Page 28 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 28
šolsko polje, letnik xxxi, številka 1–2
2009, še vedno kažejo na to, v slovenskem izobraževanju umanjka social
ni kontekst branja.
Pogovarjanje o prebranem z drugimi so kot najuporabnejšo bralno
strategijo ocenili dijaki in dijakinje v gimnazijskih izobraževalnih progra
mih (Tabela 12), najmanj pa dijaki in dijakinje, ki obiskujejo programe sre
dnjega poklicnega izobraževanja. Znotraj vseh izobraževalnih programov
so to strategijo kot bolj uporabno ocenile dijakinje, razlike v oceni med
spoloma pa so se povsod pokazale kot statistično značilne.
Tabela 10: Odstotek dijakov, ki so ocenili, da se jim zdi določena
strategija razumevanja in pomnjenja besedila »uporabna« ali »zelo
uporabna«, ter njihovi povprečni bralni dosežki: primerjava med leti
2009 in 2018.
% dijakov in dija- Osredotočim Dvakrat Po tem, ko Podčrtam S svojimi Besedilo
kinj (2009) se na dele hitro preberem pomembne besedami na glas
besedila, ki besedilo, se povzamem preberem
preberem o njegovi dele besedilo. nekomu
jih z lahkoto besedilo. besedila. drugemu.
razumem. vsebini 53,0
14,2 pogovarjam 48,0 19,3
22,7 z drugimi.
27,2
Bralni dosežek* 492 475 516 510 513 482
% dijakov in dija- 22,7 17,3 31,7 44,8 51,2 23,5
kinj (2018)
Bralni dosežek* 495 500 531 521 523 506
Opomba: * Gre za povprečni dosežek tistih dijakov in dijakinj, ki so
strategijo ocenili z »uporabno« in z »zelo uporabno«; Povprečni
dosežek za Slovenijo pri branju je leta 2009 znašal 483 točk (OECD 494
točk), leta 2018 pa 495 točk (OECD 487 točk).
Zaradi večje preglednosti v tabeli ne navajamo vrednosti standardnih
odklonov. Ta podatek je dostopen v pripadajoči tabeli na naslednji
povezavi pod zavihkom Codebook and Compendia:
https://www.oecd.org/pisa/data/2018database/.
26
2009, še vedno kažejo na to, v slovenskem izobraževanju umanjka social
ni kontekst branja.
Pogovarjanje o prebranem z drugimi so kot najuporabnejšo bralno
strategijo ocenili dijaki in dijakinje v gimnazijskih izobraževalnih progra
mih (Tabela 12), najmanj pa dijaki in dijakinje, ki obiskujejo programe sre
dnjega poklicnega izobraževanja. Znotraj vseh izobraževalnih programov
so to strategijo kot bolj uporabno ocenile dijakinje, razlike v oceni med
spoloma pa so se povsod pokazale kot statistično značilne.
Tabela 10: Odstotek dijakov, ki so ocenili, da se jim zdi določena
strategija razumevanja in pomnjenja besedila »uporabna« ali »zelo
uporabna«, ter njihovi povprečni bralni dosežki: primerjava med leti
2009 in 2018.
% dijakov in dija- Osredotočim Dvakrat Po tem, ko Podčrtam S svojimi Besedilo
kinj (2009) se na dele hitro preberem pomembne besedami na glas
besedila, ki besedilo, se povzamem preberem
preberem o njegovi dele besedilo. nekomu
jih z lahkoto besedilo. besedila. drugemu.
razumem. vsebini 53,0
14,2 pogovarjam 48,0 19,3
22,7 z drugimi.
27,2
Bralni dosežek* 492 475 516 510 513 482
% dijakov in dija- 22,7 17,3 31,7 44,8 51,2 23,5
kinj (2018)
Bralni dosežek* 495 500 531 521 523 506
Opomba: * Gre za povprečni dosežek tistih dijakov in dijakinj, ki so
strategijo ocenili z »uporabno« in z »zelo uporabno«; Povprečni
dosežek za Slovenijo pri branju je leta 2009 znašal 483 točk (OECD 494
točk), leta 2018 pa 495 točk (OECD 487 točk).
Zaradi večje preglednosti v tabeli ne navajamo vrednosti standardnih
odklonov. Ta podatek je dostopen v pripadajoči tabeli na naslednji
povezavi pod zavihkom Codebook and Compendia:
https://www.oecd.org/pisa/data/2018database/.
26