Page 97 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 97

spletno branje in učenje v osnovni šoli: metode in priprava učiteljev ...
                 3.2 Vsebina in struktura usposabljanja
            Preglednica 16 ponuja vpogled v percepcijo udeležencev usposabljanja o
            različnih vidikih vsebine in strukture programa. Podatki so razdeljeni v
            štiri kategorije, Zadovoljstvo, Povezava, Dostopnost in Interaktivnost.

            Preglednica 16: Frekvence in odstotki mnenj učiteljev o vsebini ter strukturi
            usposabljanja za poučevanje digitalne pismenosti v študijskih letih 2021/2022
            in 2022/2023
                                                             2021/2022  2022/2023
              Kategorija               Izjava
                                                              f   f %   f    f %
                       Metoda RUS je jasna, strukturirana in dobro razvi-  30  55,6  45  71,4
                       ja področje.
             Zadovoljstvo
                       Metoda RUS je relevantna in uporabna v pedago-  24  44,4  18  28,6
                       škem kontekstu prihodnosti.
                       Vaje mi pomagajo uporabljati teorijo v praksi.  38  70,4  44  69,8
             Povezava  Teoretično znanje je ključno za praktično uporabo.  12  22,2  14  22,3
                       Želim si več primerov dobre rabe.     4    7,4   5    7,9
                       Gradiva so bila dostopna in koristna.  40  74,1  42  66,7
             Dostopnost
                       Želim si več virov v slovenščini.     14   25,9  21  33,3
                       Skupinske razprave na podlagi praktičnih izkušenj   49  90,77  59  93,6
             Interaktiv-  so najbolj prispevale k uspehu.
             nost      Še več praktičnih primerov bi izboljšalo naše razu-  5  9,23  4  6,4
                       mevanje.
            Opombe: zadovoljstvo – zadovoljstvo s podajanjem vsebine; povezava – povezava teorije
            in prakse; dostopnost –dostopnost in uporabnost gradiv; interaktivnost – interaktivnost
            in angažiranost udeležencev.
                 V kategoriji Zadovoljstvo je več kot polovica udeležencev (55,6 % v št.
            l. 2021/2022 in 71,4 % v št. l. 2022/2023) izrazilo, da je metoda RUS jasna,
            strukturirana in učinkovita v razvoju digitalne pismenosti pri učencih,
            medtem ko je manjši delež sodelujočih (44,4 % v št. l. 2021/2022 in 28,6 % v
            št. l. 2022/2023) svoje misli izrazil drugače, in sicer da je metoda RUS rele-
            vantna in uporabna v kontekstu prodiranja digitalnih tehnologij v izobra-
            ževalni proces. Večina udeležencev (70.4 % v št. l. 2021/2022 in 69.8 % v št.
            l. 2022/2023) je v kategoriji Povezava potrdila, da vaje pomagajo pri upora-
            bi teorije v praksi, medtem ko je približno petina sodelujočih (22.2 % v št. l.
            2021/2022 in 22.3 % v št. l. 2022/2023) poudarila pomen teoretičnega znanja
            za praktično uporabo, manjši delež (7,4 % v št. l. 2021/2022 in 7,9 % v št. l.
            2022/2023) pa jih je poudaril željo po več predstavljenih primerih dobre rabe.
            V kategoriji Dostopnost so udeleženci večinoma (74,1 % v št. l. 2021/2022
            in 66,7 % v št. l. 2022/2023) ocenili, da so potrebna gradiva dostopna


                                                                               97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102