Page 201 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 201
a. kermauner ■ opismenjevanje otrok s slepoto

z brajico (Jablan, 2016). V tem obdobju je treba poskrbeti za čim več sti­
ka z brajico (igre, igrače, igroknjige, zidna pravljica z brajevimi napisi, ti­
pni slikopisi itn.). Druga faza je začetek formalnega učenja branja in pisa­
nja, v tretji se otrok s slepoto uči tekoče brati in avtomatizira dekodiranje
simbolov, ki pa je počasnejše kot dekodiranje simbolov črnega tiska pri vi­
dečih otrocih. V četrti in peti fazi otrok s slepoto razume pomen besedila
na več nivojih in ga je zmožen analizirati.

Učenci se na začetku učijo predvsem pravilnega tipanja v vodorav­
ni legi, vračanja v novo vrsto in ugotavljajo posamezne skupine točk od
celice do celice. Vrstni red pri obravnavi brajevih črk je drugačen kot pri
obravnavi latiničnih črk. Otroci najprej spoznavajo črke, katerih postavi­
tev točk je bolj enostavna (Golob, 1999).

V slovenskem prostoru za opismenjevanje otrok s slepoto v braji­
ci uporabljamo Abecednik Cvetke Rožanec iz leta 1969, ni pa enotnega
dokumenta s cilji in programom dela za opismenjevanje otrok s slepoto
(Hrastovšek, 2016).

Pripomočki za predopismenjevanje otrok s slepoto

Slika 2: Brajeva tabla za pomoč pri opismenjevanju (vir: Nives Jeršin).

199
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206