Page 100 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 100
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
Preglednica 18: Frekvence in odstotki mnenj udeležencev o praktični izvedbi
ter interakciji udeležencev izobraževanja v procesu usposabljanja učencev na področju
digitalne pismenosti v študijskih letih 2021/2022 in 2022/2023
2021/2022 2022/2023
Kategorija Izjava
f f % f f %
Učenec je bil najlažje motiviran z raziskovanjem 23 42,5 33 52,4
interesnih tem.
Osmišljanje rabe naprave je učenca še dodatno 6 11,2 5 7,9
Metode spodbudilo k učenju.
Aktivno učenje je izboljšalo razumevanje in pomnjenje. 5 9,3 7 11,1
Prednost dela 1 : 1 sta večja interakcija 20 37,0 18 28,6
in sodelovanje.
Delo z napravo je učenca sprostilo in mu olajšalo 20 37,0 21 33,3
učenje.
Učenca je bilo težko motivirati za učenje na napravi,
Vpliv 24 44,4 29 46,0
ki jo doživlja kot vir zabave.
Nezanimanje za digitalne tehnologije je otežilo 9 18,6 13 20,7
učenčevo motivacijo za delo.
Digitalno okolje je učencu ustrezalo, saj mu je omo- 15 27,8 27 42,8
gočilo takojšen dostop do informacij.
Drugačni stili učenja v digitalnem okolju so 6 11,2 6 9,5
ustrezali učencu in krepili najin odnos.
Odnos
Učenje o varnosti na spletu je izboljšalo najino 13 24,0 16 25,4
razumevanje in krepilo odnos.
Odnos je krepila možnost hitre prilagoditve 20 37,0 14 22,3
učenčevim posebnim potrebam in zahtevam.
Učenci pogosto precenjujejo svoje digitalne 40 72,1 42 66,7
zmožnosti.
Motivacija Digitalna naprava je učenca posebej motivirala 5 9,3 9 14,3
za delo.
Digitalna naprava je učenca demotivirala za delo. 9 18,6 12 19,0
Opombe: metode – metode interakcije; vpliv – vpliv digitalnih orodij na interakcijo;
odnos – odnos med učiteljem in učencem v digitalnem okolju; motivacija – motivacija
in angažiranost učencev v digitalni dobi.
nezanimanje za digitalne tehnologije (18,6 % v št. l. 2021/2022 in 20,7 % v št.
l. 2022/2023). Kar se tiče specifik odnosa pri delu učitelja in učenca v digi-
talnem okolju, sodelujoči v največji meri izpostavljajo, da je digitalno okol-
je učencu ustrezalo, saj mu je omogočalo takojšen dostop do informacij
(27,.8 % v št. l. 2021/2022 in 42,8 % v št. l. 2022/2023) oz. je njun odnos kre-
pila možnost hitre prilagoditve učenčevim posebnim potrebam in zahte-
vam (37,0 % v št. l. 2021/2022 in 22,3 % v št. l. 2022/2023). Manj sodelujočih
poudarja, da je učenec ob učenju o varnosti na spletu pridobil dodatno za-
upanje do učitelja, kar je okrepilo njun odnos (24,0 % v št. l. 2021/2022 in
25,4 % v št. l. 2022/2023), ter da so drugačni stili učenja v digitalnem okolju
100