Page 96 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 96

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            Preglednica 15: Frekvence in odstotki izkušenj ter predstav bodočih učiteljev
            o razvijanju digitalne pismenosti pri učencih v študijskih letih 2021/2022 in 2022/2023


                                                              2021/2022  2022/2023
              Kategorija               Izjava
                                                              f    f %   f   f %
                       Bal sem se, da učenec ne bo želel sodelovati, da je pre-  22  40,7  21  33,3
                       majhen.
                       Sklepal sem, bo učenec z veseljem sodeloval, saj bova
                       komunicirala ob uporabi računalnika, česar si učen-  26  48,1  33  52,4
             Interakcija
                       ci običajno želijo.
                       Sklepal sem, da bi učencu znal predstavljati oviro ra-
                       čunalnik – če bova delala na tablici, bo zanj zanimi-  6  11,2  9  14,3
                       veje.
                       Verjetno bi učencu pustil, da samostojno raziskuje na
                       spletu, ko bi naletel na težavo, bi mu pomagal in nu-  49  90,7  57  90,5
             Metode    dil razlago.
                       Izhajal bi iz učnega načrta neobveznega izbirnega   5  9,3  6  9,5
                       predmeta računalništvo.
                       Sicer se doživljam kot digitalno pismeno osebo,
                       a moral sem obnoviti ali na novo usvojiti nekaj    44  81,5  43  68,3
             Digitalna    stvari, npr. uporabo Boolovih operatorjev in iskanje
             pismenost  v narekovajih.
                       Menim, da sem digitalno pismen in ne potrebujem   10  18,5  20  31,7
                       dodatnih znanj.
                       Digitalno nepismen učitelj ne more učiti digitalne
             Vpliv                                            54  100,0  63  100,0
                       pismenosti.
            Opombe: interakcija – predstave o interakciji z učenci v digitalnem svetu; metode
            – predvidene metode razvijanja digitalne pismenosti; digitalna pismenost – digitalna
            pismenost učitelja; vpliv – vpliv učiteljeve digitalne pismenosti na učence.
            digitalne pismenosti, pri čemer bi jim pri težavah nudili pomoč in razlago.
            Le manjši delež (9,3 % v št. l. 2021/2022 in 9,5 % v št. l. 2022/2023) jih je na-
            vedel, da bi svoje metode poučevanja osnovali na učnem načrtu neobvez-
            nega izbirnega predmeta računalništvo. Kar se tiče  digitalne pismenosti
            udeležencev, rezultati kažejo, da večina (81,5 % v št. l. 2021/2022 in 68,3 % v
            št. l. 2022/2023) čuti potrebo po osvežitvi ali pridobivanju novih digitalnih
            znanj, medtem ko jih manjši delež (18,5 % v št. l. 2021/2022 in št. l. 31,7 % v
            2022/2023) meni, da so že dovolj digitalno pismeni in ne potrebujejo dodat-
            nih znanj. Sodelujoči so v kategoriji Vpliv izrazili enotno mnenje (100,0 % v
            obeh št. letih), da digitalno nepismen učitelj ne more učinkovito poučeva-
            ti digitalne pis menosti.








            96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101