Page 24 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 24
lsko polje, letnik xxxi, številka 1–2
Tabela 6: Pogostost branja leposlovja: razlike po spolu znotraj
posameznih izobraževalnih programov v letu 2018.
Splošna in klasična gimnazija Dijaki M Branje leposlovja p
Strokovna gimnazija Dijakinje 2,40 SD t (df) ***
Srednje strokovno izobraževanje Dijaki 3,08 1,09 ***
Srednje poklicno izobraževanje Dijakinje 2,34 1,18 8,83 (1389) ***
Dijaki 2,96 1,09 ***
Dijakinje 1,86 1,18 6,20 (636)
Dijaki 2,45 0,98
Dijakinje 1,68 1,16 10,59 (2531)
2,21 0,95
1,20 7,27 (1384)
Opomba: Dijaki in dijakinje so postavko ocenili na lestvici od 1 do 5,
kjer 1 pomeni, da nikoli ali skoraj nikoli ne berejo leposlovja, 5 pa, da
leposlovje berejo večkrat na teden; M – aritmetična sredina; SD –
standardni odklon; t – t test; df – stopnje svobode; p – stopnja tveganja:
*** p ≤ ,001.
Tabela 7: Pogostost branja knjig, ki niso leposlovje: razlike po spolu
znotraj posameznih izobraževalnih programov v letu 2018.
Branje knjig, ki niso leposlovje
M SD t (df) p
Splošna in klasična gimnazija Dijaki 2,39 1,21
Strokovna gimnazija Dijakinje
Srednje strokovno izobraževanje Dijaki 2,20 1,14 2,24 (1391) ***
Srednje poklicno izobraževanje Dijakinje
Dijaki 2,36 1,20
Dijakinje
Dijaki 2,07 0,99 3,46 (641) ***
Dijakinje
2,08 1,14
1,91 1,04 3,13 (2536) ***
1,85 1,10
1,76 0,99 1,41 (1394) > ,05
Opomba: Dijaki in dijakinje so postavko ocenili na lestvici od 1 do
5, kjer 1 pomeni, da nikoli ali skoraj nikoli ne berejo knjig, ki niso
leposlovje, 5 pa, da te knjige berejo večkrat na teden; M – aritmetična
sredina; SD – standardni odklon; t – test; df – stopnje svobode;
p – stopnja tveganja: *** p ≤ ,001.
Analiza razlik po izobraževalnem programu in spolu v pogostosti
branja leposlovja in knjig, ki niso leposlovje (tabeli 6 in 7), kaže, da je tako
branje leposlovja, kot knjig, ki niso leposlovje, med dijaki in dijakinja
mi najpogostejše v programih splošne in strokovne gimnazije, manj pa v
22
Tabela 6: Pogostost branja leposlovja: razlike po spolu znotraj
posameznih izobraževalnih programov v letu 2018.
Splošna in klasična gimnazija Dijaki M Branje leposlovja p
Strokovna gimnazija Dijakinje 2,40 SD t (df) ***
Srednje strokovno izobraževanje Dijaki 3,08 1,09 ***
Srednje poklicno izobraževanje Dijakinje 2,34 1,18 8,83 (1389) ***
Dijaki 2,96 1,09 ***
Dijakinje 1,86 1,18 6,20 (636)
Dijaki 2,45 0,98
Dijakinje 1,68 1,16 10,59 (2531)
2,21 0,95
1,20 7,27 (1384)
Opomba: Dijaki in dijakinje so postavko ocenili na lestvici od 1 do 5,
kjer 1 pomeni, da nikoli ali skoraj nikoli ne berejo leposlovja, 5 pa, da
leposlovje berejo večkrat na teden; M – aritmetična sredina; SD –
standardni odklon; t – t test; df – stopnje svobode; p – stopnja tveganja:
*** p ≤ ,001.
Tabela 7: Pogostost branja knjig, ki niso leposlovje: razlike po spolu
znotraj posameznih izobraževalnih programov v letu 2018.
Branje knjig, ki niso leposlovje
M SD t (df) p
Splošna in klasična gimnazija Dijaki 2,39 1,21
Strokovna gimnazija Dijakinje
Srednje strokovno izobraževanje Dijaki 2,20 1,14 2,24 (1391) ***
Srednje poklicno izobraževanje Dijakinje
Dijaki 2,36 1,20
Dijakinje
Dijaki 2,07 0,99 3,46 (641) ***
Dijakinje
2,08 1,14
1,91 1,04 3,13 (2536) ***
1,85 1,10
1,76 0,99 1,41 (1394) > ,05
Opomba: Dijaki in dijakinje so postavko ocenili na lestvici od 1 do
5, kjer 1 pomeni, da nikoli ali skoraj nikoli ne berejo knjig, ki niso
leposlovje, 5 pa, da te knjige berejo večkrat na teden; M – aritmetična
sredina; SD – standardni odklon; t – test; df – stopnje svobode;
p – stopnja tveganja: *** p ≤ ,001.
Analiza razlik po izobraževalnem programu in spolu v pogostosti
branja leposlovja in knjig, ki niso leposlovje (tabeli 6 in 7), kaže, da je tako
branje leposlovja, kot knjig, ki niso leposlovje, med dijaki in dijakinja
mi najpogostejše v programih splošne in strokovne gimnazije, manj pa v
22