Page 71 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 71
šimenc, s. štraus ■ ima miselnost o nespremenljivosti inteligentnosti ...

dosežek in obenem v model vključili križni učinek fiksne miselnosti.5
Rezultati so predstavljeni v Tabeli 5.

Tabela 5: Rezultati regresijske analize učinka bralne zmožnosti na štiri
mere bralne samopodobe glede na fiksno oziroma razvojno miselnost
za skupino šibkejših bralcev in bralk.

Samopodoba o bralni kompetentnosti Dekleta Fantje
delež pojasnjene variance (R2) 0,05 (0,01) 0,04 (0,01)
raven samopodobe ob povprečnem dosežku in razvojni miselnosti 0,03 (0,03) 0,00 (0,03)
(konstanta)
sprememba ravni samopodobe ob povprečnem dosežku in fiksni -0,02 (0,05) -0,06 (0,05)
miselnosti 0,23 (0,04) 0,24 (0,04)
naklon učinka bralne pismenosti ob razvojni miselnosti 0,00 (0,05) -0,07 (0,06)
sprememba v naklonu učinka bralne pismenosti ob fiksni miselnosti
(križni učinek)

Zaznava težav pri branju nasploh 0,04 (0,01) 0,03 (0,01)
0,05 (0,03) -0,10 (0,04)
delež pojasnjene variance (R2)
raven zaznave ob povprečnem dosežku in razvojni miselnosti 0,10 (0,04) 0,05 (0,05)
(konstanta) -0,22 (0,04) -0,10 (0,04)
sprememba ravni zaznave ob povprečnem dosežku in fiksni 0,04 (0,06) -0,14 (0,07)
miselnosti
naklon učinka bralne pismenosti ob razvojni miselnosti
sprememba v naklonu učinka bralne pismenosti ob fiksni miselnosti
(križni učinek)

Zaznava težav na preizkusu branja PISA 0,06 (0,01) 0,06 (0,02)
0,02 (0,04) -0,16 (0,04)
delež pojasnjene variance (R2)
raven zaznave ob povprečnem dosežku in razvojni miselnosti 0,15 (0,05) 0,16 (0,05)
(konstanta) -0,22 (0,04) -0,18 (0,04)
sprememba ravni zaznave ob povprečnem dosežku in fiksni -0,03 (0,05) -0,07 (0,07)
miselnosti
naklon učinka bralne pismenosti ob razvojni miselnosti
sprememba v naklonu učinka bralne pismenosti ob fiksni miselnosti
(križni učinek)

Opomba: Analize so opravljene na standardiziranih vrednostih vseh
zveznih mer. Standardne napake so v oklepajih. Statistično pomembne
vrednosti so v krepkem tisku.
Vir: Baza podatkov PISA 2018, lastni izračuni.

5 Vključitev križnega učinka fiksne miselnosti v regresijski model omogoča preverbo, ali se
odnos med dosežki in samopodobo za tiste s fiksno miselnostjo razlikuje od tega odnosa
za tiste z razvojno miselnostjo.
69
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76