Page 91 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 91
spletno branje in učenje v osnovni šoli: metode in priprava učiteljev ...
ki se navezujejo na spretnosti branja in pisanja v šolskem okolju. Prvi ko-
raki k razvijanju spretnosti digitalne pismenosti po metodi recipročnega
učenja s spleta so že bili narejeni (Kerneža in Kordigel Aberšek, 2023; Kor-
digel Aberšek in Kerneža, 2023), a so bili izidi spremljani le z vidika rezul-
tatov učencev. Zato nas je zanimalo, kako zastavljeno usposabljanje za pou-
čevanje digitalne pismenosti na razredni stopnji vidijo in vrednotijo tisti, ki
so se ga že udeležili. Da bi področje dodatno raziskali, smo si zastavili šti-
ri raziskovalne hipoteze:
H1: Udeleženci izobraževanja nimajo veliko izkušenj in oblikovanih
predstav o razvijanju digitalne pismenosti pri učencih razredne
stopnje.
H2: Udeležencem zastavljeno izobraževanje ustreza in jih tako teore-
tično kot praktično usposobi za poučevanje digitalne pismenosti
učencev razredne stopnje.
H3: Samorefleksija in mentorstvo imata ključno vlogo v procesu učen-
ja udeležencev, pri čemer povratne informacije in podpora men-
torja bistveno vplivajo na izboljšanje prakse ter razumevanje po-
učevanja digitalne pismenosti učencev razredne stopnje.
H4: Uporaba digitalnih orodij in metod interakcije učinkovito vpliva
na dinamiko dela z učenci, spodbuja komunikacijo učitelj – uče-
nec ter pozitivno vpliva na odnos med njimi pri delu v digitalnem
okolju med poučevanjem digitalne pismenosti.
2 Raziskovalna metodologija
Zastavljena raziskava je kvalitativne narave (Vogrinc, 2008), saj se osre-
dotoča na razumevanje subjektivnih izkušenj, mnenj in občutkov bodo-
čih učiteljev v povezavi z usposabljanjem na področju digitalne pismenosti.
V primeru pričujoče raziskave je bil kvalitativni pristop izbran, ker omo-
goča globlje razumevanje kompleksnosti izkušenj in občutkov učiteljev ter
razkrivanje poglobljenih vpogledov, ki jih z omejitvami kvantitativnih me-
tod ne bi mogli tako uspešno zajeti.
2.1 Splošno ozadje
Študente razrednega pouka že nekaj zaporednih študijskih let usposablja-
mo na področju razvijanja digitalne pismenosti pri učencih na razredni
stopnji, in sicer s pomočjo uporabe metode recipročnega učenja s spleta.
91