Page 100 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 100

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            Preglednica 18: Frekvence in odstotki mnenj udeležencev o praktični izvedbi
            ter interakciji udeležencev izobraževanja v procesu usposabljanja učencev na področju
            digitalne pismenosti v študijskih letih 2021/2022 in 2022/2023
                                                             2021/2022  2022/2023
             Kategorija               Izjava
                                                             f    f %   f    f %
                      Učenec je bil najlažje motiviran z raziskovanjem    23  42,5  33  52,4
                      interesnih tem.
                      Osmišljanje rabe naprave je učenca še dodatno    6  11,2  5  7,9
             Metode   spodbudilo k učenju.
                      Aktivno učenje je izboljšalo razumevanje in pomnjenje.  5  9,3  7  11,1
                      Prednost dela 1 : 1 sta večja interakcija    20  37,0  18  28,6
                      in sodelovanje.
                      Delo z napravo je učenca sprostilo in mu olajšalo   20  37,0  21  33,3
                      učenje.
                      Učenca je bilo težko motivirati za učenje na napravi,
             Vpliv                                           24  44,4  29   46,0
                      ki jo doživlja kot vir zabave.
                      Nezanimanje za digitalne tehnologije je otežilo   9  18,6  13  20,7
                      učenčevo motivacijo za delo.
                      Digitalno okolje je učencu ustrezalo, saj mu je omo-  15  27,8  27  42,8
                      gočilo takojšen dostop do informacij.
                      Drugačni stili učenja v digitalnem okolju so    6  11,2  6  9,5
                      ustrezali učencu in krepili najin odnos.
             Odnos
                      Učenje o varnosti na spletu je izboljšalo najino    13  24,0  16  25,4
                      razumevanje in krepilo odnos.
                      Odnos je krepila možnost hitre prilagoditve    20  37,0  14  22,3
                      učenčevim posebnim potrebam in zahtevam.
                      Učenci pogosto precenjujejo svoje digitalne    40  72,1  42  66,7
                      zmožnosti.
             Motivacija  Digitalna naprava je učenca posebej motivirala    5  9,3  9  14,3
                      za delo.
                      Digitalna naprava je učenca demotivirala za delo.  9  18,6  12  19,0
            Opombe: metode – metode interakcije; vpliv – vpliv digitalnih orodij na interakcijo;
            odnos – odnos med učiteljem in učencem v digitalnem okolju; motivacija – motivacija
            in angažiranost učencev v digitalni dobi.

            nezanimanje za digitalne tehnologije (18,6 % v št. l. 2021/2022 in 20,7 % v št.
            l. 2022/2023). Kar se tiče specifik odnosa pri delu učitelja in učenca v digi-
            talnem okolju, sodelujoči v največji meri izpostavljajo, da je digitalno okol-
            je učencu ustrezalo, saj mu je omogočalo takojšen dostop do informacij
            (27,.8 % v št. l. 2021/2022 in 42,8 % v št. l. 2022/2023) oz. je njun odnos kre-
            pila možnost hitre prilagoditve učenčevim posebnim potrebam in zahte-
            vam (37,0 % v št. l. 2021/2022 in 22,3 % v št. l. 2022/2023). Manj sodelujočih
            poudarja, da je učenec ob učenju o varnosti na spletu pridobil dodatno za-
            upanje do učitelja, kar je okrepilo njun odnos (24,0 % v št. l. 2021/2022 in
            25,4 % v št. l. 2022/2023), ter da so drugačni stili učenja v digitalnem okolju


            100
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105