Page 203 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 203
a. kermauner ■ opismenjevanje otrok s slepoto

saj so sličice povezane v besedilo in oblikovane v zgodbo (Vavpot, 2018).
Besedila je manj kot pri večini drugih vrst slikanice, zato je treba povzeti
bistvo na zgoščen način (Panič, 2018). Slikopisi so dobro predbralno mo­
tivacijsko sredstvo, saj ilustracije v besedilu otroke spodbujajo, da vsebi­
ni sledijo skupaj s starši in da sodelujejo pri izgovorjavi besed (prav tam).

Veliko vidnih slikopisov se pojavlja v otroških revijah, avtorice pa so
različne, najpogosteje jih sestavlja Anja Štefan. Tri njene slikopise je v ti­
pno obliko prilagodila študentka Suzana Panić (2018) (Slika 3).

Avtorice Kermauner, Lotrič in Skubic (Kermauner in Plazar, 2019)
so ustvarile slikopise z naslovom Tipni slikopisi 1 in Tipni slikopisi 2.
Besede so razporejene v zaporedju, ki je enako kot zaporedje učenja črk
pri brajici: lažje črke (tiste z manj pikami) prej in težje kasneje. Uporabljen
je spiralasto vezan album, v katerem so na papirju živahnih barv ob braji­
ci nalepljeni različni predmeti, ki jih mora otrok poiskati na sosednji stra­
ni (Slika 4).

Slika 4: Tipni slikopisi 2 (vir: lastni arhiv avtorice).
Tipne slikanice
Tipne slike so poleg zvočnega opisa edini način, da prenesemo vidno po­
dobo tako, da bo razumljiva tudi otroku s slepoto. Z njimi se otroci uči­
jo prepoznavanja in interpretiranja različnih oblik in tekstur, razvijajo
precizno motoriko, selektivno tipno zaznavo ter razumevanje določenih
oblik v procesu posploševanja oz. generalizacije, pridobivajo nove infor­
macije, nove pojme za pojave ter utrjujejo izkušnje iz vsakdanjega življe­
nja, pomagajo pa tudi razvijati jezik in besedišče. Tipne ilustracije pa tudi

201
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208