Page 31 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 31
https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8.31-44
Težave učiteljic ob stiku z družinsko tematiko
pri poučevanju v praksi
Tanja Pavlič
1 Uvod
Družine se pojavljajo v različnih oblikah in gredo skozi različne družinske
poteke, ali kot pravi Darja Zaviršek (2020), so družine tako raznovrstne, kot
smo ljudje, ki jih sestavljamo. Družine se nenehno spreminjajo, predeluje-
jo, preoblikujejo, na novo zamišljajo na kompleksne in dinamične načine
(Goldberg, 2010), zato jih je težko opredeliti. Ob predpostavki pluralistične
perspektive, ki kaže na mnoštvo obstoječih sobivanj in ne predpostavlja le
enega samega prevladujočega družinskega modela v družbi, različni avtorji
(Adler, 2023; Berger in Berger, 1983, v Rener, 2006; Cheal, 2008 v Švab, 2010;
Fruggeri, 1998 v Campanini, 2004; Mitchell, 2010; Turner Vorbeck, 2005;
Zaviršek, 2020, idr.) ocenjujejo, da ne moremo govoriti zgolj o »družini«,
ampak o »družinah«. Erera (2002) meni, da je zaradi raznolikosti družin in
politične razprave o njih enotno ter vseobsegajočo opredelitev pojma »dru-
žina« nemogoče doseči, saj pojem, odvisno od potreb in okoliščin, odraža
družbene, gospodarske razmere ter kulturne norme časa.
Tudi šolo obiskujejo učenci iz raznovrstnih družin. Spremembe dru-
žinskega življenja tako učenci kot učiteljice različno sprejemajo in se nanje
1
odzivajo. Družinska tematika se obravnava pri različnih predmetih v šoli
vsa leta šolanja. Poleg poučevanja o družinski tematiki učiteljice v interak-
cijo z različnimi družinami prihajajo tudi v podaljšanem bivanju, na govo-
rilnih urah in roditeljskih sestankih. Pri svojem delu se srečajo z mnogimi
1 V prispevku uporabljam pojem učiteljica za učitelje tako moškega kot ženskega spola.
31