Page 26 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 26
šolsko polje, letnik xxxi, številka 1–2

torej v obliki, ki je mladim danes morda bližje, in so morda tudi zaradi
tega uspešneje reševali preizkus.

Tabela 8: Odstotek dijakov, ki se ukvarjajo z različnimi bralnimi
aktivnostmi na spletu »večkrat na teden« ali »večkrat na dan«, ter
njihovi povprečni bralni dosežki: primerjava med leti 2009 in 2018.

Branje Klepetanje Branje Iskanje Sodelovanje Iskanje
elektronske prek spleta. spletnih spletnih v skupinskih uporabnih
novic. informacij razpravah informacij
pošte. o določenih ali forumih na spletu.
58,8 vsebinah. na spletu.
% dijakov in dijakinj 70,4 83,2 37,3
(2009) 49,2 29,3

Bralni dosežek* 496 493 491 493 483 492

% dijakov in dijakinj 33,9 83,5 44,8 54,0 15,9 64,0
(2018)

Bralni dosežek* 516 506 509 516 487 514

Opomba: * Gre za povprečni dosežek tistih dijakov in dijakinj, ki so
na postavko odgovorili z »večkrat na teden« in z »večkrat na dan«;
Povprečni dosežek za Slovenijo pri branju je leta 2009 znašal 483 točk
(OECD 494 točk), leta 2018 pa 495 točk (OECD 487 točk).
Zaradi večje preglednosti v tabeli ne navajamo vrednosti standardnih
odklonov. Ta podatek je dostopen v pripadajoči tabeli na naslednji
povezavi pod zavihkom Codebook and Compendia:
https://www.oecd.org/pisa/data/2018database/.

V aktivnostih na spletu tudi ne zaznamo značilnih razlik med spo­
loma. O največji pogostosti iskanja spletnih informacij so poročali dijaki
in dijakinje iz gimnazijskih programov, najmanj pa dijaki in dijakinje, ki
obiskujejo program srednjega poklicnega izobraževanja (Tabela 9). V gim­
nazijskih programih in programu srednjega poklicnega izobraževanja so
dijakinje sicer poročale o nekoliko pogostejšem iskanju spletnih informa­
cij na spletu, vendar se razlike med spoloma znotraj izobraževalnih pro­
gramov niso pokazale kot statistično značilne. Ta rezultat, podobno kot
leta 2009 (Puklek Levpušček et al., 2012), kaže na to, da bi tekom pouče­
vanja z vidika spodbujanja motivacije za branje pri dijakih veljalo okrepiti
kakovostne in zanimive spletne vsebine.

24
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31