Page 91 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 91

spletno branje in učenje v osnovni šoli: metode in priprava učiteljev ...
            ki se navezujejo na spretnosti branja in pisanja v šolskem okolju. Prvi ko-
            raki k razvijanju spretnosti digitalne pismenosti po metodi recipročnega
            učenja s spleta so že bili narejeni (Kerneža in Kordigel Aberšek, 2023; Kor-
            digel Aberšek in Kerneža, 2023), a so bili izidi spremljani le z vidika rezul-
            tatov učencev. Zato nas je zanimalo, kako zastavljeno usposabljanje za pou-
            čevanje digitalne pismenosti na razredni stopnji vidijo in vrednotijo tisti, ki
            so se ga že udeležili. Da bi področje dodatno raziskali, smo si zastavili šti-
            ri raziskovalne hipoteze:

            H1:  Udeleženci izobraževanja nimajo veliko izkušenj in oblikovanih
                 predstav o razvijanju digitalne pismenosti pri učencih razredne
                 stopnje.
            H2:  Udeležencem zastavljeno izobraževanje ustreza in jih tako teore-
                 tično kot praktično usposobi za poučevanje digitalne pismenosti
                 učencev razredne stopnje.

            H3:  Samorefleksija in mentorstvo imata ključno vlogo v procesu učen-
                 ja udeležencev, pri čemer povratne informacije in podpora men-
                 torja bistveno vplivajo na izboljšanje prakse ter razumevanje po-
                 učevanja digitalne pismenosti učencev razredne stopnje.
            H4:  Uporaba digitalnih orodij in metod interakcije učinkovito vpliva
                 na dinamiko dela z učenci, spodbuja komunikacijo učitelj – uče-
                 nec ter pozitivno vpliva na odnos med njimi pri delu v digitalnem
                 okolju med poučevanjem digitalne pismenosti.


                 2  Raziskovalna metodologija
            Zastavljena raziskava je kvalitativne narave (Vogrinc, 2008), saj se osre-
            dotoča na razumevanje subjektivnih izkušenj, mnenj in občutkov bodo-
            čih učiteljev v povezavi z usposabljanjem na področju digitalne pismenosti.
            V primeru pričujoče raziskave je bil kvalitativni pristop izbran, ker omo-
            goča globlje razumevanje kompleksnosti izkušenj in občutkov učiteljev ter
            razkrivanje poglobljenih vpogledov, ki jih z omejitvami kvantitativnih me-
            tod ne bi mogli tako uspešno zajeti.


                 2.1  Splošno ozadje
            Študente razrednega pouka že nekaj zaporednih študijskih let usposablja-
            mo na področju razvijanja digitalne pismenosti pri učencih na razredni
            stopnji, in sicer s pomočjo uporabe metode recipročnega učenja s spleta.


                                                                               91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96