Page 36 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 36
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
Preglednica 5: Vrsta zadrege, ki so jo učiteljice začutile pri neposredni ali posredni
obravnavi družinske tematike (Pavlič, 2017)
Zadrege učiteljic ob: f %
nasilju v družini 159 53,25
smrti starša 139 45,7
ločitvi staršev 131 42,7
prepovedi približevanja starša 118 40,0
bolezni staršev 116 38,2
zasvojenosti staršev 112 37,5
komentiranju sošolcev o učenčevi družini 110 36,3
ločenem skrbništvu staršev 79 26,0
skupnem skrbništvu staršev 57 18,8
podoživljanju lastne izkušnje 37 12,4
posvojitvi učenca 32 11,0
Legenda: f = frekvenca odgovorov, % = odstotek odgovorov.
obravnavi družinske tematike, se razlikuje glede na: starost; izobrazbo;
učni predmet; triado, v kateri poučujejo; trajanje delovnih izkušenj; zakon-
ski stan; vrsto družine, iz katere izhajajo; vrsto naselja, v katerem poučuje-
jo. Ugotovili smo, da je med učiteljicami prve triade več takih, ki so doživele
zadrego v primeru prepovedi približevanja staršev, kot med učiteljicami iz
2
druge in tretje triade (χ (1) = 6,360; p = 0,013). Med učiteljicami druge triade
je manj takih, ki so doživele zadrego v primeru skupnega skrbništva staršev
učencev, kot med učiteljicami iz prve in tretje triade (χ (1) = 4,471; p = 0,037).
2
Med učiteljicami tretje triade je več takih, ki so doživele zadrego v primeru
podoživljanja lastne izkušnje, kot med učiteljicami iz prve in druge triade
2
(χ (1) = 4,067; p = 0,049). Med učiteljicami, ki poučujejo v urbanem okolju, je
več takih, ki so doživele zadrego ob ločenem skrbništvu staršev (χ (1) = 5,086;
2
p = 0,025), zasvojenosti staršev (χ (1) = 6,530; p = 0,011), nasilju v družini
2
(χ (1) = 7,315; p = 0,007) in prepovedi približevanja staršev (χ (1) = 6,720;
2
2
p = 0,012), kot med učiteljicami, ki poučujejo v ruralnem okolju. Rezultati
raziskave potrjujejo del hipoteze, in sicer tistega, ki pravi, da se vrsta zadrege,
ki so jo učiteljice začutile pri neposredni ali posredni obravnavi družinske te-
matike, razlikujejo glede na: triado, v kateri poučujejo, ter vrsto naselja, v kate-
rem poučujejo. Del hipoteze pa lahko zavrnemo, in sicer se starost, izobrazba,
36