Page 94 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 94
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
Preglednica 14: Prepoznane tematske kategorije glede na sklop
Dosedanje izkušnje in predstave o razvijanju digitalne pismenosti pri učencih
Kako študenti predvidevajo, da bodo sodelovali z učenci v digital-
Predstave o interakciji nih okoljih, kakšna bo komunikacija z učencem ob uporabi digital-
z učenci v digitalnem svetu
nih svetov.
Ideje in strategije, s pomočjo katerih bi študenti načrtovali in raz-
Predvidene metode razvija- vijali digitalno pismenost učencev, potencialna raba različnih digi-
nja digitalne pismenosti
talnih platform in orodij v pedagoške namene.
Kako študenti doživljajo svojo digitalno pismenost, v kolikšni meri
Digitalna pismenost učitelja
so digitalno pismeni, kako razvijajo svoje digitalne veščine.
Predvidevanje študentov, kako digitalna pismenost učitelja vpliva
Vpliv učiteljeve digitalne na kakovost izobraževanja in razvoj digitalne pismenosti učencev,
pismenosti na učence povezava med učiteljevo stopnjo digitalne pismenosti ter učenčevo
motivacijo in uspešnostjo.
Vsebina in struktura usposabljanja učencev za poučevanje digitalne pismenosti
Zadovoljstvo s podajanjem Zadovoljstvo študentov z načinom predstavljanja vsebine, ali je bila
vsebine vsebina jasna, relevantna in uporabna v pedagoškem kontekstu.
Kako so študenti dojemali povezanost med teoretičnimi konteksti
Povezava teorije in prakse in njihovo uporabo v učilnici, možnost uporabe pridobljenega
znanja v realnih situacijah.
Dostopnost in uporabnost gradiv, pripravljenih za uporabo med
Dostopnost in uporabnost
gradiv usposabljanjem, morebitne težave in ovire pri dostopu do teh gra-
div, s katerimi so se študenti soočali.
Ocena interaktivnosti usposabljanja, odziv na različne pedagoške
Interaktivnost in angažira- metode, občutek angažiranosti in motiviranosti skozi celoten pro-
nost udeležencev
ces.
Samostojna priprava in refleksija izvedbe usposabljanja učencev na področju digitalne pismenosti
Vloga samorefleksije v uč- Preučevanje dojemanja samorefleksije izvajalcev pri njihovem
nem procesu učenju, metode samorefleksije, vpliv samorefleksije na razvoj.
Kako so študenti vrednotili podporo, prejeto s strani mentorja,
Pomen mentorstva kako so povratne informacije vplivale na njihovo prakso in razu-
in povratnih informacij
mevanje.
Kako so študenti doživeli sami sebe kot učitelje, kako so ocenili
Samopodoba
in samoučinkovitost svojo sposobnost učenja in poučevanja digitalne pismenosti,
kaj je vplivalo na njihovi samopodobo in samoučinkovitost.
Ovire in izzivi Težave, s katerimi so se študenti srečevali med samostojnim delom,
pri samostojnem delu strategije, ki so jih uporabljali za premagovanje teh izzivov.
Praktična izvedba in interakcija z učenci v procesu usposabljanja učencev na področju digitalne
pismenosti
Metode, ki so jih študenti uporabljali za interakcijo z učenci,
Metode interakcije
uspešnost metod, kakšen vpliv so imele na učenje.
Vpliv digitalnih orodij Kako digitalna tehnologija vpliva na dinamiko dela z učencem,
na interakcijo kako izboljša ali ovira komunikacijo učitelj – učenec.
Odnos med učiteljem in Kako digitalno okolje vpliva na odnos učitelj – učenec, kako digi-
učencem v digitalnem okolju talno okolje pripomore k boljšima razumevanju in sodelovanju.
Preučevanje vpliva digitalnih tehnologij na motivacijo in angaži-
Motivacija in angažiranost ranost učencev, kako so digitalne tehnologije motivirale ali demo-
učencev v digitalni dobi
tivirale učence.
94