Page 205 - Šolsko polje, XXXI, 2020, št. 1-2: Bralna (ne)pismenost, ur. Klaudija Šterman Ivančič
P. 205
a. kermauner ■ opismenjevanje otrok s slepoto

ki so s predznakom za števko v brajici enake črkam od a do j brez č (Slika
5). Sama je avtorica literarnega besedila Palček kazalček gre na potep, ki
otroka usmerja k raziskovanju in ga motivira za osvajanje novih znanj.
Povezavo med brajevimi črkami in številkami je prikazala v povsem ino­
vativni luči in jo osmislila z domiselno izbranimi predmeti za posamezno
črko. Za izdelovanje predmetov je uporabila različne naravne materiale ali
pa material, ki najbolj spominja na realistično podobo predmeta, ki pred­
stavlja črko.

Slika 5: Tipna slikanica Palček kazalček gre na potep (vir: Anica Toplak).

Knjiga v škatli
Ob tipnih slikopisih in tipankah lahko za predopismenjevanje za otro­
ke s slepoto uporabimo tudi knjigo v škatli, posebno zasnovano literar­
no delo, ki deluje večkanalno. Avtorica Vachulova (2009) je za zelo majh­
ne otroke s slepoto za ponazoritev pravljice Rdeča kapica dodala resnične
predmete in izdelala knjigo v škatli s predmeti, prilepljenimi na posame­
zne strani. Nina Schmidt s Centra za izobraževanje, rehabilitacijo, inklu­
zijo in svetovanje za slepe in slabovidne, nekdanjega Zavoda za slepo in sla­
bovidno mladino v Ljubljani (v nadaljevanju Center IRIS), je otrokom s
slepoto pripovedovala pravljico Bremenski godci, ob tem pa jim je za bolj­
šo predstavo ponudila v otip razne plastične živali; pravljico Trije prašički

203
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210