Page 92 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 92
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
Zadnjih nekaj let je to usposabljanje sistematično spremljano tako z vidi-
ka napredka učencev na področju digitalne pismenosti kot tudi z vidika
grajen ja digitalne pismenosti študentov ter znanj in spretnosti, ki jih potre-
bujejo za uspešno poučevanje omenjenih veščin.
2.2 Usposabljanje učiteljev
Usposabljanju študentov je bilo namenjenih šest ur v študijskem letu
2021/2022 in osem ur v študijskem letu 2022/2023. V prvi fazi (dve uri) je
bilo sodelujočim predstavljeno teoretično izhodišče metode, v drugi fazi
(štiri ure) so bili seznanjeni s praktičnimi implikacijami metode, vklju-
čujoč vse korake in kontrolne sezname za spremljanje napredka učencev.
Obe fazi sta bili izvedeni v obeh spremljanih študijskih letih. V študijskem
letu 2022/2023 je bila že zastavljenima dodana še tretja faza, ki jo opre-
deljujeta samostojna priprava in refleksija ter v okviru katere udeleženci
izobraževan ja samostojno predelajo in reflektirajo prejšnji fazi, se pripra-
vijo na praktično izvedbo in imajo priložnost za postavljanje vprašanj ter
razjasnitev dvomov. Shema izobraževanja je prikazana v obliki slike 3.
Razvoj Podrobna Samopregled
tradicionalnega predstavitev metode teorije, metode,
pojmovanja bralne recipročnega učenja pripravljenih
pismenosti s spleta materialov
z vzponom digitalnih Faze metode in akcijskega načrta
okolij
Teoretična izhodišča Koncept digitalne Praktične implikacije s spleta Samostojna priprava in re eksija digitalne pismenosti
recipročnega učenja
Evalvacija lastne
pismenosti in razvoj
Veščine digitalne
tradicije
Načrtovanje
pismenosti, ki jih
aktivnosti
učenci potrebujejo
Recipročno učenje
z učencem
Metoda recipročnega
učenja s spleta Re eksija
Povratne informacije
in pojasnila
Slika 3: Shematični prikaz usposabljanja študentov
Po izvedenem usposabljanju so študenti po metodi recipročnega učen-
ja s spleta individualno delali z izbranim učencem, pri katerem so v skla-
du z njegovim predznanjem razvijali spretnosti digitalne pismenosti ter ve-
ščine branja in raziskovanja na spletu. Z učencem so izvedli preverjanje
predznanja in ob tem vsaj še pet srečanj, v okviru katerih so razvijali njegova
92