime so v bazi PISA pretvorjeni
v obliko indeksov, izpeljanih iz odgovorov sodelujočih na več postavk v
vprašalniku. Indeksi so preračunani tako, da je znotraj OECD držav pov­
prečna vrednost indeksa 0 in standardni odklon 1. Pozitivna vrednost in­
deksa pomeni večjo izraženost mere glede na povprečje odgovorov 15-let­
nikov v OECD državah in obratno.

94
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101