Page 94 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 94

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            Preglednica 14: Prepoznane tematske kategorije glede na sklop

                    Dosedanje izkušnje in predstave o razvijanju digitalne pismenosti pri učencih
                                  Kako študenti predvidevajo, da bodo sodelovali z učenci v digital-
             Predstave o interakciji    nih okoljih, kakšna bo komunikacija z učencem ob uporabi digital-
             z učenci v digitalnem svetu
                                  nih svetov.
                                  Ideje in strategije, s pomočjo katerih bi študenti načrtovali in raz-
             Predvidene metode razvija-  vijali digitalno pismenost učencev, potencialna raba različnih digi-
             nja digitalne pismenosti
                                  talnih platform in orodij v pedagoške namene.
                                  Kako študenti doživljajo svojo digitalno pismenost, v kolikšni meri
             Digitalna pismenost učitelja
                                  so digitalno pismeni, kako razvijajo svoje digitalne veščine.
                                  Predvidevanje študentov, kako digitalna pismenost učitelja vpliva
             Vpliv učiteljeve digitalne    na kakovost izobraževanja in razvoj digitalne pismenosti učencev,
             pismenosti na učence  povezava med učiteljevo stopnjo digitalne pismenosti ter učenčevo
                                  motivacijo in uspešnostjo.
                   Vsebina in struktura usposabljanja učencev za poučevanje digitalne pismenosti
             Zadovoljstvo s podajanjem   Zadovoljstvo študentov z načinom predstavljanja vsebine, ali je bila
             vsebine              vsebina jasna, relevantna in uporabna v pedagoškem kontekstu.
                                  Kako so študenti dojemali povezanost med teoretičnimi konteksti
             Povezava teorije in prakse  in njihovo uporabo v učilnici, možnost uporabe pridobljenega
                                  znanja v realnih situacijah.
                                  Dostopnost in uporabnost gradiv, pripravljenih za uporabo med
             Dostopnost in uporabnost
             gradiv               usposabljanjem, morebitne težave in ovire pri dostopu do teh gra-
                                  div, s katerimi so se študenti soočali.
                                  Ocena interaktivnosti usposabljanja, odziv na različne pedagoške
             Interaktivnost in angažira-  metode, občutek angažiranosti in motiviranosti skozi celoten pro-
             nost udeležencev
                                  ces.
             Samostojna priprava in refleksija izvedbe usposabljanja učencev na področju digitalne pismenosti
             Vloga samorefleksije v uč-  Preučevanje dojemanja samorefleksije izvajalcev pri njihovem
             nem procesu          učenju, metode samorefleksije, vpliv samorefleksije na razvoj.
                                  Kako so študenti vrednotili podporo, prejeto s strani mentorja,
             Pomen mentorstva     kako so povratne informacije vplivale na njihovo prakso in razu-
             in povratnih informacij
                                  mevanje.
                                  Kako so študenti doživeli sami sebe kot učitelje, kako so ocenili
             Samopodoba
             in samoučinkovitost  svojo sposobnost učenja in poučevanja digitalne pismenosti,
                                  kaj je vplivalo na njihovi samopodobo in samoučinkovitost.
             Ovire in izzivi      Težave, s katerimi so se študenti srečevali med samostojnim delom,
             pri samostojnem delu  strategije, ki so jih uporabljali za premagovanje teh izzivov.
              Praktična izvedba in interakcija z učenci v procesu usposabljanja učencev na področju digitalne
                                           pismenosti
                                  Metode, ki so jih študenti uporabljali za interakcijo z učenci,
             Metode interakcije
                                  uspešnost metod, kakšen vpliv so imele na učenje.
             Vpliv digitalnih orodij    Kako digitalna tehnologija vpliva na dinamiko dela z učencem,
             na interakcijo       kako izboljša ali ovira komunikacijo učitelj – učenec.
             Odnos med učiteljem in   Kako digitalno okolje vpliva na odnos učitelj – učenec, kako digi-
             učencem v digitalnem okolju talno okolje pripomore k boljšima razumevanju in sodelovanju.
                                  Preučevanje vpliva digitalnih tehnologij na motivacijo in angaži-
             Motivacija in angažiranost   ranost učencev, kako so digitalne tehnologije motivirale ali demo-
             učencev v digitalni dobi
                                  tivirale učence.



            94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99