Page 28 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 28
šolsko polje, letnik xxxi, številka 1–2

2009, še vedno kažejo na to, v slovenskem izobraževanju umanjka social­
ni kontekst branja.

Pogovarjanje o prebranem z drugimi so kot najuporabnejšo bralno
strategijo ocenili dijaki in dijakinje v gimnazijskih izobraževalnih progra­
mih (Tabela 12), najmanj pa dijaki in dijakinje, ki obiskujejo programe sre­
dnjega poklicnega izobraževanja. Znotraj vseh izobraževalnih programov
so to strategijo kot bolj uporabno ocenile dijakinje, razlike v oceni med
spoloma pa so se povsod pokazale kot statistično značilne.

Tabela 10: Odstotek dijakov, ki so ocenili, da se jim zdi določena
strategija razumevanja in pomnjenja besedila »uporabna« ali »zelo
uporabna«, ter njihovi povprečni bralni dosežki: primerjava med leti
2009 in 2018.

% dijakov in dija- Osredotočim Dvakrat Po tem, ko Podčrtam S svojimi Besedilo
kinj (2009) se na dele hitro preberem pomembne besedami na glas
besedila, ki besedilo, se povzamem preberem
preberem o njegovi dele besedilo. nekomu
jih z lahkoto besedilo. besedila. drugemu.
razumem. vsebini 53,0
14,2 pogovarjam 48,0 19,3
22,7 z drugimi.

27,2

Bralni dosežek* 492 475 516 510 513 482

% dijakov in dija- 22,7 17,3 31,7 44,8 51,2 23,5
kinj (2018)

Bralni dosežek* 495 500 531 521 523 506

Opomba: * Gre za povprečni dosežek tistih dijakov in dijakinj, ki so
strategijo ocenili z »uporabno« in z »zelo uporabno«; Povprečni
dosežek za Slovenijo pri branju je leta 2009 znašal 483 točk (OECD 494
točk), leta 2018 pa 495 točk (OECD 487 točk).
Zaradi večje preglednosti v tabeli ne navajamo vrednosti standardnih
odklonov. Ta podatek je dostopen v pripadajoči tabeli na naslednji
povezavi pod zavihkom Codebook and Compendia:
https://www.oecd.org/pisa/data/2018database/.

26
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33