Page 206 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 206
šolsko polje, letnik xxxi, številka 1–2

je ponazorila z gradbenimi materiali (lego kocke, slama, lesene kocke)
(Schmidt, 2013). Študentki Inkluzivne pedagogike na Pedagoški fakulteti
Univerze na Primorskem Maja Zajec in Maja Mejač sta na ta način prila­
godili pravljici Janko in Metka ter Zverjasec. Leta 2013 smo začeli razvijati
nov projekt z naslovom Knjiga v škatli = KnjiŠka (angl. Book in the box =
BOOX), ki je vključeval naša teoretična spoznanja in praktične izkušnje
pri delu z otroki s posebnimi potrebami (v nadaljevanju OPP).

KnjiŠka temelji na prilagoditvah in elementih, ki so izbrani glede na
specifičnosti različnih OPP. Upoštevali smo odsotnost katerega izmed ču­
tov, slabšo motiviranost, pomanjkanje razumevanja, motnjo pozornosti s
hiperaktivnostjo, slabo fokusiranost, slabo mobilnost in še druge omeji­
tve v funkcioniranju.

Slika 6: Knjiga v škatli Žiga špaget gre v širni svet (vir: lastni arhiv avtorice).
Nastalo je nekaj zanimivih knjig v škatli: Žiga špaget gre v širni svet
avtorice Kermauner je sestavljena iz slikanice, kjer sta avtorskemu bese­
dilu ter nazornim vidnim in tipnim ilustracijam dodana še povečana pi­
sava in brajica. Ilustracije so deloma opremljene z vonjem. Škatla vsebuje
predmete, ki jih omenja zgodba (lonec, pokrovka, kuhalnica, špageti,
kuharičino pokrivalo, čevlji ipd.), glavni osebi pa sta prikazani kot lutki
oziroma igrači. Leseno škatlo v nekaj potezah spremenimo v igralno po­
vršino, ki se spreminja s prizori iz slikanice (štedilnik, stopnice, peščena

204
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211