Page 206 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 206
šolsko polje, letnik xxxi, številka 1–2
je ponazorila z gradbenimi materiali (lego kocke, slama, lesene kocke)
(Schmidt, 2013). Študentki Inkluzivne pedagogike na Pedagoški fakulteti
Univerze na Primorskem Maja Zajec in Maja Mejač sta na ta način prila
godili pravljici Janko in Metka ter Zverjasec. Leta 2013 smo začeli razvijati
nov projekt z naslovom Knjiga v škatli = KnjiŠka (angl. Book in the box =
BOOX), ki je vključeval naša teoretična spoznanja in praktične izkušnje
pri delu z otroki s posebnimi potrebami (v nadaljevanju OPP).
KnjiŠka temelji na prilagoditvah in elementih, ki so izbrani glede na
specifičnosti različnih OPP. Upoštevali smo odsotnost katerega izmed ču
tov, slabšo motiviranost, pomanjkanje razumevanja, motnjo pozornosti s
hiperaktivnostjo, slabo fokusiranost, slabo mobilnost in še druge omeji
tve v funkcioniranju.
Slika 6: Knjiga v škatli Žiga špaget gre v širni svet (vir: lastni arhiv avtorice).
Nastalo je nekaj zanimivih knjig v škatli: Žiga špaget gre v širni svet
avtorice Kermauner je sestavljena iz slikanice, kjer sta avtorskemu bese
dilu ter nazornim vidnim in tipnim ilustracijam dodana še povečana pi
sava in brajica. Ilustracije so deloma opremljene z vonjem. Škatla vsebuje
predmete, ki jih omenja zgodba (lonec, pokrovka, kuhalnica, špageti,
kuharičino pokrivalo, čevlji ipd.), glavni osebi pa sta prikazani kot lutki
oziroma igrači. Leseno škatlo v nekaj potezah spremenimo v igralno po
vršino, ki se spreminja s prizori iz slikanice (štedilnik, stopnice, peščena
204
je ponazorila z gradbenimi materiali (lego kocke, slama, lesene kocke)
(Schmidt, 2013). Študentki Inkluzivne pedagogike na Pedagoški fakulteti
Univerze na Primorskem Maja Zajec in Maja Mejač sta na ta način prila
godili pravljici Janko in Metka ter Zverjasec. Leta 2013 smo začeli razvijati
nov projekt z naslovom Knjiga v škatli = KnjiŠka (angl. Book in the box =
BOOX), ki je vključeval naša teoretična spoznanja in praktične izkušnje
pri delu z otroki s posebnimi potrebami (v nadaljevanju OPP).
KnjiŠka temelji na prilagoditvah in elementih, ki so izbrani glede na
specifičnosti različnih OPP. Upoštevali smo odsotnost katerega izmed ču
tov, slabšo motiviranost, pomanjkanje razumevanja, motnjo pozornosti s
hiperaktivnostjo, slabo fokusiranost, slabo mobilnost in še druge omeji
tve v funkcioniranju.
Slika 6: Knjiga v škatli Žiga špaget gre v širni svet (vir: lastni arhiv avtorice).
Nastalo je nekaj zanimivih knjig v škatli: Žiga špaget gre v širni svet
avtorice Kermauner je sestavljena iz slikanice, kjer sta avtorskemu bese
dilu ter nazornim vidnim in tipnim ilustracijam dodana še povečana pi
sava in brajica. Ilustracije so deloma opremljene z vonjem. Škatla vsebuje
predmete, ki jih omenja zgodba (lonec, pokrovka, kuhalnica, špageti,
kuharičino pokrivalo, čevlji ipd.), glavni osebi pa sta prikazani kot lutki
oziroma igrači. Leseno škatlo v nekaj potezah spremenimo v igralno po
vršino, ki se spreminja s prizori iz slikanice (štedilnik, stopnice, peščena
204