Page 22 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 22

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: izobraževanje učiteljic in učiteljev ...
            Veseli jih, da imajo možnost mladim posredovati znanja in modrosti ter
            opazovati njihov napredek in uspehe. Učitelji pri delu radi sodelujejo tudi
            s sodelavci in z ostalimi deležniki na šoli ter se profesionalno (samo)-
            izpopolnjujejo.
                 Med odgovori na vprašanje, kaj jih najbolj pesti, so učitelji izposta-
            vili pogoje dela, po njihovem mnenju so še posebej problematični prena-
            trpani učni načrti. Problem jim predstavlja nekorekten odnos staršev do
            učiteljev in njihovo vmešavanje v učiteljevo delo. Zapisali so, da jih moti
            vedno več birokracije, ki jim jemlje dragocen čas za njihovo temeljno pos-
            lanstvo – vzgojo in izobraževanje. Pogosto so bili izpostavljeni tudi prob-
            lemi discipline v šoli, upada avtoritete in (ne)spoštovanja učiteljev. Učitel je
            pestita tudi nizek ugled učiteljskega poklica in pomanjkanje avtonomije pri
            delu, nekateri se soočajo s problemoma motiviranja mladih in pomanjk-
            ljivega znanja učencev. Izpostavljene so bile tudi plače in preobremenjenost
            učiteljev.


                 4.2  Splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem v odvisnosti
                 od stopnje poučevanja

            Zanimalo nas je, ali med učitelji glede na stopnjo poučevanja obstaja raz-
            lika v zaznavanju splošnega zadovoljstva s poklicem. Rezultati so prikaza-
            ni v preglednici 2.

            Preglednica 2: Izid preizkusa homogenosti varianc in t-preizkusa razlik za
            spremenljivko splošno zadovoljstvo učiteljev s poklicem glede na stopnjo poučevanja
                                                                    t-preizkus razlik
                                                       Levenov test  med aritmetični-
                         Stopnja  N    x ̄     SD                   ma sredinama
                                                       F      P      t      P
             Zadovoljstvo   OŠ  525   23,74   4,17
             učiteljev                                2,36   0,13   -0,96  0,34
             s poklicem   SŠ    340   24,01   3,92
            Legenda: N – numerus vzorca, x ̄  – aritmetična sredina, SD – standardna deviacija,
            F-preizkus homogenosti varianc, t-preizkus razlik med aritmetičnima sredinama,
            P – statistična pomembnost.

                 Na podlagi Levenovega preizkusa sprejmemo hipotezo o enakosti va-
            rianc med skupinama (F = 2,363, p = 0,125). Izračun splošnega t-preizkusa (t
            = -0,955; p = 0,340) pokaže, da med učitelji glede na stopnjo poučevanja ne
            obstaja statistično pomembna razlika v splošnem zadovoljstvu s poklicem.


            22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27