Page 17 - Ana Mlekuž in Igor Ž. Žagar, ur. • Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Izobraževanje učiteljic in učiteljev za raziskovalno učenje in poučevanje. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2024. Digitalna knjižnica, Dissertationes 48
P. 17
https://www.doi.org/10.32320/978-961-270-357-8.17-30
Kako so slovenski učitelji zadovoljni s svojim
poklicem in zakaj je to pomembno?
Mateja Pšunder, Andreja Kozmus
1 Uvod
Ustrezno usposobljeni učitelji, ki svoje znanje permanentno izpopolnjujejo,
so temelj kakovostnega poučevanja. Eden izmed pomembnih vidikov ka-
kovostnega dela učiteljev je tudi njihovo zadovoljstvo s poklicem. Raziskave
(Lyubomirsky idr., 2005; Burić in Moè, 2020; Wartenberg idr., 2023) kaže-
jo, da zadovoljstvo učiteljev s poklicem pomembno vpliva na počutje uči-
teljev in različne vidike njihovega dela v instituciji, posledično pa se odra-
ža tudi v delu učencev.
V pričujočem prispevku nas je zanimalo, kako so učitelji v Sloveniji za-
dovoljni s svojim poklicem. V teoretičnem delu predstavljamo nekatere de-
javnike zadovoljstva učiteljev s poklicem in odgovorimo na vprašanje, za-
kaj je pomembno, da so učitelji zadovoljni s poklicem. V empiričnem delu
prikazujemo rezultate raziskave, v kateri nas je zanimalo, kako učitelji v
Sloveniji zaznavajo zadovoljstvo s svojim poklicem v odvisnosti od nekate-
rih spremenljivk ter kaj je tisto, kar jih pri pedagoškem delu najbolj izpo-
polnjuje oz. razveseljuje, in kaj pesti.
2 Teoretični del
2.1 Dejavniki zadovoljstva učiteljev z učiteljskim poklicem
Lockov (1969) koncept zadovoljstvo z delom definira kot prijetno čustve-
no stanje, ki izhaja iz ocene, da posameznik svoje delo zaznava kot dosežek
17