Page 97 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 97
spletno branje in učenje v osnovni šoli: metode in priprava učiteljev ...
3.2 Vsebina in struktura usposabljanja
Preglednica 16 ponuja vpogled v percepcijo udeležencev usposabljanja o
različnih vidikih vsebine in strukture programa. Podatki so razdeljeni v
štiri kategorije, Zadovoljstvo, Povezava, Dostopnost in Interaktivnost.
Preglednica 16: Frekvence in odstotki mnenj učiteljev o vsebini ter strukturi
usposabljanja za poučevanje digitalne pismenosti v študijskih letih 2021/2022
in 2022/2023
2021/2022 2022/2023
Kategorija Izjava
f f % f f %
Metoda RUS je jasna, strukturirana in dobro razvi- 30 55,6 45 71,4
ja področje.
Zadovoljstvo
Metoda RUS je relevantna in uporabna v pedago- 24 44,4 18 28,6
škem kontekstu prihodnosti.
Vaje mi pomagajo uporabljati teorijo v praksi. 38 70,4 44 69,8
Povezava Teoretično znanje je ključno za praktično uporabo. 12 22,2 14 22,3
Želim si več primerov dobre rabe. 4 7,4 5 7,9
Gradiva so bila dostopna in koristna. 40 74,1 42 66,7
Dostopnost
Želim si več virov v slovenščini. 14 25,9 21 33,3
Skupinske razprave na podlagi praktičnih izkušenj 49 90,77 59 93,6
Interaktiv- so najbolj prispevale k uspehu.
nost Še več praktičnih primerov bi izboljšalo naše razu- 5 9,23 4 6,4
mevanje.
Opombe: zadovoljstvo – zadovoljstvo s podajanjem vsebine; povezava – povezava teorije
in prakse; dostopnost –dostopnost in uporabnost gradiv; interaktivnost – interaktivnost
in angažiranost udeležencev.
V kategoriji Zadovoljstvo je več kot polovica udeležencev (55,6 % v št.
l. 2021/2022 in 71,4 % v št. l. 2022/2023) izrazilo, da je metoda RUS jasna,
strukturirana in učinkovita v razvoju digitalne pismenosti pri učencih,
medtem ko je manjši delež sodelujočih (44,4 % v št. l. 2021/2022 in 28,6 % v
št. l. 2022/2023) svoje misli izrazil drugače, in sicer da je metoda RUS rele-
vantna in uporabna v kontekstu prodiranja digitalnih tehnologij v izobra-
ževalni proces. Večina udeležencev (70.4 % v št. l. 2021/2022 in 69.8 % v št.
l. 2022/2023) je v kategoriji Povezava potrdila, da vaje pomagajo pri upora-
bi teorije v praksi, medtem ko je približno petina sodelujočih (22.2 % v št. l.
2021/2022 in 22.3 % v št. l. 2022/2023) poudarila pomen teoretičnega znanja
za praktično uporabo, manjši delež (7,4 % v št. l. 2021/2022 in 7,9 % v št. l.
2022/2023) pa jih je poudaril željo po več predstavljenih primerih dobre rabe.
V kategoriji Dostopnost so udeleženci večinoma (74,1 % v št. l. 2021/2022
in 66,7 % v št. l. 2022/2023) ocenili, da so potrebna gradiva dostopna
97