Page 92 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 92

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            Zadnjih nekaj let je to usposabljanje sistematično spremljano tako z vidi-
            ka napredka učencev na področju digitalne pismenosti kot tudi z vidika
            grajen ja digitalne pismenosti študentov ter znanj in spretnosti, ki jih potre-
            bujejo za uspešno poučevanje omenjenih veščin.


                 2.2  Usposabljanje učiteljev
            Usposabljanju študentov je bilo namenjenih šest ur v študijskem letu
            2021/2022 in osem ur v študijskem letu 2022/2023. V prvi fazi (dve uri) je
            bilo sodelujočim predstavljeno teoretično izhodišče metode, v drugi fazi
            (štiri ure) so bili seznanjeni s praktičnimi implikacijami metode, vklju-
            čujoč vse korake in kontrolne sezname za spremljanje napredka učencev.
            Obe fazi sta bili izvedeni v obeh spremljanih študijskih letih. V študijskem
            letu 2022/2023 je bila že zastavljenima dodana še tretja faza, ki jo opre-
            deljujeta samostojna priprava in refleksija ter v okviru katere udeleženci
            izobraževan ja samostojno predelajo in reflektirajo prejšnji fazi, se pripra-
            vijo na praktično izvedbo in imajo priložnost za postavljanje vprašanj ter
            razjasnitev dvomov. Shema izobraževanja je prikazana v obliki slike 3.

                      Razvoj               Podrobna            Samopregled
                      tradicionalnega      predstavitev metode  teorije, metode,
                      pojmovanja bralne    recipročnega učenja  pripravljenih
                      pismenosti           s spleta            materialov
                      z vzponom digitalnih  Faze metode        in akcijskega načrta
                      okolij
                     Teoretična izhodišča  Koncept digitalne  Praktične implikacije  s spleta  Samostojna priprava  in re eksija  digitalne pismenosti
                                           recipročnega učenja
                                                               Evalvacija lastne
                      pismenosti in razvoj
                                           Veščine digitalne
                      tradicije
                                                               Načrtovanje
                                           pismenosti, ki jih
                                                               aktivnosti
                                           učenci potrebujejo
                      Recipročno učenje
                                                               z učencem
                      Metoda recipročnega
                      učenja s spleta                          Re eksija
                                                               Povratne informacije
                                                               in pojasnila
                 Slika 3: Shematični prikaz usposabljanja študentov
                 Po izvedenem usposabljanju so študenti po metodi recipročnega učen-
            ja s spleta individualno delali z izbranim učencem, pri katerem so v skla-
            du z njegovim predznanjem razvijali spretnosti digitalne pismenosti ter ve-
            ščine branja in raziskovanja na spletu. Z učencem so izvedli preverjanje
            predznanja in ob tem vsaj še pet srečanj, v okviru katerih so razvijali njegova


            92
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97