Page 99 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 99

spletno branje in učenje v osnovni šoli: metode in priprava učiteljev ...
                 V kategoriji Samorefleksija je majhen delež udeležencev (14,3 %) na-
            vedel, da jim je samorefleksija pomagala pri razumevanju lastnega učne-
            ga procesa in razvoja, prav toliko (14,3 %) jih je samorefleksijo označilo kot
            ključno za osebni in profesionalni razvoj, večina sodelujočih (71,4 %) pa je
            poudarila pomen skupinske refleksije, ki jim je bistveno pomagala razu-
            meti področje poučevanja digitalne pismenosti. Kaže se tudi velik pomen
            mentorstva, saj so vsi sodelujoči (100,0 %) potrdili, da mentorjeva sprotna
            povratna informacija močno vpliva na delo udeležencev. Odgovori v kate-
            goriji Samopodoba razkrivajo, da sodelujočim delo z učenci (30,2 %) pred-
            stavlja izjemno dragoceno in poučno izkušnjo, medtem ko so drugi pouda-
            rili, da zdaj bolje razumejo, kako digitalno opismenjevati učence (33,3 %),
            oz. menijo (36,5 %), da jim je delo ena na ena omogočilo razvoj pedagoških
            spretnosti. V kategoriji Ovire so udeleženci izpostavili različne izzive. Po-
            lovica (50,.8 %) jih je navedla, da je dolgotrajno skoncentrirano delo učen-
            cu zniževalo motivacijo, medtem ko jih je manjši delež (15,9 %) izpostavil,
            da so nekatere teme prezahtevne zaradi učenčevega pomanjkanja osnov-
            nih znanj. Podoben delež (14,3 %) jih je poudaril, da jim je individualno
            delo z učencem podrobno razkrilo specifike digitalnega izobraževanja, os-
            tali udeleženci pa kot težavo (19,0 %) izpostavljajo predvsem učenčevo ne-
            zadostno zmožnost branja in pisanja.

                 3.4  Praktična izvedba in interakcija
            Preglednica 18 predstavlja različne vidike praktične izvedbe in interakcije v
            procesu usposabljanja učencev na področju digitalne pismenosti. Analiza
            je razdeljena v štiri kategorije: Metode, Vpliv, Odnos in Motivacija.
                 Iz kategorije Metode je razvidno, da je na uspešnost dela učencev naj-
            bolj vplivalo raziskovanje interesnih tem (42,5 % v št. l. 2021/2022, 52,4 % v
            št. l. 2022/2023), kot velika prednost se je izkazalo tudi delo ena na ena uči-
            telja in učenca (37,0 % v št. l. 2021/2022, 28,6 % v št. l. 2022/2023). Med meto-
            dami dela sodelujoči izpostavljajo še pomen osmišljanja rabe naprave (11,2
            % v št. l. 2021/2022 in 7,9 % v št. l. 2022/2023) in aktivnega učenja, ki je iz-
            boljšalo razumevanje in pomnjenje učencev (9,3 % v št. l. 2021/2022 in 11,1
            % v št. l. 2022/2023). V kategoriji Vpliv je opaziti, da sodelujoči izpostav-
            ljajo, da je bilo učenca težko motivirati za učenje na napravi, ki jo doživlja
            kot vir zabave (44,4 % v št. l. 2021/2022, 46,0 % v št. l. 2022/2023), nekoliko
            manj jih poroča o obratnem pojavu, saj je delo z napravo učenca sprostilo
            in olajšalo učenje (37,0 % v št. l. 2021/2022 in 33,3 % v št. l. 2022/2023), manj
            vprašanih pa izpostavlja, da je učenčevo motivacijo za delo otežilo njegovo


                                                                               99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104