Page 93 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 93
spletno branje in učenje v osnovni šoli: metode in priprava učiteljev ...
znanja in spretnosti. Po izvedbi obveznih srečanj so oddali zaključno po-
ročilo, ki je za vsako srečanje zajemalo kontrolni seznam, povzetek nareje-
nega v obliki zapisa poteka dela z učencem in učenčev zapis, ki je pri delu
nastal.
2.3 Vzorec
Vzorec raziskave je priložnostni, predstavljajo ga študenti ene od peda-
goških fakultet v Sloveniji, ki so v 4. letniku v študijskih letih 2021/2022
in 2022/2023 obiskovali obvezni predmet Didaktika slovenskega jezika in
književnosti II. V celotnem usposabljanju in izvedbi je v študijskem letu
2021/2022 sodelovalo 54 študentov, v študijskem letu 2022/2023 pa 63 štu-
dentov, ki so v okviru nestandardiziranega intervjuja pripovedovali o svo-
ji izkušnji ob izvedbi.
2.4 Instrumenti in postopki
V obliki nestandardiziranega intervjuja (Sagadin, 1995a, 1995b) smo so-
delujoče povprašali o njihovi izkušnji ob izvedbi usposabljanja. Oblika
nestrukturiranega intervjuja je bila izbrana, ker omogoča pridobivanje
poglobljenih in podrobnih odgovorov na vprašanja, v okviru katerih so in-
tervjuvanci lahko prosto razlagali svoje izkušnje, mnenja in občutke, pri
čemer so lahko najjasneje izrazili lastno videnje situacije, potek pogovora
pa je tako omogočal raziskovanje novih tematskih poti, ki so se pojavljale
med intervjujem. Intervjuji so bili izvedeni na osnovi temeljnih tem, ki so
služile kot izhodišče za pogovor:
– dosedanje izkušnje in predstave o razvijanju digitalne pismenosti
pri učencih,
– vsebina in struktura usposabljanja,
– samostojna priprava in refleksija (samo v študijskem letu 2022/
2023),
– praktična izvedba in interakcija z učenci.
2.5 Analiza podatkov
Po postopku zbiranja podatkov je bila izvedena kvalitativna analiza, s po-
močjo katere je bilo doseženo poglobljeno razumevanje izkušenj in mnenj
intervjuvancev glede usposabljanja ter interakcij na področju digitalne
pis menosti. Vsak intervju je bil natančno transkribiran, izogibali smo se
93