Page 102 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 102

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            pedagoškimi pristopi, ki podarjajo pomen refleksije in mentorstva v profe-
            sionalnem razvoju učitelja (Sancar idr., 2021; Svendsen, 2020).
                 Rezultati raziskave potrjujejo, da zastavljeno izobraževanje ustreza po-
            trebam njegovih udeležencev pri izobraževanju učencev razredne  stopnje
            na področju digitalne pismenosti ter je tako teoretično kot praktično dob-
            ro zastavljeno in se lahko v predstavljeni obliki uspešno uporablja za razvoj
            digitalne pismenosti učencev razredne stopnje. Pomen raziskave se kaže v
            njenem prispevku k razumevanju potreb in izzivov pri usposabljanju uči-
            teljev za poučevanje digitalne pismenosti, s čimer naslavlja vrzel v litera-
            turi in praksi. Na podlagi rezultatov raziskave lahko identificiramo tudi
            več področij, ki bi jih bilo treba nasloviti v prihodnjih raziskavah. Glede
            na ugotovljeno potrebo po večji dostopnosti gradiv v maternem jeziku bi
            bilo koristno preučiti, kako (in ali) jezikovna prilagoditev gradiva vpliva na
            uspešnost in zadovoljstvo udeležencev usposabljanja. Raziskati bi veljalo,
            kako izobraževanje, ki naslavlja spretnosti digitalne pismenosti, prilagodi-
            ti različnim slogom učenja, s posebnim poudarkom na izboljšanju motiva-
            cije in angažiranosti.
                 Omejena velikost in nereprezentativnost vzorca udeležencev lahko
            vplivata na ustreznost posplošitve ugotovitev, kar je glavna omejitev raz-
            iskave, ki zaradi tega ne odraža značilnosti celotne populacije, kar omejuje
            možnost posploševanja rezultatov. Prihodnje raziskave bi lahko vključevale
            večji in bolj raznolik vzorec udeležencev. Ker ugotovitve temeljijo predvsem
            na samoporočanih podatkih udeležencev, obstaja možnost pristranskosti,
            kot so družbeno zaželeni odgovori, ki lahko vplivajo na natančnost rezul-
            tatov, na odgovore sodelujočih pa sta lahko vplivali tudi sprotna refleksija
            in evalvacija dela.
                 Raziskava osvetljuje ključne vidike in izzive v procesu usposabljanja
            študentov razrednega pouka za poučevanje digitalne pismenosti. Z identi-
            fikacijo potreb po nadgradnji znanj in s poudarkom na praktičnem uspo-
            sabljanju, samorefleksiji ter mentorstvu raziskava ne le naslavlja obstoječe
            vrzeli, temveč tudi nakazuje poti za njihovo premostitev.


                 Zahvala
            Avtorji se zahvaljujejo financiranju Javne agencije za znanstvenorazisko-
            valno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (ARIS) za sofinanciran-
            je raziskave na podlagi raziskovalnega programa Digitalno prestrukturira-
            nje deficitarnih poklicev za družbo 5.0 (industrijo 4.0), P5-0433.


            102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107