Page 93 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 93

spletno branje in učenje v osnovni šoli: metode in priprava učiteljev ...
            znanja in spretnosti. Po izvedbi obveznih srečanj so oddali zaključno po-
            ročilo, ki je za vsako srečanje zajemalo kontrolni seznam, povzetek nareje-
            nega v obliki zapisa poteka dela z učencem in učenčev zapis, ki je pri delu
            nastal.


                 2.3  Vzorec
            Vzorec  raziskave  je priložnostni,  predstavljajo  ga študenti  ene  od peda-
            goških fakultet v Sloveniji, ki so v 4. letniku v študijskih letih 2021/2022
            in 2022/2023 obiskovali obvezni predmet Didaktika slovenskega jezika in
            književnosti II. V celotnem usposabljanju in izvedbi je v študijskem letu
            2021/2022 sodelovalo 54 študentov, v študijskem letu 2022/2023 pa 63 štu-
            dentov, ki so v okviru nestandardiziranega intervjuja pripovedovali o svo-
            ji izkušnji ob izvedbi.


                 2.4  Instrumenti in postopki
            V obliki nestandardiziranega intervjuja (Sagadin, 1995a, 1995b) smo so-
            delujoče  povprašali  o  njihovi izkušnji  ob  izvedbi  usposabljanja. Oblika
            nestrukturiranega intervjuja je bila izbrana, ker omogoča pridobivanje
            poglobljenih in podrobnih odgovorov na vprašanja, v okviru katerih so in-
            tervjuvanci lahko prosto razlagali svoje izkušnje, mnenja in občutke, pri
            čemer so lahko najjasneje izrazili lastno videnje situacije, potek pogovora
            pa je tako omogočal raziskovanje novih tematskih poti, ki so se pojavljale
            med intervjujem. Intervjuji so bili izvedeni na osnovi temeljnih tem, ki so
            služile kot izhodišče za pogovor:
            –    dosedanje izkušnje in predstave o razvijanju digitalne pismenosti
                 pri učencih,
            –    vsebina in struktura usposabljanja,
            –    samostojna priprava in refleksija (samo v študijskem letu 2022/
                 2023),
            –    praktična izvedba in interakcija z učenci.


                 2.5 Analiza podatkov
            Po postopku zbiranja podatkov je bila izvedena kvalitativna analiza, s po-
            močjo katere je bilo doseženo poglobljeno razumevanje izkušenj in mnenj
            intervjuvancev glede usposabljanja ter interakcij na področju digitalne
            pis menosti. Vsak intervju je bil natančno transkribiran, izogibali smo se


                                                                               93
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98