Page 26 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 26
šolsko polje, letnik xxxi, številka 1–2
torej v obliki, ki je mladim danes morda bližje, in so morda tudi zaradi
tega uspešneje reševali preizkus.
Tabela 8: Odstotek dijakov, ki se ukvarjajo z različnimi bralnimi
aktivnostmi na spletu »večkrat na teden« ali »večkrat na dan«, ter
njihovi povprečni bralni dosežki: primerjava med leti 2009 in 2018.
Branje Klepetanje Branje Iskanje Sodelovanje Iskanje
elektronske prek spleta. spletnih spletnih v skupinskih uporabnih
novic. informacij razpravah informacij
pošte. o določenih ali forumih na spletu.
58,8 vsebinah. na spletu.
% dijakov in dijakinj 70,4 83,2 37,3
(2009) 49,2 29,3
Bralni dosežek* 496 493 491 493 483 492
% dijakov in dijakinj 33,9 83,5 44,8 54,0 15,9 64,0
(2018)
Bralni dosežek* 516 506 509 516 487 514
Opomba: * Gre za povprečni dosežek tistih dijakov in dijakinj, ki so
na postavko odgovorili z »večkrat na teden« in z »večkrat na dan«;
Povprečni dosežek za Slovenijo pri branju je leta 2009 znašal 483 točk
(OECD 494 točk), leta 2018 pa 495 točk (OECD 487 točk).
Zaradi večje preglednosti v tabeli ne navajamo vrednosti standardnih
odklonov. Ta podatek je dostopen v pripadajoči tabeli na naslednji
povezavi pod zavihkom Codebook and Compendia:
https://www.oecd.org/pisa/data/2018database/.
V aktivnostih na spletu tudi ne zaznamo značilnih razlik med spo
loma. O največji pogostosti iskanja spletnih informacij so poročali dijaki
in dijakinje iz gimnazijskih programov, najmanj pa dijaki in dijakinje, ki
obiskujejo program srednjega poklicnega izobraževanja (Tabela 9). V gim
nazijskih programih in programu srednjega poklicnega izobraževanja so
dijakinje sicer poročale o nekoliko pogostejšem iskanju spletnih informa
cij na spletu, vendar se razlike med spoloma znotraj izobraževalnih pro
gramov niso pokazale kot statistično značilne. Ta rezultat, podobno kot
leta 2009 (Puklek Levpušček et al., 2012), kaže na to, da bi tekom pouče
vanja z vidika spodbujanja motivacije za branje pri dijakih veljalo okrepiti
kakovostne in zanimive spletne vsebine.
24
torej v obliki, ki je mladim danes morda bližje, in so morda tudi zaradi
tega uspešneje reševali preizkus.
Tabela 8: Odstotek dijakov, ki se ukvarjajo z različnimi bralnimi
aktivnostmi na spletu »večkrat na teden« ali »večkrat na dan«, ter
njihovi povprečni bralni dosežki: primerjava med leti 2009 in 2018.
Branje Klepetanje Branje Iskanje Sodelovanje Iskanje
elektronske prek spleta. spletnih spletnih v skupinskih uporabnih
novic. informacij razpravah informacij
pošte. o določenih ali forumih na spletu.
58,8 vsebinah. na spletu.
% dijakov in dijakinj 70,4 83,2 37,3
(2009) 49,2 29,3
Bralni dosežek* 496 493 491 493 483 492
% dijakov in dijakinj 33,9 83,5 44,8 54,0 15,9 64,0
(2018)
Bralni dosežek* 516 506 509 516 487 514
Opomba: * Gre za povprečni dosežek tistih dijakov in dijakinj, ki so
na postavko odgovorili z »večkrat na teden« in z »večkrat na dan«;
Povprečni dosežek za Slovenijo pri branju je leta 2009 znašal 483 točk
(OECD 494 točk), leta 2018 pa 495 točk (OECD 487 točk).
Zaradi večje preglednosti v tabeli ne navajamo vrednosti standardnih
odklonov. Ta podatek je dostopen v pripadajoči tabeli na naslednji
povezavi pod zavihkom Codebook and Compendia:
https://www.oecd.org/pisa/data/2018database/.
V aktivnostih na spletu tudi ne zaznamo značilnih razlik med spo
loma. O največji pogostosti iskanja spletnih informacij so poročali dijaki
in dijakinje iz gimnazijskih programov, najmanj pa dijaki in dijakinje, ki
obiskujejo program srednjega poklicnega izobraževanja (Tabela 9). V gim
nazijskih programih in programu srednjega poklicnega izobraževanja so
dijakinje sicer poročale o nekoliko pogostejšem iskanju spletnih informa
cij na spletu, vendar se razlike med spoloma znotraj izobraževalnih pro
gramov niso pokazale kot statistično značilne. Ta rezultat, podobno kot
leta 2009 (Puklek Levpušček et al., 2012), kaže na to, da bi tekom pouče
vanja z vidika spodbujanja motivacije za branje pri dijakih veljalo okrepiti
kakovostne in zanimive spletne vsebine.
24