Page 98 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 98

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
             in koristna, delež tistih, ki si želijo več virov v slovenščini (25,9 % v št. l.
            2021/2022 in 33,3 % v št. l. 2022/2023), pa kaže na potrebo po večji jezikovni
            prilagoditvi gradiv. Skoraj vsi udeleženci (90,77 % v št. l. 2021/2022 in 93,6
            % v št. l. 2022/2023) so v kategoriji Interaktivnost izrazili, da so skupinske
            razprave na podlagi praktičnih izkušenj ključnega pomena za uspeh uspo-
            sabljanja, manjši delež (9,23 % v št. l. 2021/2022 in 6,4 % v št. l. 2022/2023) pa
            jih temu pritrjuje z željo, da bi več praktičnih primerov še izboljšalo njiho-
            vo razumevanje področja učenja digitalne pismenosti.


                 3.3  Samostojna priprava in refleksija
            Preglednica 17 podaja vpogled v doživljanje samostojne priprave in refleksi-
            je izvedbe usposabljanja udeležencev, ki je razdeljen v štiri kategorije: Sa-
            morefleksija, Mentorstvo, Samopodoba ter Ovire.

            Preglednica 17: Frekvence in odstotki mnenj udeležencev o samostojni pripravi
            ter refleksiji v svojem učnem procesu v študijskih letih 2021/2022 in 2022/2023

                                                                        2022/2023
              Kategorija               Izjava                2021/2022
                                                                        f    f %
                        Samorefleksija mi je pomagala pri razumevanju   9   14,3
                        lastnega učnega procesa in razvoja.
             Samoreflek-  Skupinska refleksija je bistveno pripomogla    45  71,4
             sija       k mojemu razumevanju.
                        Samorefleksija je ključna za moj osebni         9   14,3
                        in profesionalni razvoj.
                        Mentorjeva sprotna povratna informacija
             Mentorstvo                                                 63  100,0
                        je močno vplivala na moja razumevanje in delo.
                        Delo z učencem je bilo izjemno dragoceno        19  30,2
                        in poučno.
                        Sedaj razumem, kako digitalno opismenjevati
             Samopodoba                                                 21  33,3
                        učence tako teoretično kot praktično.
                        Delo mi je omogočilo razvoj pedagoških spretnosti   23  36,5
                        in iskanje pravih pristopov.
                        Dolgotrajno skoncentrirano delo je včasih       32  50,8
                        zmanjševalo učenčevo motivacijo.
                        Nekatere teme so bile prezahtevne zaradi učenče-  10  15,9
                        vega pomanjkanja osnovnih znanj in konceptov.
             Ovire
                        Individualno delo z učencem mi je podrobno
                        razkrilo specifike digitalnega izobraževanja.   9   14,3
                        Glavna težava je bila učenčeva nezadostna
                        zmožnost branja in pisanja.                     12   19
            Opombe: samorefleksija – vloga samorefleksije v učnem procesu; mentorstvo – pomen
            mentorstva in povratnih informacij; samopodoba – samopodoba in samoučinkovitost;
            ovire – ovire in izzivi pri samostojnem delu.


            98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103