Page 202 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 202
šolsko polje, letnik xxxi, številka 1–2

Pomembno je, da ima otrok dobre predstave o predmetih in okolici (Murn,
2013), zato mu je treba omogočiti čim več izkustvenega učenja. Zavedati pa
se moramo, da se informacije, ki jih dobimo s tipom, precej razlikujejo od
informacij, ki pridejo v možgane z vidom (Claudet, 2009), zato se mora­
mo pri prilagajanju vidnih podob v tipno obliko držati določenih pravil.

Vesna Murko (2015) je v magistrskem delu z naslovom Pike, ki se
spreminjajo v črke razvila pripomočke za opismenjevanje na podlagi kla­
sične brajeve semenske škatlice. Pripomočki poleg opismenjevanja posto­
poma, glede na otrokove spretnosti, razvijajo otrokovo orientacijo na po­
vršini, lahko pa se uporabljajo tudi za igro.

Uporabno tablo za opismenjevanje je naredila tudi študentka
Inkluzivne pedagogike Nives Jeršin. Za brajeve pike je uporabila zamaške,
ob vsaki črki pa obesila predmet, ki se začne na to črko (Slika 2).
Tipni slikopisi

Slika 3: Slikopisi Anje Štefan, prilagojeni v tipno obliko (vir: Suzana Panić).
Definicije slikopisa so različne (Remškar, 2004; Sokolov, 2009; Štefan,
1995), vsekakor pa gre za preprosto besedilo, kjer so posamezne besede
– praviloma so to samostalniki – nadomeščene s sličico. Slikopis lahko
kot poseben tip slikanice uvrstimo med slikanico in ilustrirano knjigo,

200
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207