Page 22 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 22
raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
Veseli jih, da imajo možnost mladim posredovati znanja in modrosti ter
opazovati njihov napredek in uspehe. Učitelji pri delu radi sodelujejo tudi
s sodelavci in z ostalimi deležniki na šoli ter se profesionalno (samo)-
izpopolnjujejo.
Med odgovori na vprašanje, kaj jih najbolj pesti, so učitelji izposta-
vili pogoje dela, po njihovem mnenju so še posebej problematični prena-
trpani učni načrti. Problem jim predstavlja nekorekten odnos staršev do
učiteljev in njihovo vmešavanje v učiteljevo delo. Zapisali so, da jih moti
vedno več birokracije, ki jim jemlje dragocen čas za njihovo temeljno pos-
lanstvo – vzgojo in izobraževanje. Pogosto so bili izpostavljeni tudi prob-
lemi discipline v šoli, upada avtoritete in (ne)spoštovanja učiteljev. Učitel je
pestita tudi nizek ugled učiteljskega poklica in pomanjkanje avtonomije pri
delu, nekateri se soočajo s problemoma motiviranja mladih in pomanjk-
ljivega znanja učencev. Izpostavljene so bile tudi plače in preobremenjenost
učiteljev.
4.2 Splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem v odvisnosti
od stopnje poučevanja
Zanimalo nas je, ali med učitelji glede na stopnjo poučevanja obstaja raz-
lika v zaznavanju splošnega zadovoljstva s poklicem. Rezultati so prikaza-
ni v preglednici 2.
Preglednica 2: Izid preizkusa homogenosti varianc in t-preizkusa razlik za
spremenljivko splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem glede na stopnjo poučevanja
t-preizkus razlik
Levenov test med aritmetični-
Stopnja N x ̄ SD ma sredinama
F P t P
Zadovoljstvo OŠ 525 23,74 4,17
učiteljev 2,36 0,13 -0,96 0,34
s poklicem SŠ 340 24,01 3,92
Legenda: N – numerus vzorca, x ̄ – aritmetična sredina, SD – standardna deviacija,
F-preizkus homogenosti varianc, t-preizkus razlik med aritmetičnima sredinama,
P – statistična pomembnost.
Na podlagi Levenovega preizkusa sprejmemo hipotezo o enakosti va-
rianc med skupinama (F = 2,363, p = 0,125). Izračun splošnega t-preizkusa (t
= -0,955; p = 0,340) pokaže, da med učitelji glede na stopnjo poučevanja ne
obstaja statistično pomembna razlika v splošnem zadovoljstvu s poklicem.
22