Page 36 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 36

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            Preglednica 5: Vrsta zadrege, ki so jo učiteljice začutile pri neposredni ali posredni
            obravnavi družinske tematike (Pavlič, 2017)


                           Zadrege učiteljic ob:             f           %
             nasilju v družini                              159         53,25
             smrti starša                                   139          45,7
             ločitvi staršev                                131          42,7
             prepovedi približevanja starša                 118          40,0
             bolezni staršev                                116          38,2
             zasvojenosti staršev                           112          37,5

             komentiranju sošolcev o učenčevi družini       110          36,3
             ločenem skrbništvu staršev                      79          26,0
             skupnem skrbništvu staršev                      57          18,8
             podoživljanju lastne izkušnje                   37          12,4
             posvojitvi učenca                               32          11,0

            Legenda: f = frekvenca odgovorov, % = odstotek odgovorov.
            obravnavi družinske tematike, se razlikuje glede na: starost; izobrazbo;
            učni predmet; triado, v kateri poučujejo; trajanje delovnih izkušenj; zakon-
            ski stan; vrsto družine, iz katere izhajajo; vrsto naselja, v katerem poučuje-
            jo. Ugotovili smo, da je med učiteljicami prve triade več takih, ki so doživele
            zadrego v primeru prepovedi približevanja staršev, kot med učiteljicami iz
                                 2
            druge in tretje triade (χ  (1) = 6,360; p = 0,013). Med učiteljicami druge triade
            je manj takih, ki so doživele zadrego v primeru skupnega skrbništva staršev
            učencev, kot med učiteljicami iz prve in tretje triade (χ  (1) = 4,471; p = 0,037).
                                                             2
            Med učiteljicami tretje triade je več takih, ki so doživele zadrego v primeru
            podoživljanja lastne izkušnje, kot med učiteljicami iz prve in druge triade
              2
            (χ  (1) = 4,067; p = 0,049). Med učiteljicami, ki poučujejo v urbanem okolju, je
            več takih, ki so doživele zadrego ob ločenem skrbništvu staršev (χ  (1) = 5,086;
                                                                      2
            p = 0,025), zasvojenosti staršev (χ  (1) = 6,530; p = 0,011), nasilju v družini
                                           2
            (χ  (1) = 7,315; p = 0,007) in prepovedi približevanja staršev (χ  (1) = 6,720;
              2
                                                                     2
            p = 0,012), kot med učiteljicami, ki poučujejo v ruralnem okolju. Rezultati
            raziskave potrjujejo del hipoteze, in sicer tistega, ki pravi, da se vrsta zadrege,
            ki so jo učiteljice začutile pri neposredni ali posredni obravnavi družinske te-
            matike,  razlikujejo glede na: triado, v kateri poučujejo, ter vrsto naselja, v kate-
            rem poučujejo. Del hipoteze pa lahko zavrnemo, in sicer se starost, izobrazba,


            36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41