Page 95 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 95
spletno branje in učenje v osnovni šoli: metode in priprava učiteljev ...
lastnim sodbam in se osredotočili na natančno zapisovanje izjav udeležen-
cev. Pred začetkom analize so bile prebrane vse transkripcije, da smo se
seznanili z vsebino in identificirali predhodne teme ali vzorce, kar nam je
omogočilo boljše razumevanje celotne slike in konteksta izjav intervjuvan-
cev. Sledil je proces odprtega kodiranja, kjer so bili ob prebiranju transkrip-
cij označeni in imenovani različni segmenti besedila, ki so predstavljali do-
ločene koncepte ali ideje. Po zaključku odprtega kodiranja je bilo izvedeno
osno kodiranje, kjer so bile kode povezane in združene v večje kategorije. S
pomočjo osnega kodiranja so bile identificirane glavne kategorije, ki so se
pojavljale v intervjujih. Te teme so nam pomagale razumeti splošne vzorce
v izkušnjah in mnenjih intervjuvancev.
Na podlagi identificiranih kategorij smo skušali razumeti širši pomen
in implikacije za področje usposabljanja na področju digitalne pismenosti,
kar nam je omogočilo, da smo izluščili ključne ugotovitve zastavljene raz-
iskave in jih postavili v opredeljeni kontekst. Da bi zagotovili kredibilnost
in zanesljivost ugotovitev, je bilo nekaj transkripcij in pripadajočih kod
predloženih v pregled neodvisnemu strokovnjaku s področja digitalne pis-
menosti, s čimer je bilo preverjeno, ali so interpretacije in ugotovitve sklad-
ne z mnenji drugih strokovnjakov na tem področju.
3 Rezultati raziskave
3.1 Dosedanje izkušnje in predstave
Preglednica 15 prikazuje podatke o izkušnjah in predstavah udeležencev
usposabljanja, pri čemer so podatki razdeljeni v štiri glavne kategorije: In-
terakcija, Metode, Digitalna pismenost in Vpliv.
V kategoriji Interakcija so sodelujoči izrazili različna pričakovanja
glede odzivov učencev na digitalno učenje. Skoraj polovica (40,7% v št. l.
2021/2022 in 33,3 % v št. l. 2022/2023) jih je izrazila skrb, da mlajši učenci
morda ne bodo želeli sodelovati pri uporabi digitalnih orodij, medtem ko
jih je, nasprotno, večina (48,1 % v št. l. 2021/2022 in 52,4 % v št. l. 2022/2023)
pričakovala, da bodo učenci z veseljem sodelovali, zlasti zaradi uporabe ra-
čunalnika. Manjši delež udeležencev izobraževanja (11,2 % v št. l. 2021/2022
in 14,3 % v št. l. 2022/2023) je menil, da bi lahko računalnik predstavljal
oviro, medtem ko bi bila lahko uporaba tablice za učence privlačnejša. V
okviru kategorije Metode se kaže, da bi pred izobraževanjem večina sode-
lujočih (90,7 % v št. l. 2021/2022 in št. l. 90,5 % v 2022/2023) učencem pusti-
la, da samostojno raziskujejo na spletu in na tak način usvajajo spretnosti
95